Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 21:33

Undă verde la parcarea pe „interzis”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 21 iulie 2015

De acum, singura sancţiune pentru şoferii indisciplinaţi este amenda. Chiar şi în cazul în care există maşini care blochează vreun drum, poliţiştii nu vor putea face nimic, pentru că nu mai există nici o reglementare legală pentru mutarea maşinilor în astfel de situaţii

Undă verde la parcarea pe „interzis”
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a dat frâu liber parcării pe „interzis”. Încă de la finele lunii mai magistraţii ÎCCJ au decis că legislaţia după care se ridică maşinile parcate neregulamentar nu este bună. Decizia a fost publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial şi stabileşte foarte clar că procedurile de ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar nu pot fi reglementate prin hotărâri ale consiliilor locale, aşa cum se întâmpla până acum şi la Braşov. Practic, prin decizia ÎCCJ, toate hotărârile emise de autorităţile locale în acest scop au fost lovite de nulitate şi va fi nevoie de o lege emisă de Guvern care să reglementeze aceste activităţi. 
În Braşov, de activitatea de ridicare a maşinilor s-a ocupat din octombrie 2010 RAT Braşov, după ce iniţial acest serviciu era asigurat de către două firme private. Potrivit Regulamentului aprobat de Consiliul Local la acea vreme, erau ridicate vehiculele staţionate neregulamentar, cele ce blochează drumurile de acces în parcările de reşedinţă, precum şi cele ce încalcă restricţiile temporare de staţionare, deszăpezire, salubrizare, a executării unor lucrări ori în situaţiile în care se impune eliberarea de vehicule a unor străzi, zone sau pieţe. 
 
De la 25 e maşini ridicate pe zi, la doar 3
Până în 5 august 2011, când procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov au dispus percheziţii la sediul Regiei Autonome de Transport, precum şi la sediile celor două firme care prestau această activitate, erau ridicate, în medie, 25 de maşini pe zi. În schimb, după declanşarea anchetei, se mai ridicau doar câte trei maşini pe zi, poliţiştii fiind mai precauţi în ceea ce priveşte emiterea deciziilor de ridicare şi fiind luate de pe străzi doar maşinile care încurcau cu adevărat circulaţia. 
Acum practic, dacă un şofer îşi va lăsa maşina în drum şi va împiedica traficul -  cum s-a întâmplat destul de recent pe strada Prundului când din cauza unei dube parcate necorespunzător a fost nevoie de devierea traseului mijloacelor de transport în comun, care nu putea trece pe lângă autovehicul - nu se va mai putea acţiona pentru ridicare maşinii, ci va trebui aşteptat proprietarul acesteia, care se va alege doar cu amenda, dar nu va putea fi sancţionat şi pentru disconfortul creat celorlalţi şoferi.
 
Sancţiuni mai blânde
După ce pe 25 mai 2015, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie admisese recursul în interesul legii, formulat de Avocatul Poporului, referitor la ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, reprezentanţii Regiei au precizat că vor mai ridica maşini doar dacă există solicitări din partea Poliţiei Rutiere. Acum singurele sancţiuni pentru cei care parchează pe interzis pot fi aplicate de către agenţii de la Poliţia Rutieră, în conformitate cu prevederile Codului Rutier. Cei care sunt nemulţumiţi de cum  parchează unii şoferi, pot sesiza şi Poliţia Locală, agenţii Serviciului Rutier din cadrul acesteia putând aplica sancţiuni, de exemplu, în cazul staţionării/opririi autovehiculelor pe trotuar, dacă a rămas mai puţin de un metru liber din trotuar pentru circulaţia pietonală. Sancţiunea de ridicare a autovehiculelor era însă mult mai usturătoare pentru şoferii indisciplinaţi, doar pentru recuperarea maşinii taxa fiind de 380 de lei la Braşov, la care se adăuga şi cuantumul amenzii. Numai dacă agentul constatator era mai indulgent se putea scăpa doar cu un avertisment.
+0 -1

Comentarii

Haiduc

2015-07-21 15:51:58


Nici o Lege ? Doar sa Rasfoieasca bine Legea Circulatiei si va da de Legea: Parcarea Autovechicolului pe Stazile Inguste, unde pune in pericol Fluenta Circulatiei este Interzisa ! De fapt am mai scris: La Parcare Autovechicolul trebuie sa se Incadreza la Limitele MARCAJULUI ! Deci prin acest Capitol al Circulatiei ai da Toate Drepturile de a Debloca Strada , ca Urmare sa Ridice Auto vechicolul ! Sau avetialte Legi pentru Fetele/Baietii- DESTEPTI ! Ja incercati o astfel de Parcare in Gemania, ei va va Costa cam Scump .... !

Cristian

2015-07-21 06:03:53


Nici o problema triplati amenzile pentru parcari nergulamentare si se va face liniste daca soferi indisciplinati sunt prompt amendati.Cum se va proceda in cazul incendiilor cind pompieri nu pot ajunge la incendiu ? paguba ar trebui platita de cei care blocheaza interventia.Numai cind se dau amenzi usturatoare se va respecta legislatia.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie