Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:14

Turcii care au câştigat licitaţia pentru calea ferată Apaţa - Caţa vor fi contestaţi. Au fost oferte mai mici cu 27 de milioane de euro

Autor:

Publicat la 28 ianuarie 2019

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că, în ciuda anunţării câştigătorului licitaţiei pentru reconstrucţia secţiunii Apaţa -Caţa, parte din tronsonul Braşov – Sighişoara de pe Coridorul Feroviar Rin – Dunăre, semnarea contractelor este încă foarte departe, arată BizBrasov.ro. Cel mai probabil, unii dintre participanţii la licitaţie vor depune contestaţie, mai ales că oferta lor era cu 27 de milioane de euro mai mică decât a câştigătorilor. „Luptele crâncene se vor duce până în pânzele albe”, susţin reprezentanţi Asociaţiei, având în vedere că este vorba despre contracte foarte mari.
„CFR Infrastructura a desemnat Asocierea Alsim Alarko-Makiol Insaat (Turcia) drept câştigătoare a licitaţiei privind reconstrucţia secţiunii Apaţa-Caţa, parte din tronsonul Braşov-Sighişoara de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, cu suma de 2,85 miliarde RON (fără TVA), adică 99,4% din costul estimat. Finanţarea este asigurată în proporţie de 81,74% din fonduri europene (prin CEF, Mecanismul pentru Interconectarea Europei) şi restul de la bugetul de stat. Lucrările sunt impresionante: din cei 28,1 km ai căii ferate, 12 km (43% din distanţă) vor fi străbătuţi prin două tuneluri (Ormeniş şi Homorod). Execuţia în teren ar trebui să dureze 48 de luni (termenul de pe hârtie), iar garanţia este de 5 ani”, au scris, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, cel mai probabil, cei de la Alstom (liderul consorţiului RailWorks) vor depune imediat contestaţie, mai ales că preţul oferit de ei este mai mic cu 27 milioane de euro faţă de cel al câştigătorului. „Şi în licitaţia capetelor sectorului Braşov-Sighişoara (85 km), Asocierea RailWorks a contestat şi a câştigat, în 20.12.2018, în urma deciziei definitive a Curţii de Apel Bucureşti (CAB). Aici instanţa a obligat CFR să reevalueze ofertele depuse de Alstom şi Strabag. După reevaluare se va emite un nou raport al procedurii şi, desigur, vom avea o nouă rundă de contestaţii!”, mai spus reprezentanţii Asociaţiei. Aceştia precizează că licitaţiile au fost lansate în 06.12.2016 (capetele segmentului Braşov-Sighişoara), respectiv 29.09.2017 (lotul Apaţa-Caţa). „Deznodământul, adică semnarea contractelor, este încă foarte departe, iar luptele crâncene se vor duce până în pânzele albe pentru cele două proiecte în valoare totală de 6 MILIARDE de lei!”, mai susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

+0 -1

Comentarii

Costea Ion

2019-01-28 11:55:33


Deci parandărătul este de cel puțin 27 milioane de euro. De aceea dă ciuma pesedoasă pomeni în neștire, care le va plăti tot populația, pentru aceste „afaceri” care le sunt de utilitate doar lor.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie