leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6846 - 13 noi 06:29

Troleibuze de 100 milioane lei, cu wi-fi şi încărcătoare pentru telefoane, pe străzile Braşovului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 17 octombrie 2018

Ministerul Dezvoltării a lansat licitaţia pentru cumpărarea a 26 troleibuze electrice. Contractul de furnizare va fi semnat dacă se acordă finanţarea europeană

Troleibuze de 100 milioane lei, cu wi-fi şi încărcătoare pentru telefoane, pe străzile Braşovului

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a lansat licitaţia pentru achiziţia a 26 de troleibuze ce urmează a fi livrate la Braşov, în baza unui parteneriat încheiat între cele două instituţii. Conform documentaţiei postate pe platforma electronică de achiziţii publice (SICAP), valoare estimată a contractului este de 78.000.000 lei, fără TVA, respectiv 92.820.000 lei, cu tot cu TVA. Termenul limită de depunere a ofertelor este 15 noiembrie şi, având în vedere că este vorba de un contract pentru care ministerul a solicitat bani europeni prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020, încheierea contractului firma câştigătoare este condiţionată de semnarea ordinului de finanţare privind achiziţia vehiculelor.
Cele 26 de troleibuze vor fi articulate, având lungimea de 26 m, şi vor fi livrate în maxim 24 de luni de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu furnizorul. Vehiculele vor avea o durată de viaţă de 15 ani şi o garanţie de garanţie de minim 5 ani sau 350.000 km. Conform caietului de sarcini, acestea vor trebui să funcţioneze fără reparaţii generale, timp de 8 ani.

„Pătrăţică” de 0,125 mp, pentru călătorul în picioare  
O condiţie impusă prin caietul de sarcini este ca aceste mijloace de transport în comun să aibă autonomie pe baterii, astfel încât să poată circula şi atunci când liniile de contact nu sunt sub tensiune, pe o distanţă de minim 5 km.
Vehiculele vor avea podea integral coborâtă şi facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă - kneeling). De asemenea, noile troleibuze vor prevăzute cu sisteme de recuperare şi înmagazinare a energiei la frânare. Vehiculele vor putea circula cu o viteză maximă de 75 km/h, însă vor fi prevăzute cu limitatoare de viteză, astfel că nu vor putea rula cu mai mult de 55 km/h.
Nu în ultimul rând, la Braşov vor fi aduse vehicule proiectate să circule la temperaturi cuprinse între minus 30 grade Celsius şi plus 45 grade Celsius.
Troleibuzele vor avea o capacitate de transport de minim  120 persoane din care minim  40 pe scaune (calculată la 0,125 mp/călător în picioare), iar accesul călătorilor se va putea face prin 4 uşi, fiecare dintre ele cu o lăţime minimă de 1,2 m.
Pentru asigura confortul călătorilor, vehiculele vor fi dotate cu instalaţii de aer condiţionat, reţea wi-fi şi „priză USB” pentru încărcarea telefoanelor mobile.
În situaţia în care se va aproba finanţarea europeană, Braşovul va plăti 2% din valoarea eligibilă a contractului.

La Braşov ar putea ajunge şi alte mijloace de transport „verzi”
Achiziţia amintită face parte dintr-un plan mai amplu ce vizează dotarea RATBV cu mijloace de transport nepoluante.
Astfel, MDRAP are în vedere accesarea unor fonduri europene prin POR 2014 – 2020  pentru achiziţionarea a 20 de autobuze electrice (12 autobuze  cu lungimea de 18 metri şi 8 autobuze cu lungimea de 12 metri). Şi în acest caz, de la bugetul local al municipiului Braşov se va plăti 2% din valoarea eligibilă a contractului.
Tot prin POR, municipalitatea (de data aceasta fără a fi partener cu MDRAP) îşi propune achiziţia a 25 de troleibuze şi 10 autobuze hibride şi în acest caz, contribuţie proprie a Braşovului fiind de 2%.
Prin Fondul de Mediu, Primăria Braşov va aplica pentru achiziţia a 25 de autobuze electrice, însă, în cazul în care se aprobă finanţarea, de la bugetul local se va plăti 20%.
„În condiţiile concretizării acestor proiecte, în Braşov vor circula 51 de troleibuze noi, 45 de autobuze electrice şi 10 autobuze hibrid”, a declarat recent purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

Comentarii

ema

2018-10-17 16:27:31


troleibuz electric...o fi pleonasm?

Costea Ion

2018-10-17 09:05:08


Vor trebui să diversifice liniile de transport ale troleibuzelor, să facă rute noi.

AUREL AMALINEI

2018-10-17 08:07:11


Ce fac cu ele?Unde sunt linile de trolebuze?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional