Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:16

Vechiul Pasaj Fartec va intra din iulie în şantier

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 iunie 2015

Lucrările ar urma să dureze doi ani, timp în care pasajul va fi închis, iar traficul se va desfăşura doar pe câte o bandă pe sens, pe noul pasaj

Vechiul Pasaj Fartec va intra din iulie în şantier
Primăria Braşov va semna astăzi contractul de adjudecare pentru reabilitarea vechiului Pasaj Fartec. La licitaţie au participat patru firme şi asocieri de firme, iar oferta de pe primul loc, respectiv cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, a aparţinut asocierii de firme Sopmet SA Bucureşti (care este lider de contract) împreună cu Consal SRL din Braşov. Valoarea lucrărilor a fost  estimată la suma de 8.553.567 de lei, fără TVA, iar după adjudecare va mai trece o perioadă de zece zile, în care ceilalţi ofertanţi pot depune contestaţii, după care se va semna contractul de lucrări. „Asocierea de firme care a ieşit pe primul loc îndeplineşte toate condiţiile de eligibilitate şi în mod normal nu ar trebui să existe contestaţii, din moment ce aceasta a avut cel mai bun preţ şi s-a clasat pe primul loc”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. Dacă nu vor fi alte piedici, în maximum două săptămâni s-ar putea deschide şantierul pe acest pasaj, care va fi închis traficului, urmând să se circule doar pe câte o bandă pe sens pe noul pasaj.
 
Va fi refăcut din temelii
Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze.  În conformitate cu expertiza efectuată de o firmă specializată, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Nu în ultimul rând, infrastructura nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. Apa şi substanţele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire au fost de fapt principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor cât şi în profunzime. Investiţia este una multianuală, finanţată de la bugetul local, iar lucrările ar urma să dureze maximum doi ani. Practic, va fi nevoie de o refacere din temelie a pasajului, ţinând cont că structura sa este degradată în întregime. Totodată, va fi nevoie şi de realizarea unor elemente de protecţie a pilonilor de lângă calea ferată, astfel încât aceştia să fie protejaţi în cazul în care ar fi izbiţi de un tren deraiat.
Pasajul a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000. 
 
Licitaţie reluată pentru podul de pe Lânii
Primăria Braşov a reluat licitaţia de reabilitarea a podului de pe strada Lânii, după ce au fost descoperite câteva erori materiale în documentaţia de la procedura lansată în luna aprilie. Deschiderea ofertelor pentru acest contract de lucrări, care va are o valoare de 1,86 milioane de lei, va avea loc astăzi. Proiectul a fost demarat iniţial ca o lucrare de reparaţii capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale şi înlocuirii cu o construcţie nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranţă în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcţie definitivă din punct de vedere al execuţiei, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de şantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie