leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6478 RON

1 USD = 3.9793 RON

1 GBP = 5.2258 RON

1 XAU = 153.4282 RON

1 AED = 1.0833 RON

1 AUD = 2.8686 RON

1 BGN = 2.3764 RON

1 BRL = 0.9626 RON

1 CAD = 3.0576 RON

1 CHF = 4.1386 RON

1 CNY = 0.5795 RON

1 CZK = 0.1826 RON

1 DKK = 0.6230 RON

1 EGP = 0.2219 RON

1 HUF = 1.4303 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5542 RON

1 KRW = 0.3536 RON

1 MDL = 0.2376 RON

1 MXN = 0.2114 RON

1 NOK = 0.4872 RON

1 NZD = 2.6248 RON

1 PLN = 1.0807 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0588 RON

1 SEK = 0.4469 RON

1 TRY = 0.6249 RON

1 UAH = 0.1412 RON

1 XDR = 5.5771 RON

1 ZAR = 0.2669 RON

Editia 6807 - 19 sep 05:38

Urgenţele, sub pază sporită

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 19 iunie 2018

După ce o asistentă a fost bruscată de un pacient băut, conducerea Spitalului Judeţean a decis să mai pună un paznic la uşă

Urgenţele, sub pază sporită

De acum, doi agenţi de pază vor fi la Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Braşov. Decizia a fost luată de conducerea unităţii medicale după ce, în week-end, o asistentă a fost bruscată de un pacient băut, care a vrut să plece din spital. Pentru că s-a lovit la cap, femeia este internată la Neurochirurgie, în timp ce agresorul, la Psihiatrie.
Decizia de a avea doi paznici este una temporară, până la încheierea unui nou contract de pază, procedură care a început în martie şi care  are un caiet de sarcini mai complex, cu mult mai multe atribuţii. Conducerea spitalului speră ca procedura să se încheie în această lună.
„Vom suplimenta un post de pază imediat în unitatea de primiri urgenţe, astfel încât să fie doi agenţi de pază şi să sperăm că se va încheia acea procedură care este în curs de achiziţii de servicii de pază, care va fi în alte condiţii tehnice. Cu un număr suplimentar de posturi şi alte îmbunătăţiri”, a spus, luni, dr. Carmen Neculoiu (foto), manager SCJU Braşov.



Sfârşitul de săptămână la spital - aproape 20 de beţivi
La UPU Braşov lucrează 18 medici de urgenţă, urmând ca încă doi să fie angajaţi prin concurs. Potrivit organigramei, ar trebui să existe 27 de medici.
Cazul de sâmbătă seara nu este unul izolat, a explicat conducerea SCJU. Mai mult, nu trece săptămână fără ca personalul de la urgenţe să nu se confrunte cu agresiuni din partea pacienţilor sau a aparţinătorilor aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. Cel mai rău este la sfâşit de săptămână, spun medicii, când aproape 20 din cele 200 şi chiar 300 de prezentări la urgenţe sunt pacienţi beţi sau care au consumat diferite substanţe interzise.
Ceea ce s-a întâmplat sâmbătă noaptea a fost însă mult mai grav decât de obicei. „Este apogeul unei situaţii în care personalul medical s-a aflat într-o stare de insecuritate. Aceste zile sunt repetitive în unitatea de primiri urgenţe, mai ales la sfârşit de săptămână. Lucrul în astfel de situaţii este sub o presiune incredibilă pentru că în afara misiunii de salvare a celor aflaţi în stare critică, trebuie să gestionăm cazurile de violenţă care sunt aduse în UPU generate fie de consum de toxice, fie de consum de etanol, fie de ambele”, a detaliat  dr. Cristina Vecerdi (foto), şef UPU Braşov.


Majoritatea acestor pacienţi care ajung băuţi la urgenţe nu au alte probleme de sănătate, însă personalul medical este obligat să-i evalueze. Aşa s-a întâmplat şi sâmbătă noaptea când bărbatul din Bucureşti, de 29 de ani, a fost adus la UPU cu un echipaj SMURD şi brusc,  în timpul consultaţiei, a vrut să părăsească spitalul. „După ce a fost triat, pacientul a fost dus în zona de consultaţii de urgenţe minore, unde s-a încercat efectuarea unei electrocardiograme pentru a stabili dacă există şi alte probleme. În afară de faptul că a fost evaluat ca fiind stabil, pacientul s-a ridicat şi a plecat pe coridor, spre ieşire. În drumul lui spre ieşire, asistenta din urgenţe minore a solicitat ajutorul asistentului din Triaj, care practic s-a pus scut în faţa acestui pacient, neştiind ce urmează să se întâmple”, a povestit dr. Cristina Vecerdi.

Ce făcea paznicul în timpul atacului
Femeia a fost izbită de un perete, s-a lovit la cap şi s-a prăbuşit. La ieşirea din Urgenţe, agresorul a fost imobilizat de agentul de pază şi de un ambulanţier şi a fost chemată Poliţia. La acel moment, conducerea Spitalului susţine că agentul de pază era în afara UPU, ajuta un ambulanţier să intre cu o targă în spital.
 „În dimineaţa zilei de 17 iunie, în jurul orei 1 şi 45 de minute, colegii din cadrul secţiei 1 Poliţie au fost sesizaţi cu privire la faptul că un bărbat de 29 de ani, din municipiul Bucureşti, ce fusese transportat la Unitatea de Primiri Urgenţe, de un echipaj SMURD, aparent sub influenţa băuturilor alcoolice, în încercarea de a părăsi secţia, ar fi împins o asistentă medicală, acesta s-a lovit de un perete, iar ulterior a căzut, suferind vătămări”, a declarat ag. şef. adj Gabriela Dinu, purtător de cuvânt IPJ Braşov.
Agresorului i-au fost recoltate probe de sânge, iar apoi a fost transportat la Spitalul de Psihiatrie, unde a rămas internat. Bărbatului i s-a deschis dosar penal pentru lovire sau alte violenţe.
În ciuda  incidentelor de acest fel, medicii fac apel la braşoveni să nu ignore simptomele  unor afecţiuni grave şi să se prezinte la UPU.

Cum este acum cu serviciul de pază la SCJU
Serviciile de pază de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov sunt asigurate de SC Protector Agency SRL, în baza unui contract semnat în luna februarie anului 2016, pentru suma totală de 1,38 milioane de lei, fără TVA. Contractul a avut o valabilitate de 24 de luni, ceea ce înseamnă aproximativ 690.000 lei pe an. Contractul a expirat la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, iar cu aceeaşi firmă a fost semnată o prelungire, cu o valabilitate de 6 luni (perioada 1 februarie – 31 iulie) şi o valoare de 549.066 lei, fără TVA.
Între timp, SCJU a lansat, în 17 martie 2018 o nouă licitaţie pentru achiziţia serviciilor de pază, termenul de deschidere a ofertelor fiind 20 aprilie 2018. Conform datelor disponibile pe SEAP, au fost depuse şase oferte, inclusiv de către SC Protector Agency SRL. Criteriul principal de atribuire este preţul ofertei (95%), iar timpul de intervenţie pentru situaţii de urgenţă sau neprevăzute are o pondere de 5%. Valoarea estimată a contactului de muncă, cu o valabilitate de 24 de luni, se ridică la 3,38 milioane lei, fără TVA.
Conform noului caiet de sarcini, vor fi asigurate 13 posturi, la UPU fiind prevăzut unul singur.
 

Foto: RTT Braşov

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional