leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6951 - 22 apr 00:28

Un turist străin cheltuie mai mult la Braşov decât în Grecia sau Croaţia

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 sepembrie 2017

După numărul de turişti, suntem însă la coada Europei

Un turist străin cheltuie mai mult la Braşov decât în Grecia sau Croaţia

Un turist străin cheltuie în medie pe o vacanţă în România 766 de dolari, mai mult decât în Croaţia sau Grecia, arată datele raportului World Economic Forum - The Travel & Tourism Competitiveness Report 2017. Astfel, România a primit anul trecut 2,2 milioane de turişti străini, care au lăsat aici pe vacanţe 1,7 miliarde de dolari. După numărul de turişti, România este la coada Europei, departe de „vecini” precum Cehia  sau Polonia, şi chiar mai departe de „campionii europeni” cum este cazul Greciei (23,6 milioane turişti străini în 2016).
Prin comparaţie, în Polonia au venit 16 milioane de turişti străini anul trecut, această piaţă fiind dezvoltată în special datorită turismului de afaceri, dar nu numai. În Cehia au fost aproape 11,5 mili-oane de turişti în 2016. Totuşi, atât în Cehia, cât şi în Polonia suma medie cheltuită pe o vacanţă este mai mică decât în România.
Analiştii şi jucătorii din piaţă explicau anterior că turiştii vin în România pentru o perioadă mai lungă de timp comparativ cu alte ţări din regiune, mai mult, preţurile locale sunt mai mari decât în alte pieţe din cauza infrastruc-turii turistice slab dezvoltate (un număr de hoteluri relativ redus, mai ales cele afiliate brandurilor internaţionale). Astfel, spre deosebire de ţări precum Cehia sau Ungaria, unde cea mai mare parte a turismului se bazează pe city-break-uri în capitală, în România turismul se axează pe două produse, touringul (circuitele turistice) şi city-break-urile însă nu doar în Bucureşti, ci şi în alte oraşe, precum Braşov, Timişoara, Cluj sau Sibiu.
Cehia sau Ungaria s-au remarcat pe harta mondială a turismului mai degrabă datorită oraşelor-capitală, adevărate „perle” ale regiunii. În România însă, pe lângă Bucureşti s-au remarcat tot mai mult regiuni precum Transilvania sau Delta Dunării. Mai mult, turiştii care vin local, în special cei care merg în tururi sunt dispuşi să cheltuie mai mult pe o destinaţie care încă nu a intrat pe radarele multor turişti, cum este România.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional