Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8172 - 29 apr 05:51

USR scoate din sertar „planul Ceauşescu”. Hobanat la gară sau pod Crinului - Turnului, peste str. Hărmanului?

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 sepembrie 2019

USR scoate din sertar „planul Ceauşescu”. Hobanat la gară sau pod Crinului - Turnului, peste str. Hărmanului?

Foto:„Schiţa de sistematizare a Braşovului” din 1980, pe care cei de la USR o vor analizată.

Senatorul Braşov, Allen Coliban, înscris şi în cursa internă din USR Braşov prin care se va desemna candidatul partidului pentru funcţia de primar al Braşovului, solicită municipalităţii  braşovene refacerea studiului de fezabilitate pentru proiectul podului hobanat de la Gară. În opinia senatorului, alegerea acestei soluţii tehnice reprezintă o „concluzie presetată”, iar nemulţumirea lui este că nu au fost luate în calcul şi alte variante, cum este cazul propunerii incluse în „Schiţa de sistematizare a Braşovului” din 1980 (echivalentul PUG de azi). De altfel, senatorul a transmis Primăriei Braşovului punctul său de vedere, semnalând trei mari probleme.
Prima problemă este aceea că primăria lansează o consultare publică pentru un proiect al cărui studiu de fezabilitate nu este încă aprobat, aflându-se în faza obţinerii avizului de mediu. 
A doua problemă constă în faptul că studiul de fezabilitate nu ia în calcul soluţiile care sunt deja prinse în Planul Urbanistic General, propunând o variantă diferită. Soluţia ratată în studiul de fezabilitate este aceea a unei legături directe între străzile Crinului şi Turnului prin supra-traversarea străzii Hărmanului pe un pod paralel cu cel de cale ferată. De altfel, potrivit parlamentarului braşovean, „pasajul respectiv este veriga lipsă din ceea ce ar putea reprezenta «Inelul 2 al Braşovului», de care traficul tot mai sufocat al oraşului are mare nevoie. Atât Inelul 2, cât şi pasajul respectiv, au fost proiectate în anii de dinainte de Revoluţie, ca soluţie de extindere a reţelei de străzi din Braşov. Străzile Crinului şi Minervei sunt paralele cu calea ferată şi ar putea fi lăţite la 4 benzi şi prelungite până în Dârste, pentru o alternativă de traversare a oraşului la Calea Bucureşti şi Bulevardul Saturn”, a argumentat Coliban.
Acesta consideră că „varianta unui pasaj hobanat propusă de către Primăria Braşov (cel de la gară – n.r.) nu rezolvă problema de trafic. Podul va vărsa tot traficul în mijlocul Bulevardului Gării, deja sufocat, atât la intersecţia cu Hărmanului/Vlahuţă, cât şi în giratoriul din faţa gării”.
Cea de-a treia problemă identificată de senatorul Allen Coliban este faptul că studiul de trafic nu este finalizat, prin urmare, în acest moment, lipsesc informaţii esenţiale pentru fundamentarea unei decizii. „În studiul de fezabilitate, trebuie să avem o analiză reală a alternativelor, care să ia în calcul şi alte variante şi care să nu plece de la nişte concluzii presetate. Eu am trimis toate aceste argumente Primăriei Braşov, în mod oficial şi în timpul perioadei de consultări. Aştept să fie luate în calcul, le voi prezenta şi în momentul în care va ajunge studiul de fezabilitate la aprobare în Consiliul Local”, a încheiat senatorul.

Foto: Gruia Hilohi

+3 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie