Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 08:33

USR şi DRDP Braşov se ceartă pe tema elementelor de siguranţă de pe DN 1

Autor:

Publicat la 27 august 2018

USR şi DRDP Braşov se ceartă pe tema elementelor de siguranţă de pe DN 1

Elementele de siguranţă de pe DN 1 au devenit subiect de dispută între USR Braşov şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. Mai exact, vineri, printr-un comunicat de presă, USR Braşov a reclamat faptul pe segmentul Ghimbav-Codlea al DN 1 nu s-au instalat panouri de beton pe mijlocul drumului, dar şi alte aspecte ce ţin de starea drumurilor. Imediat, la puţin timp de la lansarea acestui comunicat, reprezentanţii DRDP Braşov, au transmis un punct de vedere, prin care au răspuns afirmaţiilor din comunicatul de presă al USR.
Astfel, prin comunicatul de presă, USR Braşov a anunţat că în luna iulie, membrii USR din Codlea şi Ghimbav au adresat solicitări către DRDP, în vederea montării de urgenţă a separatoarelor de beton între sensuri pe DN1, între localităţile Ghimbav şi Codlea. Solicitările au fost făcute în contextul în care, la jumătatea lunii iulie, autorităţile au montat o serie de stâlpişori lamelari şi separatoare de plastic, însă acestea au dispărut fără urmă în câteva zile, cu autor necunoscut, dovedindu-se o măsură inutilă şi o cheltuială de prisos pentru acel sector de drum. De altfel, USR-istul codlean Ovidiu Paraschivescu a declarat că „ineficienţa separatoarelor din plastic a fost deja confirmată încă de anul trecut când, la presiunea colegilor din USR Codlea şi a locuitorilor din zonă, DRDP Braşov a montat separatoare din plastic în zona Dealul Câinelui, un loc periculos pentru participanţii la trafic. Fiind rapid distruse, le-au înlocuit la câteva luni cu separatoare de beton, aceasta fiind soluţia cea mai durabilă. Solicităm DRDP să nu mai repete acel scenariu şi să reducă costurile de îmbunătăţire a infrastructurii rutiere”. Totodată, reprezentanţii USR au precizat că au solicitat direcţiei să comunice stocurile existente de separatoare, dar şi când se vor monta acestea, dar nu a fost primit nici un răspuns, aşa că au depus o plângere administrativă.
În acelaşi timp, USR Braşov a anunţat că membrii din Ghimbav au sesizat Inspectoratul de Poliţie Judeţean Braşov cu privire la faptul că, pe sectorul DN1 din localitate, nu se circulă în condiţii de siguranţă din cauza gropilor din carosabil, sunt deficienţe pe linie de sistematizare, nu este respectată viteza legală şi nivelul zgomotului se situează peste limitele legale. „În urma sesizării depuse către IPJ, ni s-a comunicat că, în decursul anului 2018, au fost efectuate verificări, iar DRDP a fost informat de mai multe ori asupra deficienţelor constatate, în vederea remedierii acestora în cel mai scurt timp. Mai mult decât atât, DRDP a fost amendat cu sumele de 3.045 lei şi 14.500 lei, pentru denivelări accentuate ale părţii carosabile şi deteriorarea semnalizării rutiere. Vom ţine sub observaţie modul în care administratorul drumului înţelege să-şi îndeplinească obligaţiile faţă de cetăţeni”, a anunţat Mircea Toiu, coordonator proiecte USR la Ghimbav.

Stâlpişori distruşi de „autori necunoscuţi”
În ceea ce priveşte poziţia DRDP, reprezentanţii direcţiei au anunţat, tot printr-un comunicat de presă că la nivel naţional este în derulare un program de eliminare a punctelor negre (zone în care se întâmpla frecvent accidente). În cazul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Braşov s-a hotărât  montarea de parapet de siguranţa tip New Jersey din beton pe DN 11  (între intersecţia cu ocolitoarea Braşovului şi localitatea Hărman), pe Varianta  Ocolitoare a Municipiului Braşov între km 0+600 şi km 2+300, pe DN 1 (în zona Dealul Câinelui, la ieşirea din Codlea spre Făgăraş). De altfel, DRDP a transmis şi răspunsul pe care l-a oferit reprezentanţilor USR, anunţând că „în cadrul acestui program naţional a apărut şi solicitarea de a se monta parapet din beton şi pe DN1, tot tronsonul dintre localităţile Ghimbav şi Codlea. Pentru evitarea producerii unor  evenimente rutiere cu urmări grave şi foarte grave, în avans faţă de montarea de parapet din beton pe DN1 în dreptul intersecţiei cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râului Bârsa (între cele două localităţi – n.r.), conducerea SDN Braşov, împreuna cu Serviciului Politiei Rutiere din cadrul  IPJ Braşov au decis montarea parapetului din material plastic în zona în care utilizatorii balastierei efectuau (ilegal) viraj la stânga din DN 1 şi spre DN 1”. În acest sens fost montaţi 55 stâlpişori de dirijare cu talpa  şi a 12 bucăţi de parapet din material  plastic tip  New Jersey. Costul acestor lucrări s-a ridicat la 2.004 lei, fără TVA (1.644 lei pentru parapete şi 360 lei pentru stâlpişori). Aceste elemente de siguranţă au fost montate în 13 iulie, iar în 19 iulie a fost descoperită distrugerea lor. „Şeful  de  district  se  deplasează  la  Poliţia  Municipiului  Codlea  şi  împreuna  cu  angajaţii  Serviciului  Rutier  descoperă că în perioada scursă de la montarea elementelor de  siguranţă  rutieră  şi până la descoperirea  distrugerii lor nu a fost înregistrat în zonă  nici un accident rutier, astfel  încât se considera distrugere cu autor necunoscut”.

Licitaţia pentru separatoarele de  beton, blocată din  cauza contestaţiilor
În ceea ce priveşte separatoarele de beton, reprezentanţii DRDP au precizat că la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este în derulare o licitaţie. „La nivelul judeţului Braşov DRDP Braşov urmează să monteze separatoare de sens din beton pe DN1 pe o lungime totală de 8.512 m (incluzând tronsonul Ghimbav – Codlea şi toate zonele cu 3 sau 4 benzi) respectiv pe DN13 pe o lungime totala de 7548 ml (toate zonele cu 3 sau 4 benzi). Toate aceste proiecte fac obiectul procedurii de achiziţie de care v-am amintit mai sus”.
Pe de altă parte, DRDP Braşov a amintit că sunt mari probleme cu licitaţiile: „Vă putem preciza însă că aceste tronsoane au fost introduse în noul acord cadru care priveşte «Achiziţia, transportul şi montajul/realizarea parapetelor din beton, Lot 1-6» care a fost lansat de CNAIR prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice în data de  22 decembrie 2017. După un lung şir de contestaţii şi cereri de clarificări din partea firmelor interesate, în acest moment atribuirea acestui contract se afla în deliberare la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Termenele de finalizare a procedurii pot varia între 2 săptămâni, în cazul în care contestaţia va fi respinsă, sau 2 luni, în cazul în care contestaţia va fi admisă. Chiar şi după aceste termene, părţile interesate pot apela la justiţie pentru clarificarea nemulţumirilor, ceea ce poate prelungi atribuirea contractului  cu câteva luni poate chiar şi un an”.
Despre reclamaţia administrativă, reprezentanţii DRDP Braşov au precizat că aceasta soluţionarea acesteia este în curs. În ceea ce priveşte starea drumului din Ghimbav, drumarii braşoveni susţin că acesta a fost reparat în primăvară,
iar „deficienţe mai sunt la capacele de canalizare repararea lor însă intra în sarcina proprietarilor de reţele”.
 

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie