Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 04:25

Viaductul care poate oricând să o ia la vale

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 februarie 2015

Traversarea DN 10 prin munţii Siriului este de-a dreptul spectaculoasă, dar şi riscantă, ţinând cont că Viaductul Stânca Teherău este tot mai degradat, iar bucăţi de beton au început să se desprindă

Viaductul care poate oricând să o ia la vale
Drumul Naţional 10, care leagă Braşovul de Buzău, a fost înscris, anul trecut, între cele mai spectaculoase atât în ceea ce priveşte peisajul, cât şi pentru şoferii care le parcurg, de către jurnaliştii de la Yahoo News. Traversarea acestei şosele a devenit de ceva timp şi mai spectaculoasă, dar şi riscantă, ţinând cont că unul dintre viaductele de pe această şosea se află într-o stare avansată de degradare şi există riscul de a se prăbuşi. Reparaţiile au întârziat să înceapă, deşi a fost impusă o restricţie de tonaj de mai bine de doi ani, tocmai pentru a se evita o tragedie. Compania de Drumuri promite că anul acesta se va apuca de treabă, mai ales că rezultatele expertizei tehnice nu sunt roz deloc. 
 
Restricţii ignorate
„În judeţul Buzău, pe DN 10 Buzău-Braşov, în zona lacului Siriu, din cauza degradării unor grinzi ale viaductului Stânca Teherău se menţin restricţiile pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone şi restricţie de viteză de 10 km/h”. Aşa sună avertizările Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, din ultima perioadă, care recomandă şi rute ocolitoare pentru traficul greu. Este vorba despre DN1B Buzău - Ploieşti, DN1A Ploieşti - Cheia - Săcele. De multe ori însă, restricţia este încălcată, iar viaductul este traversat de camioane şi tir-uri, care îl şubrezesc şi mai mult.
 
Au apărut şi stalactite
Expertiza tehnică realizată la jumătatea anului trecut de o firmă de proiectări din Bucureşti a evidenţiat numeroase deficienţe şi degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, care se află pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare. Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite şi ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii, cât şi armăturile de rezistenţă. La rosturile dintre fâşii au apărut… stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime.
Bordurile care mărginesc partea carosabilă sunt degradate şi rupte pe întreaga lungime a viaductului, pe partea stângă, şi lipsesc pe partea dreaptă. Grinda parapetului de siguranţă de pe partea stângă are armături descoperite şi ruginite. Din cauza degradării unei porţiuni din viaduct, pe acesta se circulă doar pe o bandă, fiind impusă şi restricţia de viteză de 10 km/oră tocmai pentru că nu există vizibilitate, viaductul fiind într-o curbă. De asemenea, versantul de pe partea stângă a viaductului, cum mergi spre Buzău, are roca fisurată şi crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta şi căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilităţii şi rezistenţei suprastructurii. şi versantul de pe cealaltă partea are nevoie însă de consolidări. Potrivit experţilor, sunt necesare lucrări de protecţie a versantului de pe partea stângă care vor consta din înlăturarea tuturor stâncilor instabile şi montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranţă rutieră, refacerea parapeţilor de siguranţă şi marcaje rutiere, protecţie taluz.
 
Lucrările vor începe în martie sau aprilie
În cursul anului trecut, CNADNR a desemnat prin licitaţie constructorul care se va ocupa de reabilitarea viaductului, SC Luconsa BM Galaţi. Durata estimată este de 18 luni iar garanţia este de 5 ani. Costul lucrărilor nu trebuie să depăşească 12 milioane de lei iar acestea ar trebui să înceapă în martie sau aprilie. Viaductul de coastă de la Teherău are lungimea totală de 110,90 m. Acesta a fost proiectat de IPTANA şi a fost executat în anul 1982.
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie