Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 17 august 2016
O familie de antreprenori din Braşov a „reinventat“ în 2008 afacerea fabricii de oţet Slatina, iar brandul creat de ei, Cerbul Acru, a ajuns la vânzări de aproape 2 milioane de lei şi are ambiţia de a se dezvolta pe pieţele externe. „Dorinţa mea, încă de la preluarea conducerii Fabricii de Oţet Slatina, în anul 2008, a fost de a schimba percepţia consumatorului român asupra unuia dintre cele mai folositoare produse ce se găsesc într-o gospodărie”, a spus Ştefan Bărbulescu, general manager al firmei Barbix Com SRL, care operează acest business, într-un interviu pentru Ziarul Financiar. Din 2003, firma are sediul social la Slatina, acolo unde se desfăşoară şi procesul de producţie a oţetului.
După ce a absolvit Facultatea de Management din cadrul Universităţii Transilvania Braşov şi a avut ideea de a intra în mediul de afaceri, Ştefan Bărbulescu s-a luptat o vreme cu scepticismul colegilor de facultate cu privire la activitatea sa. Fără să fie descurajat, spune el, a continuat să se implice într-un domeniu încă slab dezvoltat în România: producţia şi distribuţia de oţet din fructe, un produs care stă acum pe rafturile unor librării şi restaurante din ţară, dar care poate fi achiziţionat şi online.
Din portofoliul fabricii fac parte oţeturile de mere, vişine şi coacăze, dar şi cel de vin. „Fabrica de Oţet Slatina a dezvoltat parteneriate sustenabile pentru livrarea de oţet ca materie primă cu trei companii autohtone producătoare de sosuri (muştar, ketchup)“.
Ştefan Bărbulescu nu a menţionat care a fost valoarea investiţiei iniţiale pentru „reinventarea” fabricii, însă spune că pe lângă preţul plătit pentru achiziţionarea propriu-zisă a fabricii, a investit în modernizarea utilajelor de producţie, a halei de îmbuteliere, dar şi în procesele complementare de logistică. „Practic s-a încercat păstrarea «inimii» fabricii (acetatoarele din lemn, de tip Frings) astfel încât procesul clasic de fermentare naturală să nu sufere modificări, iar restul proceselor au fost aduse la standardele vremurilor actuale”.
Antreprenorul a decis să pună pe piaţă şi o gamă de oţet din fructe premium destinate sectoarelor HoReCa şi Gourmet. „Am reuşit acest lucru prin brandul nostru Cerbul Acru (coacăze, vişine şi mere), al cărui preţ mediu de raft este de 13 lei pentru sticla de 250 ml”.
În prezent, cele mai mari încasări vin din producţia oţetului de vin, „Cerbul Acru“ fiind totuşi produsul cu cea mai stabilă nişă de clienţi din întreg portofoliul firmei.
Firma care operează acest business a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 1,9 milioane de lei (aproape 415.000 euro) şi un profit de 59.000 lei (13.269 euro), în creştere faţă de anul 2014, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. „Până în acest moment am reuşit o creştere a volumelor de producţie de 17% pentru oţetul din vin şi de 43% pentru oţeturile de fructe. Estimăm că vom încheia anul acesta cu o creştere de 21%, respectiv 50%. În ceea ce priveşte profitul, ţinta pentru anul 2016 este o creştere de 7%”. În ceea ce priveşte planurile pe termen mediu şi lung ale antreprenorului, acesta vrea să dezvolte nişa produselor premium şi să pătrundă şi pe pieţele din centrul şi vestul Europei.
nu este nici un comentariu
În conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multVând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multGrupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în faţa[...]
2024-04-24 citeste mai multIntrat în reabilitare încă de acum cinci ani, fostul Cinematograf Popular a stat mai bine de doi ani cu lacătul pe uşă, deşi lucrările erau finalizate, din cauza unor probleme tehnice[...]
2024-04-24 citeste mai multAici va fi amenajat, din nou, un spaţiu muzeal
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu