Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:50

Ultimele detalii înainte de redeschiderea şantierului de pe Aeroportul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 iulie 2018

Constructorul a început ieri relocarea utilajelor

Ultimele detalii înainte de redeschiderea şantierului de pe Aeroportul Braşov

După ce în a doua jumătate a lunii iunie a fost semnat contractul pentru execuţia lucrărilor la suprafeţele de mişcare de la aeroportul Braşov, cu firma bucureşteană SC PORR Construct SRL, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în scurt timp va fi deschis şi şantierul. „Săptămânile trecute am avut ultimele discuţii cu proiectantul şi cu firma care va realiza suprafeţele de mişcare. Ei trebuie să se pună de acord, pentru că au apărut mici modificări. Constructorul îşi luase angajamentul că începând de astăzi (marţi, n.r.) va începe relocarea utilajelor şi va începe organizarea de şantier. După ce va aduce toate utilajele, după ce se vor finaliza toate planşele şi vom  preda amplasamentul, constructorul va avea la dispoziţie 116 zile pentru a finaliza lucrările”, a precizat Adrian Veştea.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a precizat că la licitaţia ce s-a încheiat în luna iunie, firma din Bucureşti a depus o ofertă financiară în valoare de 26.581.072,28 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 5.050.403,73 lei. Reprezentanţii firmei câştigătoare au anunţat că vor subcontracta 5% din valoarea totală a contractului către SC Tiab SA din Bucureşti, care va realiza lucrările electrice şi de balizaj.

Licitaţia pentru alte 9 obiective, pregătită de lansare
Adrian Veştea a mai anunţat marţi că a fost finalizat şi caietul de sarcini aferent proiectării şi execuţiei lucrărilor la alte 9 obiective ce fac parte din proiectul aeroportului, printre care clădirea energetică, gospodărire apă, drumuri perimetrale, platforma antisuflu, remiza de pompieri. „Sperăm ca, până vineri, anunţul licitaţiei să fie postat pe SICAP (platforma electronică de achiziţii publice, n.r.)”, a declarat preşedintele CJ.
De asemenea, Veştea a anunţat că în scurt timp se vor finaliza planşele pentru fluxurile în interiorul aeroportului: „Aceste documente vor merge către instituţiile abilitate, în vederea avizării. Este vorba de Poliţia de Frontieră, Vamă, Serviciul Român de Informaţii şi alte structuri care îşi vor desfăşura activitatea în interiorul aeroportului. După ce vom avea aceste avize clare, urmează să stabilim şi soluţia de arhitectură pentru terminal. În următoarea etapă se va posta anunţului licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la terminalul de 11.000 metri pătraţi”.
În această perioadă, se realizează şi expertizele pentru zonele adiacente pistei, unde, conform normativelor în vigoare, va trebui să fie o compactare de 15%.

Remote Tower,  în locul turnului de control?
Nu în ultimul rând, Adrian Veştea a reamintit de discuţiile din luna mai, cu reprezentanţii Eurocontrol, care gestionează traficul aerian la nivel european: „Conform prevederilor legale europene, ei ne pot acorda consultanţă pentru acest obiectiv. Vom vedea în ce soluţie vom alege pentru dirijarea traficului aerian, fie printr-un  «Remote Tower», o tehnologie nouă pentru România, fie prin tehnologia clasică, respectiv construirea unui turn de control. Urmează ca în perioada următoare să pregătim procedura de achiziţie pentru acest obiectiv, iar Romatsa, în baza protocolului pe care îl vom semna, să formeze personalul care se va ocupa de dirijarea traficului, astfel încât, în anul 2020 să fie gata lucrările, echipamentele de radionavigaţie să fie instalate, iar resursa umană formată”.
„Remote Tower” este o un concept nou în care serviciul de trafic aerian (ATS) de pe un aeroport este efectuat în altă parte decât în turnul local de control. Prima implementare a turnului de la distanţă care a furnizat ATS a fost în Suedia, în aprilie 2015, cu implementări ulterioare în alte state membre ale European Aviation Safety Agency (EASA).

+5 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie