Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 28 iulie 2021
Pentru operaţionalizarea aeroportului, Consiliul Judeţean Braşov a trebuit să realizeze studii de coexistenţă, de obstacolare, de propagare a semnalului radio, de viaţă sălbatică dar şi climatologic
Consiliul Judeţean Braşov continuă să facă progrese în proiectul aeroportului. Astfel, pe lângă lansarea licitaţiei pentru proiectarea procedurilor de zbor şi a spaţiului aerian, administraţia judeţeană a finalizat şi întocmirea mai multor studii menite să identifice potenţiale situaţii de risc şi să stabilească măsurile corespunzătoare eliminării sau diminuării acestora. Astfel, a explicat directorul Direcţiei Implementare Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, Alexandru Anghel.
„Toate studiile importante au fost finalizate, majoritatea fiind necesare în etapele de proiectare a anumitor componente ale aeroportului. Finanţarea realizării lor a fost asigurată din bugetul Judeţului Braşov”, a explicat Anghel.
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a subliniat complexitatea acestui proiect, precizând că „reprezintă un demers extrem laborios, realizat pe multiple planuri, cu sprijinul şi implicarea foarte multor instituţii, atât publice, cât şi private. Dezvoltarea şi funcţionalizarea aeroportului nu înseamnă doar lucrări de proiectare şi construcţie, ci şi o serie de studii pentru realizarea cărora am beneficiat de expertiza celor mai buni specialişti. Doresc să menţionez colaborarea deosebită pe care am avut-o cu instituţiile de învăţământ superior din Braşov, Academia Forţelor Aeriene «Henri Coandă» şi Universitatea Transilvania, care ne-au consiliat în anumite aspecte şi ne-au ajutat să realizăm anumite studii fără de care proiectul aeroportului nu poate fi dus la bun sfârşit”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Au început lucrările de balizare a stâlpilor de electricitate
Unul dintre cele mai laborioase studii a fost cel de coexistenţă a Aeroportului Internaţional Braşov cu reţelele de înaltă şi de joasă tensiune ale Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice Transelectrica. Conform reprezentanţilor Consiliului Judeţean Braşov, studiul a pus în evidenţă modul în care aeroportul şi reţelele aeriene de transport pot exista împreună, cu respectarea restricţiilor specifice fiecărei entităţi. În urma acestui studiu au fost identificaţi stâlpii de înaltă tensiune care trebuie balizaţi cu lumini pe timp de noapte, precum şi o serie de stâlpi de joasă tensiune pentru care este necesară balizarea pe timp de zi. Aceasta se realizează prin marcarea lor cu o vopsea specială. De asemenea, o serie de stâlpi ce au fost identificaţi ca obstacole a fost necesar să fie dezafectaţi.
„Potrivit informaţiilor comunicate de reprezentanţii Transelectrica, balizajul de zi pe traseul liniei de transport al energiei electrice de înaltă tensiune LEA 400 kV Bradu - Braşov a fost finalizat. Balizele de noapte au fost primite, montarea lor fiind în curs de desfăşurare, astfel că balizajul de noapte va fi finalizat până la sfârşitul acestei luni”, au precizat reprezentanţii administraţiei judeţene.
Au fost identificate obstacolele aflate pe o rază de 45 km
Studiul de obstacolare, întocmit cu ajutorul specialiştilor în măsurători topografice, a pus în evidenţă obstacolele aflate pe o rază de 45 km în jurul aeroportului, ce pot influenţa atât funcţionarea echipamentelor de radionavigaţie, cât şi suprafeţele de siguranţă necesare executării operaţiunilor de zbor.
Pe baza acestui studiu au fost identificate obstacolele care necesită marcare şi balizare pe timp de zi şi pe timp de noapte, şi care trebuie luate în calcul la proiectarea procedurilor de zbor.
Au fost stabilite amplasamentele pentru echipamentele radio
Un alt studiu necesar operaţionalizării aeroportului a fost cel de propagare a semnalului radio. Această analiză, a explicat Anghel, a fost necesară pentru a se identifica tipul şi amplasarea echipamentelor necesare comunicaţiilor sol-aer şi sol-sol. „Amplasarea echipamentelor de radionavigaţie necesare asigurării serviciilor de dirijare a traficului pe Aeroportul Internaţional Braşov a făcut obiectul unor studii care au fost realizate în faza elaborării Studiului de Fezabilitate pentru echipamentele de radionavigaţie. În urma concluziilor acestora, a fost identificată poziţionarea echipamentului VORDME, în aşa fel încât să asigure comunicarea semnalului către aeronavele în zbor”, a precizat Alexandru Anghel.
Studiu pentru evitarea evenimentelor de tip „bird strike”
Chiar dacă, aparent, pare un „detaliu nesemnificativ”, studiul de viaţă salbatică este extrem de important. Analiza a fost realizată cu ajutorul specialiştilor în domeniu şi, printre altele, a avut rolul de a identifica prezenţa păsărilor şi a animalelor în perimetrul aeroportului, ştiut fiind faptul că evenimentele de tip „bird strike” (coliziunea dintre un avion şi o pasăre, care poate deteriora avionul sau, în cazuri extreme, poate avea drept consecinţă un accident aviatic) determină reţinerea la sol a multor aeronave şi au o incidenţă tot mai ridicată în ultimul timp.
În ceea ce priveşte studiul climatologic, acesta a fost realizat pentru o perioadă de 15 ani de către specialiştii în meteorologie de la Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov. Studiul în cauză a fost elaborat cu scopul de a transmite companiilor aeriene datele esenţiale cu privire la vizibilitatea atmosferică, precum şi informaţiile referitoare la fenomenele meteorologice care se manifestă în arealul aeroportuar, pe parcursul întregului an şi pe durata unei zile.
Consiliul Judeţean va trebui să asigure zboruri de probă
Zilele trecute, Consiliul Judeţean Braşov a lansat licitaţia pentru proiectarea Procedurilor de Zbor Instrumentale şi a Spaţiul Aerian la Aeroportul Internaţional Braşov. Conform datelor disponibile pe platforma electronică de achiziţii publice, valoarea contractului este estimată la 1.341.949 lei, cu tot cu TVA, iar ofertele sunt aşteptate până în 25 august. Consultantul stabilit în urma acestei licitaţii va avea la dispoziţie 12 luni pentru a realiza documentaţia care face obiectul acestui contract.
Printre altele, firma de specialitate stabilită în urma procedurii de atribuire va trebui să proiecteze şi să editeze hărţile într-un format agreat de Romatsa (care va asigura dirijarea traficului aerian) şi ţinând cont de punctul de vedere al Statului Major al Forţelor Aeriene sau a altor părţi interesate. De asemenea, dar şi să valideze procedurile de zbor. De altfel, în caietul de sarcini se arată că pentru validarea procedurilor de zbor Consiliul Judeţean Braşov „va asigura un zbor de validare pentru toate procedurile elaborate. Dacă procedurile nu sunt validate în urma acestui zbor şi sunt necesare zboruri de calibrare suplimentare, cheltuiala va fi suportată de Contractant (Consiliul Judeţean – n.r.)”.
Tot în acest contract este inclusă şi realizarea unei hărţi de zgomot.
'Rammstein'
2021-07-28 07:54:36
'Dar un studiu privind propagarea prostiei la români nu faceți??.'
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
'Adriana'
2021-07-28 11:22:55
' Exista profesionisti si la noi in tara, sa mai intre banii si la noi in tara, companiile multinationale scot banii din tara prin preturi de transfer, banii ies din Romania sub forma unor plati supraevaluate pentru bunuri si servicii, prin plata unor bonusuri de management sau prin facturi de milioane de euro emise catre firme de avocatura sau de consultanta fiscala, in schimbul unor servicii imaginare.'