leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6541 RON

1 USD = 4.0032 RON

1 GBP = 5.2164 RON

1 XAU = 157.4017 RON

1 AED = 1.0899 RON

1 AUD = 2.9463 RON

1 BGN = 2.3796 RON

1 BRL = 1.0431 RON

1 CAD = 3.0232 RON

1 CHF = 4.0013 RON

1 CNY = 0.5958 RON

1 CZK = 0.1801 RON

1 DKK = 0.6244 RON

1 EGP = 0.2239 RON

1 HUF = 1.4367 RON

1 INR = 0.0584 RON

1 JPY = 3.5431 RON

1 KRW = 0.3534 RON

1 MDL = 0.2381 RON

1 MXN = 0.2113 RON

1 NOK = 0.4898 RON

1 NZD = 2.7069 RON

1 PLN = 1.0805 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0635 RON

1 SEK = 0.4519 RON

1 TRY = 0.8375 RON

1 UAH = 0.1521 RON

1 XDR = 5.6079 RON

1 ZAR = 0.3006 RON

Editia 6765 - 19 iul 03:57

Un anunţ aşteptat de 4 ani: „Reluăm construcţia Aeroportului de la Ghimbav”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 29 iunie 2018

În 15 săptămâni şi 15 zile vor fi terminate suprafeţele de mişcare. Vor urma licitaţiile pentru celelalte lucrări necesare finalizării aeroportului

Un anunţ aşteptat de 4 ani: „Reluăm construcţia Aeroportului de la Ghimbav”

După patru ani de la inaugurarea pistei de decolare – aterizare, în câteva zile se va deschide şantierul aeroportului Braşov, după ce ieri a fost semnat contractul  de lucrări  pentru realizarea căii de rulare Alfa, a platformei de îmbarcare-debarcare şi pentru extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare.
Lucrările fac parte din cea de-a treia etapă de implementare a proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav şi vor fi executate de firma bucureşteană SC PORR Construct SRL, valoarea contractului fiind de 26.581.072,28 lei la care se adaugă TVA în valoare de 5.050.403,73 lei.  Constructorul a fost stabilit în urma unei licitaţii lansate în 18 noiembrie 2017 la care s-au înscris şase asocieri de firme, iar între oferta declarată câştigătoare şi cea clasată pe locul al 2-lea a fost o diferenţă de aproximativ 1,4 milioane de lei, astfel că nu  s-a mai depus nici o contestaţie.  
„După patru ani de blocaje, reluăm construcţia Aeroportului de la Ghimbav şi suntem în grafic cu ceea ce ne-am propus să realizăm pentru a duce la bun sfârşit acest proiect pe care toţi braşovenii şi-l doresc cu ardoare. Mă bucur că rezultatul licitaţiei n-a fost contestat, dar acest lucru era de aşteptat din moment ce am luat toate măsurile pentru a nu exista nici un fel de obiecţii din partea ofertanţilor. Astfel, în doar câteva zile constructorul poate intra pe teren pentru a-şi organiza şantierul. Suntem foarte bucuroşi că am depăşit cu bine această etapă procedurală şi acum putem continua investiţiile la aeroport, mai ales că avem banii asiguraţi în bugetul judeţean”, de declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

5 zile pentru mobilizare şi grafic de lucrări aprobat de Consiliul Judeţean  
Potrivit contractului semnat ieri, firma se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice (echivalentul a 15 săptămâni şi 5 zile). Acest termen se calculează de la data emiterii ordinului de începere a execuţiei lucrărilor, document ce va fi emis de administraţia judeţeană după ce firma constituie garanţia de bună execuţie (în cuantum de 10% din preţul contractului) şi administraţia judeţeană predă amplasamentul liber de orice sarcini. Pentru organizarea şantierului, firma are la dispoziţie o perioadă de mobilizare de 5 zile, după care trebuie să înceapă lucrările propriu-zise.  
Înainte de lansarea şantierului, executantul este obligat să prezinte administraţiei judeţene, spre aprobare, graficul detaliat de execuţie a lucrărilor în ordinea tehnologică de execuţie. Acceptarea graficului de execuţie reprezintă angajamentul ferm al executantului de a efectua lucrările la termenele stabilite. La terminarea lucrărilor, constructorul va avea la dispoziţie 6 zile pentru probe, teste, verificări şi recepţie.
Perioada de garanţie acordată lucrărilor este de 62 luni – de la data semnării procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.
„Ne încadrăm în graficul stabilit. Este şi vreme bună, astfel că se va realiza o lucrare de calitate în termenul stabilit”, a anunţat Veştea.

Ce lucrări trebuie efectuate în cele 110 zile
În cele 110 zile de lucrări, firma bucureşteană va construi calea de rulare Alfa (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), platforma de îmbarcare-debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 metri), dar va amenaja şi  canalizare pluvială pentru obiectivele proiectate ţi pentru pista de decolare-aterizare existentă. Tot prin acest contract, se va realiza sistemul de tuburi pentru balizaj, iluminatul  platformei şi elemente de protecţie a construcţiilor din banda pistei.

Un terminal demn de primul aeroport construit în România după 50 de ani
Pe lângă semnarea contractului pentru suprafeţele de mişcare, tot ieri, în şedinţa de plen a Consiliului Judeţean Braşov au fost aprobaţi noii indicatori tehnico economici pentru aeroport, după ce administraţia judeţeană a decis construirea unui terminal cu o suprafaţă de 11.066 metri pătraţi, de peste trei ori mai mare decât cel prevăzut iniţial, care avea 3.600 metri pătraţi.
Adrian Veştea, a precizat că decizia realizării unui terminal mai mare a fost luată după ce proiectul a fost reevaluat împreună cu specialiştii cooptaţi în echipa care se ocupă de implementarea proiectului aeroportului. „Am luat decizia de a realiza acest terminal mai mare pentru că tendinţa internaţională este de atrage activităţi non-aeroportuare, în proporţie de peste 50 %. Vechiul terminal era proiectat ca o structură modulară şi, până la urmă era necesară extinderea.  În realizarea acestui terminal trebuie să ţinem cont şi de faptul că trebuie amenajate nişte birouri. Totodată trebuie create nişte fluxuri şi sunt necesare ce trebuie avizate de mai multe instituţii abilitate, printre care Poliţia de Frontieră, Serviciul Român de Informaţii sau Serviciul de Telecomunicaţii Speciale sau De asemenea, având în vedere că acesta este primul aeroport care se construieşte după 50 de ani în ţara noastră, va trebui să fie imagine reprezentativă pentru România şi pentru judeţul Braşov”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Conform hotărârii Consiliului Judeţean Braşov, noul terminal va costa 84,252 milioane lei şi va avea demisol, parter, un etaj plus încă unul retras. În versiunea iniţială, terminalul de pasageri costa 42,247 milioane lei.
Conform noilor indicatori tehnico-economici, valoarea totală a lucrărilor la etapa a III-a din proiectul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (în care se va executa terminalul de pasageri şi alte obiective necesare funcţionării obiectivului)se ridică la  312,50 milioane lei (69,302 milioane euro). În versiunea iniţială, lucrările aferente acestei etape costau 259,30 milioane lei (57,50 milioane euro).

Ce lucrări mai sunt de efectuat  
În perioada imediat următoare, Consiliul Judeţean Braşov va lansa mai multe licitaţii pentru realizarea unor spaţii de servicii (printre care clădire energetică, remiză PSI, posturi de control acces, parcare şi drum de acces, drumuri tehnologice interioare etc), a terminalului de pasageri (inclusiv planurile de arhitectură cu indicarea fluxurilor de pasageri şi bagaje pentru trafic intern şi internaţional),  a unei bande pentru pista de aterizare decolare şi a turnului de control şi sistemului de balizaj.

Pista de aterizare de la Aeroportul Braşov este în stare bună
Finalizată în anul 2014, pista aeroportului de la Ghimbav este în stare bună, chiar dacă a stat „în conservate” timp de patru ani, fiind în perioada de garanţie. „În momentul în care pista va fi omologată şi autorizată de Autoritatea Aeronautică Română, se vor avea în vedere toate caracteristicile necesare pentru buna funcţionare a aeroportului. Asta va implica nu numai partea de pistă şi de căi de rulare. De asemenea, pe părţile laterale ale pistei se vor executa unele lucrări specifice, respectiv nişte compactări speciale. Sperăm să nu avem nici o problemă, pentru că toate lucrările vor avea garanţii”, a declarat Adrian Veştea.
Pista are o lungime de o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 60 de metri (cu tot cu acostamente) şi permite aterizarea şi decolarea aeronavelor de tip Boeing 767, 757, Airbus 310, 300.

Comentarii

Darie Cristi

2018-06-29 15:42:32


Bravo... Daca aveți nevoie de voluntariat, donații, etc. cu mare drag

Sandu

2018-06-29 07:24:37


Buna ziua. Eu consider ca este o zi cu adevarat buna. Vestea privind continuarea lucrarilor la aeropotul Brasov ,asa de mult asteptata,a avut darul sa ne umple inima de bucurie. Daca se vor organiza actiuni de voluntariat ,pentru lucrari de infrumusetare si curatenie,voi participa din toata inima Sa na ajute DUMNEZEU sa-l vedem funcional MULTUMESC CONSILIULUI JUDETIAN

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional