leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6539 RON

1 USD = 3.7867 RON

1 GBP = 5.2607 RON

1 XAU = 161.1363 RON

1 AED = 1.0309 RON

1 AUD = 2.9612 RON

1 BGN = 2.3795 RON

1 BRL = 1.1583 RON

1 CAD = 2.9864 RON

1 CHF = 4.0377 RON

1 CNY = 0.5952 RON

1 CZK = 0.1838 RON

1 DKK = 0.6249 RON

1 EGP = 0.2143 RON

1 HUF = 1.4903 RON

1 INR = 0.0583 RON

1 JPY = 3.5285 RON

1 KRW = 0.3500 RON

1 MDL = 0.2269 RON

1 MXN = 0.2017 RON

1 NOK = 0.4799 RON

1 NZD = 2.7767 RON

1 PLN = 1.1137 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0667 RON

1 SEK = 0.4656 RON

1 TRY = 0.9950 RON

1 UAH = 0.1399 RON

1 XDR = 5.4832 RON

1 ZAR = 0.3237 RON

Editia 6668 - 23 feb 04:17

Viper, made in Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 01 februarie 2018

IAR şi Bell Helicopter lucrează la un studiu economic privind mutarea unei linii de producţie pentru elicopterele americane la Ghimbav. În şase luni, concluzia

Viper, made in Braşov

Acţionarii IAR Ghimbav au aprobat în această săptămână Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pe anul în curs. Astfel, profitul net ar urma să crească la 11,7 milioane de lei, în timp ce veniturile aşteptate în acest an ar urma să înregistreze un plus de 35%, până la 250 de milioane de lei, aceeaşi creştere fiind înregistrată şi în ceea ce priveşte cheltuielile, acestea urmând să ajungă la 236 de milioane de lei.
Compania şi-a programat pentru acest an investiţii de zece milioane de lei în activitatea curentă.
Suma ar urma să crească în urma studiului pe care specialiştii IAR Ghimbav şi Bell Helicopters îl realizează în această perioadă în ceea ce priveşte necesarul investiţional în vederea mutării unei linii de producţie a producătorului American de elicoptere la Braşov. „Un rezultat al acestui studiu îl vom analiza probabil peste şase luni”, ne-a declarat Neculai Banea, directorul general al IAR Ghimbav.
Banea susţine că programele Bell şi Airbus sunt diferite şi se pot realiza concomitent, fără ca cele două companii să se „războiască”.  „Noi avem un contract general cu Airbus pentru elicoptere multirol H215, varianta 215M (militară), şi noi suntem dispuşi ca orice variantă vrea Armata Română să o putem oferi. Pe măsură ce iese elicopterul Puma din dotarea armatei, ar trebui să intre acest tip în dotare. De 47 de ani trăim din licenţe Alouette şi şi Puma, s-au format piloţi şi tehnicieni pe aceste tipuri de elicoptere, şi Armata tot cu acestea operează. Cazul ideal e să înlocuieşti Puma cu Super Puma, mai uşor faci o trecere şi a piloţilor, iar IAR îşi îmbogăţeşte gama de produse cu H215”.
În ceea ce priveşte Bell Helicopters, programul de dotare al armatei vizează achiziţia de elicoptere de atac, cu doar doi piloţi, fără încărcătură. Americanii sunt interesaţi să aducă la Ghimbav o linie proprie de producţie, iar compania IAR Ghimbav va produce elicoptere sub brandul Viper, cel al elicopterelor de atac ale concernului Bell Textron. „Va fi o secţie din IAR Ghimbav care va produce exclusiv pentru cei de la Bell”, a explicat Banea.
Mihai Fifor, ministrul Apărării Naţionale, a dat şi el de înţeles, anul trecut, că cele două programe de dotare a armatei cu cele două tipuri de elicoptere pot coexista. „Foarte importantă este cooperarea pe care o avem cu IAR Ghimbav, respectiv Airbus, pentru achiziţionarea de elicoptere de clasă medie. Aceste elicoptere urmează să se producă pe linia de producţie de la Braşov. (…) Pe de altă parte, s-au semnat primele documente cu o companie renumită tot în domeniul producţiei de elicoptere, mă refer la Bell Helicopters, pentru 45 de elicoptere. Este, practic, pentru prima dată când această companie ar urma să producă elicoptere în afara Statelor Unite şi dânşii doresc să aducă în România o linie de producţie”,
a declarat el.

+2 -0

Comentarii

Marius C.

2018-02-01 22:28:02


Doar ptr o informare : Bell Helicopters NU este firma americană, este canadiană, cu sediul la Mirabel-lîngă Montreal. Este divizia de elicoptere a trustului Textron, care este într-adevăr o companie americană. De altfel, există o reprezentanță și în România a Textron-ului.

Lazar

2018-02-01 13:55:57


Sper ca liniile de productie sa fie aduse pe aeroportul din Brasov.

frank ribery

2018-02-01 11:52:16


O timpenie marca Fifor, sa mozaichezi dotarea cu zeci de tipuri de armament. Cum crede cineva ca Airbus si Bell Helicopters pot coexista in industrie si armata. Mai puneti mina pe carte si nu va mai luati dupa toti excrocii domnilor conducatori ai nostri. Pupatul in fund este si el bun la ceva, dar numai atunci cind trebuie si in nici un caz din proprie initiativa

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Sistemul nu doarme

    Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, speră ca alegerile prezidenţiale din 2019, cursă în care nu s-a decis dacă se va înscrie, să fie decise doar de electorat. Întrebat[...]

    2018-02-01 citeste mai mult
  • Camuflat

    Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat că Darius Vâlcov „a fost tot timpul la Guvern”, fiind un „un om de o valoare rară din punct de vedere economic”. „Darius[...]

    2018-02-01 citeste mai mult
  • Care-i Iuda

    Paul Stănescu, vicepremier şi ministru al Dezvoltării, a declarat că Lucian Pahonţu, şeful SPP, i-a transmis printr-un prieten că ar fi „foarte bine să colaborez”, că liderul PSD,[...]

    2018-02-01 citeste mai mult
  • Ironii

    Viorica Dăncilă s-a aflat, miercuri, la Bruxelles, pentru prima dată în calitate de prim-ministru al României. Dăncilă a avut o întrevedere cu preşedintele Comisiei Europene,[...]

    2018-02-22 citeste mai mult
  • Ziua în care braşoveanul a dat buluc la Impozite şi taxe

    Ziua în care braşoveanul a dat buluc la Impozite şi taxe

    Atât de mulţi oameni, încât funcţionarii au închis uşile

    2018-02-22 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotional