Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:20

Vot 4 x „Gică contra”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 martie 2018

CJ vorbeşte de mai mult de un an de vânzarea autocarului falimentar şi supraetajat, patru consilieri cer acum... termen de gândire

Vot 4 x „Gică contra”

După ce Curtea de Conturi a solicitat administraţiei judeţene să îşi valorifice bunurile, conducerea Consiliului Judeţean a pregătit un proiect de hotărâre prin care se aproba un nou caiet de sarcini pentru vânzarea prin licitaţie a autobuzului turistic etajat, care nu a mai fost scos pe traseu de câţiva ani. Proiectul actului normativ a fost introdus pe ordinea de zi a şedinţei de plen de joi a Consiliului Judeţean, şi, fiind vorba de un proiect ce viza patrimoniul, era nevoie de votul favorabil a două treimi dintre consilieri, adică de 24 de opţiuni „pentru”. La şedinţă au participat 27 din 35 de consilieri, iar „pentru” au votat 23 de aleşi, alţi 4 abţinându-se, astfel că actul normativ nu a fost aprobat.
De altfel, Radu Mitric - care a precizat în timpul şedinţei că aleşii PSD se abţin de la vot - a solicitat amânarea cu 30 de zile a dezbaterii acestui proiect. „Astfel de autocare sunt şi la Constanţa, Oradea sau Bucureşti şi pentru aceste localităţi reprezintă o reţetă de succes. Am solicitat amânarea cu 30 de zile a votului, pentru a vedea ce strategii au fost aplicate în aceste oraşe”, a declarat Mitric după şedinţă.
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a amintit că şi anul trecut s-a încercat vânzarea autobuzului, dar la cele două licitaţii, una în 20 noiembrie şi cealaltă în 6 decembrie nu s-a depus nici o ofertă. 

Cumpărat cu 300.000 de euro, dar neprofitabil
„Consiliul Judeţean Braşov nu are o regie de transport, nu are un traseu omologat, iar după toate calculele făcute înainte, acest autobuz nu a avut cum să devină rentabil şi trebuie subvenţionat. Sunt o serie de lucruri care ar putea să le facă cei care au ca şi obiect de activitate aceste lucruri. Nu cred că ar trebui să suplinim această treabă şi să intrăm într-o concurenţă neloială cu alte societăţi comerciale, care plătesc obligaţii la bugetul de stat şi încearcă să devină profitabile. Activităţile pe care le desfăşoară Consiliul Judeţean sunt cele de administraţie publică şi mai puţin cele comerciale. Conform procedurilor legale, astăzi ar fi trebuit să aprobăm un nou preţ şi să demonstrăm că suntem interesaţi să îl valorificăm, pentru că de foarte mult timp nu este folosit şi nu are eficienţă”, a declarat Adrian Veştea.
Potrivit actului normativ supus dezbaterii în şedinţa de joi, preţul de pornire a fost stabilit la suma de 93.500 de euro (427.000 de lei), valoarea fiind stabilită în urma unei evaluări efectuate de un expert autorizat de către ANEVAR (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România).
Autocarul a fost achiziţionat în 2008 cu suma de 300.000 de euro, este produs de firma spaniolă Carrocerias Ayats SA şi omologat în Franţa. Pe timp de vară, numai în zilele în care nu ploua, acesta făcea curse în oraş, dar nu putea trece pe sub Poarta Şchei. Pentru a porni în curse, era necesară formarea unui grup de cel puţin 10 persoane, preţul biletului fiind de 5 lei/persoană. Astfel, activitatea nu era deloc profitabilă, iar CJ Braşov plătea o serie de sume pentru întreţinerea sau asigurarea acestuia, fără a avea posibilitatea de a le recupera.

+3 -2

Comentarii

Raoke

2018-03-23 10:51:32


Și nu a fost tras nimeni la răspundere pentru această achiziție păguboasă? Cât de bătut în cap să fii să nu ai grijă ca să aibă acces peste tot prin oraș, în special în punctele deosebite, importante d.p.d.v. turistic?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie