Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 23:31

Un sfert din produsele Dacia Plant se vând în supermarketuri

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 octombrie 2018

Un sfert din produsele Dacia Plant se vând în supermarketuri

Producătorul de suplimente alimentare Dacia Plant, un business românesc fondat în urmă cu 16 ani, va termina 2018 cu o cifră de afaceri de până la 33 milioane lei, cu 15% mai mare decât anul anterior. Evoluţia businessului are loc în contextul creşterii distribuţiei, în special în zona de retail, care reprezintă 25% din vânzările producătorului. Liviu Ungureanu (foto), directorul general Dacia Plant, a povestit despre noile reţele în care se vând produsele Dacia Plant, cum diferă piaţa de retail faţă de cea pharma şi ce planuri are pentru producătorul din Braşov.
„Primele nouă luni ale anului au înregistrat rezultate foarte bune, în creştere cu 12%, în linie cu ce ne-am propus. Urmează trei luni foarte importante pentru industria suplimentarelor alimentare, începem sezonul de toamnă-iarnă, când vânzările cresc foarte mult. Estimăm că vom creşte cu 15%”, a declarat Liviu Ungureanu.
În primul şi ultimul trimestru ale anului Dacia Plant vinde cu 40% mai mult decât în sezonul de vară. Cifră de afaceri estimată de directorul Dacia Plant este de 32-33 milioane de lei, peste targetul de 30 de milioane de euro estimat în decursul anului.
Printre factorii care au contribuit la creşterea Dacia Plant se numără atât acţiunile de promovare, în special în zona brandurilor Calmotusin şi Îngeraşul, care înregistrează cele mai mari vânzări, dar şi creşterea distribuţiei în canalele de retail.
„Avem două noi colaborări pe piaţa de retail, este vorba despre Carrefour Market şi Profi. Colaborăm aproape cu toţi marii jucători din piaţa: Kaufland, Auchan, Carrefour, dm drogherie”, spune Liviu Ungureanu.
Intrarea într-o reţea de retail, explică directorul Dacia Plant, depinde de obiectivul fixat şi de produsele cu care se penetrează canalul respectiv. „Noi suntem la graniţa dintre piaţa pharma şi piaţa de fastmoving. Am învăţat cum să jucăm cu regulile specifice fiecărui canal. Pentru piaţa de fast moving intrarea suplimentelor este ceva nou, ei şi-au dorit categorii noi care să le aducă un plus în vânzări şi să nu canibalizeze alte categorii, adică exact produsele pe care le producem noi. Deci trebuie să mergi exact cu acest beneficiu pentru retailer. De pe altă parte, trebuie să înţelegi că nu poţi merge în retail cu aceleaşi produse pe care le vinzi în pharma, unde există o recomandare. În fast moving, decizia se ia la raft şi atunci trebuie să ai produse care să facă sens, pe care consumatorul să le poată înţelege şi să le cumpere fără recomandare”.
40% din vânzările Dacia Plant se realizează în piaţa pharma, 35% în magazinele specializate, în timp ce reţele de retail reprezintă 25% din cifra de afaceri a producătorului de suplimente alimentare din Braşov.
Dacia Plant are circa 170 de angajaţi şi produce comprimate, ceaiuri, tincturi, siropuri şi pulberi în fabrica situată în Bod, judeţul Braşov. Compania este deţinută de Călin Ianţa şi Radu Ionescu.
Cifră de afaceri a Dacia Plant în 2017 a fost de 27,5 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, de aproximativ 5%.
„Cifra de afaceri a fost influenţată de schimbări ale modului de operare al clienţilor internaţionali. A fost un an plin de provocări care au solicitat toate departamentele companiei, piaţa este foarte dinamică, iar concurenţa foarte puternică”, a spus Liviu Ungureanu.
Profitabilitatea companiei în 2017 a fost influenţată de investiţiile făcute în dezvoltarea businessului şi în partea de marketing. În 2016, Dacia Plant a avut 2,5 milioane de lei profit.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie