Curs BNR
1 EUR = 4.9754 RON
1 USD = 4.6739 RON
1 GBP = 5.8294 RON
1 XAU = 359.4100 RON
1 AED = 1.2727 RON
1 AUD = 3.0029 RON
1 BGN = 2.5439 RON
1 BRL = 0.8841 RON
1 CAD = 3.3857 RON
1 CHF = 5.1301 RON
1 CNY = 0.6459 RON
1 CZK = 0.1973 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0958 RON
1 HUF = 1.2669 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0239 RON
1 KRW = 0.3381 RON
1 MDL = 0.2628 RON
1 MXN = 0.2760 RON
1 NOK = 0.4260 RON
1 NZD = 2.7610 RON
1 PLN = 1.1462 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1437 RON
1 UAH = 0.1182 RON
1 XDR = 6.1501 RON
1 ZAR = 0.2467 RON
Publicat la 06 mai 2019
Pentru asta a fost nevoie de două vizite de ministru
Vizita ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în judeţul Braşov din 23 aprilie nu a rămas fără urmări. Astfel, în momentul în care el a venit în judeţul nostru, pentru capătul de autostradă Predeal - Cristian nu exista autorizaţie de construire, astfel că nu puteau începe lucrările. După două zile de la această vizită, ministerul pe care îl conduce Cuc a emis şi autorizaţia de construire pentru etapa I a acestui capăt de autostradă, cu o lungime de 6,3 km, dar şi pentru drumul de legătură. Practic, această autorizaţie dă dreptul constructorului să înceapă lucrările, astfel că ministrul are mari şanse să îşi respecte promisiunea din 23 aprilie, când a anunţat că va reveni la Braşov pe 20 mai, în săptămâna premergătoare alegerilor, pentru a inaugura şantierul.
Conform autorizaţiei, durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni de la data începerii, însă nu este menţionat dacă termenul este suspendat în lunile de iarnă. Practic, în cazul în care constructorul ar lucra şi iarna, în 20 noiembrie 2020 judeţul Braşov ar putea avea primii kilometri de autostradă.
Constructorul a depăşit termenul pentru proiectare
Lucrările vor fi efectuate de Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL, valoarea contractului, semnat încă din luna octombrie a anului 2017 fiind de 118.019.701, fără TVA (140.443.444 lei cu TVA). Conform contractului semnat la momentul respectiv, proiectul trebuia să fie gata în 24 luni de la data emiterii ordinului de începere, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru lucrările propriu zise. Acest ordin a fost emis abia anul trecut, în data de 11 aprilie, iar constructorul a reuşit să termine proiectul abia în primăvara acestui an, nu în 11 octombrie 2018, când au expirat cele 6 luni alocate acestei etape. De altfel, potrivit unor surse din Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov, specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au respins de mai multe ori documentaţia tehnică depusă de constructor, motivul fiind că nu au prezentat clar lucrările.
Reamintim că în momentul semnării contractului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că „de astăzi (2 octombrie 2017 - n.r.), în 24 de luni, conform contractului, trebuie să circulăm pe acest sector de autostradă”. Practic, potrivit calculelor ministrului, sectorul de autostradă ar trebui să fie terminat în luna octombrie a anului 2019.
Acest capăt de autostradă a fost promis de mulţi ani, în anul 2013, ministrul Dan Şova, ministru delegat pentru proiecte de infrastructură în al doilea guvern Ponta anunţând că „începem autostrada Comarnic - Braşov şi o terminăm până în 2016, chit că mă mut pe ea. Mă mut cu cortul pe autostrada Comarnic şi tot o termin!”.
rammstein
2019-05-06 07:51:05
si ce fac cu ei??>...
Cristian
2019-05-06 05:24:21
Pana la urma tot Ministerul pe care il conduce este vinovat de eliberarea autorizatiei de constructie,au rezolvat in 2-3 zile ceace nu au facut in 3-4 ani de unde concluzia ca la Ministere se doarme pa bani frumosi unde armate de bugetari plimba hartiile intre etaje fara rezolvare.
Autorizaţia de construire nr. 63 din 26.02.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Finalizarea lucrării începute în baza A.C nr. 202/07.02.2017 şi A.C.[...]
2024-04-19 citeste mai multAdministrația actuală a Brașovului, campioană la atragerea de fonduri europene nerambursabile: Coliban a obținut 1.4 miliarde lei în 3 ani și jumătate, iar Scripcaru a obținut 577 milioane lei în 6 ani. Educația preșcolară - o adevărată prioritate pentru administrația Coliban.
2024-04-19 citeste mai multLucrările costă 9,4 milioane lei şi vor fi realizate de firma care a modernizat „Drumul de sub munte”
2024-04-19 citeste mai multOperatorul de transport pregăteşte terenul pentru reţeaua de încărcare a autobuzelor electrice
2024-04-19 citeste mai multPe niciun sector din judeţul Braşov nu s-a atins pragul de 30% din lucrări
2024-04-19 citeste mai mult
Marian
2019-05-14 11:18:05
Pana nu mai fura ceva din total suma alocata,atat constructorul cat si Mnisterul prin reprezentanti lui,NU vedem noi nici o autoastrada curand.Pe astia nu-i controleaza NIMENI.