Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 09:17

Tunelul CFR de la Teliu, capcană în caz de accident sau incendiu

Autor:

Publicat la 26 iunie 2017

Tunelul CFR de la Teliu, capcană în caz de accident sau incendiu

ISU Braşov şi ISU Covasna au luat parte în premieră, săptămâna aceasta, la un exercițiu comun de simulare a unui incendiu într-un tren de pasageri, în tunelul CFR Teliu – Întorsura Buzăului, cel mai lung tunel feroviar din România.

Principala concluzie a pompierilor este că intervenția într-un asemenea caz este cu siguranță dificilă și de lungă durată, având în vedere lungimea foarte mare, de 4.379 de metri, a tunelului. Nu doar accesul anevoios cu mașinile de intervenție constituie o problemă, ci și faptul că în interiorul tunelului nu există semnal pentru telefonia mobilă, fapt care face imposibilă anunțarea în cel mai scurt timp către 112 a evenimentului.

 „E primul exercițiu din ultimii anii în care au fost implicate două inspectorate. De asemenea, am testat și eficacitatea planului roșu de intervenție, drept urmare a fost nevoie de sprijinul colegilor de la Brașov, atât cu ambulanțe cât și cu punctul medical avansat. La noi în județ, aplicarea planului roșu se ia în considerare la un număr de minim șase victime”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Covasna, sublocotenentul Marius Tolvaj, citat de covasnamedia.ro.

La intervenție au luat parte peste 140 de persoane, dintre care peste 100 de pompieri din cele două județe, Covasna și Brașov, dar și jandarmi, polițiști sau angajați ai Serviciilor județene de Ambulanță (SAJ), ai Crucii Roșie, CFR-ului și Regiotrans.

În ceea ce privește tehnica, șapte autospeciale cu apă și spumă au fost aduse la fața locului de ISU Covasna, iar alte 12 au venit de la ISU Brașov. De la Brașov a fost adus și un cort cu suport medical avansat. De asemenea, la fața locului au mai fost aduse și patru ambulanțe tip B, trei ambulanțe tip B de la SAJ, câte o ambulanță tip C – SMURD și SAJ și o ambulanță pentru victime multiple. În plus, și Crucea Roșie a intervenit cu o autospecială.

 

Tunelul de 4,4 km, construit în 1928, nu are puncte de evacuare

Fiind construit în urmă cu aproape 90 de ani, tunelul nu are proiectate alte căi de evacuare, decât cele două capete, fapt care face salvarea victimelor într-un astfel de caz foarte dificilă.

După cum am văzut la acest exercițiu, a durat cam 40 de minute până am ajuns la primele victime (potrivit scenariului, trenul era oprit la mijlocul tunelului, la aprox. 2 km de intrări – n.r.) , plus partea de evacuare a lor, deci trebuie să fim pregătiți pentru o intervenție de lungă durată”, a punctat prim adjunctul inspectorului șef de la ISU Brașov, locotenent colonelul Lucian Marciu.

 „Cred că există șanse de supraviețuire în cazul unui accident în acest tunel, dar depinde de cât de repede putem ajunge. Avem subunitate la Întorsura Buzăului, care ajunge în aproximativ 10 minute și poate interveni în prima fază pentru salvarea unor victime, primul ajutor, evacuări. Ulterior, ajungem și noi în 40 de minute de la Sfântu Gheorghe, respectiv Brașov. Tunelul este exact cum a fost construit în anul 1928 și nu are puncte de evacuare, deci nu sunt alte căi de ieșire decât Teliu și Întorsura Buzăului, cele două capete. E clar că o intervenție este destul de dificilă, având în vedere distanța mare până la mijlocul tunelului pentru un reper, fiind și dificil de ajuns cu apa pentru stingerea incendiului. Având în vedere tirajul care există și care se formează, un eventual incendiu se poate propaga foarte repede, într-o direcție sau cealaltă”, a declarat locotenent colonelul Viorel Timar.

 

Ce e de făcut într-un caz real

Pentru a majora șansele de supraviețuire într-un caz ca cel imaginat în scenariul pompierilor, aceștia vin și cu câteva sfaturi. „În primul rând să nu intre în panică, să se ajute reciproc pentru evacuarea din tren și să caute cel mai apropiat refugiu sau cea mai apropiată cale de ieșire, dacă se poate. Există o problemă importantă în situația unui accident sau incendiu pentru că neexistând semnal de telefonie, cineva trebuie să găsească ieșirea ca să anunțe evenimentul sau să se sesizeze impiegatul de la gară că a întârziat trenul. Este foarte important ca în cel mai scurt timp cineva să găsească o cale de a anunța evenimentul la 112”, a precizat locotenent colonelul Viorel Timar.

+4 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie