leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.0976 RON

1 GBP = 5.2037 RON

1 XAU = 155.3364 RON

1 AED = 1.1156 RON

1 AUD = 2.9785 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.0500 RON

1 CAD = 3.1211 RON

1 CHF = 4.1247 RON

1 CNY = 0.5938 RON

1 CZK = 0.1811 RON

1 DKK = 0.6248 RON

1 EGP = 0.2290 RON

1 HUF = 1.4388 RON

1 INR = 0.0583 RON

1 JPY = 3.6983 RON

1 KRW = 0.3625 RON

1 MDL = 0.2478 RON

1 MXN = 0.2147 RON

1 NOK = 0.4836 RON

1 NZD = 2.6970 RON

1 PLN = 1.0818 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0613 RON

1 SEK = 0.4452 RON

1 TRY = 0.7073 RON

1 UAH = 0.1481 RON

1 XDR = 5.6800 RON

1 ZAR = 0.2828 RON

Editia 6784 - 17 aug 09:03

Vom fi filmaţi când ducem gunoiul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 mai 2018

Municipalitatea va trebui să modernizeze toate cele 403 de „boxe” din oraş, fiind luată în considerare şi supravegherea video pentru identificarea celor care aruncă aiurea gunoiul, în special moloz sau alte deşeuri voluminoase

Vom fi filmaţi când ducem gunoiul

În prezent, potrivit evidenţelor Primăriei, în municipiul Braşov sunt  403 de platforme de gunoi, majoritatea fiind amenajate în urmă cu aproximativ 10 ani. 

După ce licitaţia pentru colectarea selectivă a deşeurilor de la populaţie şi agenţii economici din Braşov, lansată în noiembrie 2017, a fost anulată în luna februarie a acestui an, municipalitatea a pregătit un nou caiet de sarcini. Documentul a fost aprobat în ultima şedinţă de plen a Consiliului Local, iar zilele acestea caietul de sarcini va fi transmis Serviciului de Achiziţii Publice din Primăria Braşov, în vederea demarării procedurii de concesionare. Din noul caiet de sarcini au fost eliminate prevederile care i-au făcut pe ofertanţi să conteste prima licitaţie, respectiv obligarea operatorului să realizeze noi platforme de gunoi (îngropate sau supraterane) şi să îşi asume obiectivele privind colectarea selectivă.

„Practic, oamenii nu vor avea acces la pubelă”
Practic, conform noului caiet de sarcini, Primăria va fi cea care va realiza investiţiile în noile platforme de depozitare a deşeurilor. De altfel, viceprimarul Barabas Laszlo, a declarat ieri că la nivelul municipalităţii braşovene se poartă în această perioadă o serie de discuţii cu privire la soluţiile tehnice optime, dar se caută şi posibile surse de finanţare. „Sunt mai multe soluţii, dar presupun realizarea unui sistem controlat de depozitare a deşeurilor. Practic, oamenii nu vor avea acces la pubelă. Sunt luate în calcul platforme subterane cu două variante, respectiv un sistem îngropat simplu sau unul care să permită şi compactarea deşeurilor. De asemenea, există posibilitatea amenajării unor platforme supraterane, care, la fel, pot fi simple sau cu dispozitive de compactare. Totodată, în ambele situaţii va fi implementat sistemul de avertizare prin SMS, atunci când o pubelă este plină”, a declarat viceprimarul Braşovului, Barabas Laszlo. De asemenea, el a precizat că vor fi pubele separate pentru fiecare categorie de deşeuri reciclabile (hârtie, plastic şi metal, sticlă) plus cea pentru gunoiul menajer.
Ţinând cont că şi cu astfel de sisteme „securizate” există riscul ca gunoiul să ajungă pe lângă pubele sau lângă containere să se depoziteze în voie resturi de materiale de construcţii sau alte deşeuri voluminoase, planul edililor este să instaleze şi camere de supraveghere. „Încercăm în acelaşi timp să găsim şi o soluţie de alimentare cu energie electrică pentru a putea monta camere video în zona boxelor de gunoi, camerele care să aibă legătură cu dispeceratul Poliţiei Locale, dar şi sisteme de avertizare, care să semnaleze în momentul în care una dintre pubele este plină cu deşeuri, astfel ca să se intervină prompt pentru golire”, a subliniat viceprimarul.

Contract mai scurt, redevenţă recalculată
Ca şi în cazul primei licitaţii, pentru colectarea deşeurilor menajere va fi desemnat un singur operator, dar, spre deosebire de procedura anterioară, când contractul urma a se încheia pentru o perioadă de 8 ani, de data aceasta documentul va avea o valabilitate de 5 ani. Reducerea termenului de valabilitate a contractului este justificată de faptul că operatorul nu va mai trebui să realizeze investiţiile în modernizarea platformelor.
De asemenea, se va modifica şi valoarea redevenţei ce ar urma să fie plătită de firma care obţine contractul, iar viceprimarul Braşovului a afirmat că în aceste zile se vor finaliza calculele în acest sens.
Conform vechiului contract, redevenţa plătită de operator Primăriei urma să fie de minim 1,0 % din valoarea facturată de acesta (fără TVA) către toţi utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, persoane juridice, instituţii publice, etc.), dar nu mai puţin de 20.000 lei/lună.

Operatorul va trebui să le dea saci de gunoi tuturor braşovenilor
Potrivit noului caiet de sarcini, operatorul trebuie să pună la dispoziţia abonaţilor saci personalizaţi, de culori diferite pentru fiecare categorie de deşeuri reciclabile, pe care se vor inscripţiona datele de identificare a operatorului. Oamenii vor trebui să pună separat deşeurile în saci şi să îi arunce în pubelele special destinate. Operatorul, când va lua gunoiul, va trebui să ridice separat deşeurile.

Programări pentru ridicarea deşeurilor voluminoase şi a DEEE-urilor 
De asemenea, firma care se va ocupa de ridicarea gunoiului va trebui să stabilească un program de ridicare a deşeurilor voluminoase (mobilier, moloz etc), dar braşovenii care le aruncă trebuie să ia în calcul că trebuie plătească separat acest serviciu. Totuşi, în timpul campaniei „Curăţenia de primăvară”, oamenii vor avea posibilitatea de a scăpa de obiectele inutile de mari dimensiuni fără a plăti vreun leu.
Prevederea privind plata separată pentru ridicarea molozului sau a altor categorii de deşeurilor este valabilă şi în prezent, dar, de cele mai multe ori este încălcată de oameni. Practic, oamenii aruncă molozul sau alte resturi rezultate în urma renovării lângă platformele de gunoi şi, având în vedere că autorii rămân neidentificaţi, factura pentru aceste deşeuri este achitată de către asociaţiile de proprietari.
Tot viitorul operator de salubritate va trebui să stabilească şi un grafic de ridicare a deşeurilor de echipamente electrice, electronice şi electrocasnice (DEEE), activitate care, acum, este desfăşurată de o firmă de specialitate, care organizează câteva campanii pe an.
Nu în ultimul rând, viitorul operator de salubritate va avea obligaţia de a face curăţenie în jurul platformei.
În momentul de faţă, de ridicarea deşeurilor se ocupă firmele Urban şi Comprest, în baza unor contracte pe perioadă determinată.

+1 -1

Comentarii

HASFALEANU CORNEL

2018-05-08 20:55:59


BRASOVENII,SA NU SPERE PREA MULT LA CELE DIN ACEST ARTICOL,DEOARECE SI ACELE SPATII INCHISE PENTRU COLECTAREA DESEURILOR MENAJERE,CARE S-A LANSAT CU F.MULTA EMFAZA A FOST UN FIASCO TOTAL,IAR BOSCHETARII SI TIGANII,RASTOARNA EFECTIV CONTAINERELE,SI ARINCA GUNOIUL PE JOS,DESFACAND SI GOLIND PUNGILE,SE FOLOSESC SI CA TOALETE,SI DE FAPT DEGEABA SE INCUIAU DEOARECE SE FORTAU USILE,CU LEMNE,SI SE ASTUPAU GAURILE DE LA FIXATOARELE USILOR CU LEMNE BATUTE CU BOLOVANI.

Titel

2018-05-08 19:12:19


Mai bine ar pune un sistem la deschiderea usilor a tomberoanelor pe baza amprentei biometrice!

Gerula

2018-05-08 07:34:56


Va fi dificil ceea ce-și propune primăria. Să-i pui să selecteze gunoiul pe maneliștii care sparg semințe și râgâie bere la PET va fi foarte greu.

Letitia Jeler

2018-05-08 06:26:00


Ar fi fantastic sa se poata realiza: asa ar dispare mizeria de la incucisarea strazilor Rozelor cu Crinului

barbescu

2018-05-08 03:34:26


personal cred ca cei ce se ocupa de aceasta problema traiesc pe alta lume. sa mearga sa vada cum este rezolvata problema in tarile civilizate

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional