leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 22:14

Tunelul CFR de la Teliu, capcană în caz de accident sau incendiu

Autor:

Publicat la 26 iunie 2017

Tunelul CFR de la Teliu, capcană în caz de accident sau incendiu

ISU Braşov şi ISU Covasna au luat parte în premieră, săptămâna aceasta, la un exercițiu comun de simulare a unui incendiu într-un tren de pasageri, în tunelul CFR Teliu – Întorsura Buzăului, cel mai lung tunel feroviar din România.

Principala concluzie a pompierilor este că intervenția într-un asemenea caz este cu siguranță dificilă și de lungă durată, având în vedere lungimea foarte mare, de 4.379 de metri, a tunelului. Nu doar accesul anevoios cu mașinile de intervenție constituie o problemă, ci și faptul că în interiorul tunelului nu există semnal pentru telefonia mobilă, fapt care face imposibilă anunțarea în cel mai scurt timp către 112 a evenimentului.

 „E primul exercițiu din ultimii anii în care au fost implicate două inspectorate. De asemenea, am testat și eficacitatea planului roșu de intervenție, drept urmare a fost nevoie de sprijinul colegilor de la Brașov, atât cu ambulanțe cât și cu punctul medical avansat. La noi în județ, aplicarea planului roșu se ia în considerare la un număr de minim șase victime”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Covasna, sublocotenentul Marius Tolvaj, citat de covasnamedia.ro.

La intervenție au luat parte peste 140 de persoane, dintre care peste 100 de pompieri din cele două județe, Covasna și Brașov, dar și jandarmi, polițiști sau angajați ai Serviciilor județene de Ambulanță (SAJ), ai Crucii Roșie, CFR-ului și Regiotrans.

În ceea ce privește tehnica, șapte autospeciale cu apă și spumă au fost aduse la fața locului de ISU Covasna, iar alte 12 au venit de la ISU Brașov. De la Brașov a fost adus și un cort cu suport medical avansat. De asemenea, la fața locului au mai fost aduse și patru ambulanțe tip B, trei ambulanțe tip B de la SAJ, câte o ambulanță tip C – SMURD și SAJ și o ambulanță pentru victime multiple. În plus, și Crucea Roșie a intervenit cu o autospecială.

 

Tunelul de 4,4 km, construit în 1928, nu are puncte de evacuare

Fiind construit în urmă cu aproape 90 de ani, tunelul nu are proiectate alte căi de evacuare, decât cele două capete, fapt care face salvarea victimelor într-un astfel de caz foarte dificilă.

După cum am văzut la acest exercițiu, a durat cam 40 de minute până am ajuns la primele victime (potrivit scenariului, trenul era oprit la mijlocul tunelului, la aprox. 2 km de intrări – n.r.) , plus partea de evacuare a lor, deci trebuie să fim pregătiți pentru o intervenție de lungă durată”, a punctat prim adjunctul inspectorului șef de la ISU Brașov, locotenent colonelul Lucian Marciu.

 „Cred că există șanse de supraviețuire în cazul unui accident în acest tunel, dar depinde de cât de repede putem ajunge. Avem subunitate la Întorsura Buzăului, care ajunge în aproximativ 10 minute și poate interveni în prima fază pentru salvarea unor victime, primul ajutor, evacuări. Ulterior, ajungem și noi în 40 de minute de la Sfântu Gheorghe, respectiv Brașov. Tunelul este exact cum a fost construit în anul 1928 și nu are puncte de evacuare, deci nu sunt alte căi de ieșire decât Teliu și Întorsura Buzăului, cele două capete. E clar că o intervenție este destul de dificilă, având în vedere distanța mare până la mijlocul tunelului pentru un reper, fiind și dificil de ajuns cu apa pentru stingerea incendiului. Având în vedere tirajul care există și care se formează, un eventual incendiu se poate propaga foarte repede, într-o direcție sau cealaltă”, a declarat locotenent colonelul Viorel Timar.

 

Ce e de făcut într-un caz real

Pentru a majora șansele de supraviețuire într-un caz ca cel imaginat în scenariul pompierilor, aceștia vin și cu câteva sfaturi. „În primul rând să nu intre în panică, să se ajute reciproc pentru evacuarea din tren și să caute cel mai apropiat refugiu sau cea mai apropiată cale de ieșire, dacă se poate. Există o problemă importantă în situația unui accident sau incendiu pentru că neexistând semnal de telefonie, cineva trebuie să găsească ieșirea ca să anunțe evenimentul sau să se sesizeze impiegatul de la gară că a întârziat trenul. Este foarte important ca în cel mai scurt timp cineva să găsească o cale de a anunța evenimentul la 112”, a precizat locotenent colonelul Viorel Timar.

+4 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional