Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:04

Votează şi tu pentru aeroport!

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 august 2015

Autorităţile judeţene au decis să facă o petiţie prin care să pună presiune pe Guvern şi Parlament în vederea finanţării investiţiei în aeroport. Semneaz-o şi tu, pe addjb.ro

Votează şi tu pentru aeroport!

Preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a anunţat, ieri, că „se primesc tot mai multe semnale din partea companiilor prezente la Braşov că s-ar putea reloca în cazul în care Braşovul va rămâne în continuare izolat din punct de vedere al infrastructurii”. „Deocamdată discuţiile sunt la nivel informal, dar ne putem aştepta oricând ca cineva să ne spună că ar putea să plece atâta timp cât nu avem nici aeroport, nici autostradă”, a explicat Coman, care nu a vrut să spună şi câte locuri de muncă s-ar putea pierde din cauza plecării marilor investitori, dar este vorba, oricum, despre mii de locuri de muncă.
La rândul său, Mihai Pascu, preşedintele Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov (ADDJB) a arătat că „mediul de afaceri din Braşov, Covasna şi Harghita solicită imperativ rezolvarea accesibilităţii în zona Braşov pentru a-şi păstra avantajele competitive, asa cum reiese din rezultatele chestionarelor care au stat la baza studiului realizat de către Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Transilvania din Braşov pentru definirea necesarului de transport Cargo pentru viitorul aeroport”.
În aceste condiţii, agenţia braşoveană a decis realizarea unui sondaj şi a unei strângeri de semnături cu privire la susţinerea investiţiilor în aeroportul de la Ghimbav.

„Este o modalitate de presiune pentru că toţi ne-am săturat să pierdem lucruri din cauza lipsei infrastructurii. Până şi organizarea Jocurilor Olimpice de Tineret din 2020 a fost pierdută din cauza faptului că oamenii de la CIO nu au avut încredere în politicienii din România, care au promis că vor rezolva aceste probleme de infrastructură în cazul în care Braşovul va primi organizarea acestei competiţii sportive. Dar acum şi ei ştiu că politicienii români sunt nişte mincinoşi şi nu mai au încredere în ce spun aceştia”, a spus Coman, care este şi co-preşedinte al organizaţiei judeţene a PNL Braşov.
Pe site-ul Agenţiei – addjb.ro au fost postate întrebările „Consideraţi că Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav este indispensabil dezvoltării Braşovului şi regiunii Centru?” şi „Consideraţi că Guvernul ar trebui să finanţeze realizarea acestui obiectiv?”. Răspunsul braşovenilor va fi anexat demersurilor ce vor fi făcute de către autorităţi în vederea propunerilor legislative privind continuarea construirii aeroportului.

Până acum s-au investit 24 de milioane de euro
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri, iar investiţia totală se ridică la suma de 24 de milioane de euro. „Până nu se lămureşte situaţia terenului, nu putem demara următoarea etapă de lucrări”, a precizat Claudiu Coman. Acesta a spus că negocierea se va face cu firma Vectra Services, care a executat lucrările la pistă. La începutul anului,  în bugetul CJ Braşov, pentru întreţinerea lucrărilor deja efectuate la aeroport au fost alocate aproximativ 500.000 de lei.
În luna septembrie, după vacanţa parlamentară, intră la Senat noul proiect de lege privind acordarea terenului către Consiliul Judeţean, iar în octombrie ar trebui să intre în dezbatere la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Abia ulterior administraţia judeţeană poate organiza licitaţie pentru suprafaţele de mişcare şi, în paralel, licitaţia internaţională – pentru restul obiectivelor şi partea de operare, a explicat, ieri, Mihai Pascu, preşedintele ADDJB.

Foto: rttbrasov.ro

Comentarii

Marius

2016-02-04 21:15:56


Cati brasoveni isi permit sa zboare? Sper din tot sufletul sa nu se faca nimic! Sa fie lasat terenul cui a apartinut, sa nu trebuiasca sa fim inghesuiti!!

Sandu

2015-08-15 10:46:37


Consider ca un oras de talia Brasovului are absoluta nevoe de aeroport. -se va dezvolta turismul -multi bucuresteni si din alte zone ale tarii ar veni la Brasov pe calea aerului descongestionand soselele -cea mai importanta,este -mai multi investitori- straini,deci mai multe locuri de munca -bucurestenii care merg bara la bara ore intregi ,sa manifeseze in fata guvernului pentru finantarea acestei foarte importante investitii

Karina

2015-08-13 22:21:54


Avem nevoie URGENT de un aeroport la Brasov! Va fi pentru noi locuri de muncă și intrarea României alături de celelalte țări U.E !

Florin

2015-08-13 07:48:02


un aeroport nu se face cu voturi ale populatiei,se face cu lobby executat de politicienii brasoveni votati de populatie.Daca politicienii sunt vai de mama lor,aeroportul NU se face. Apropo,Petre Roman,acest morman de fiare vechi...de ce nu militeaza pt construirea aeroportului? doar e prieten bun cu Ponta.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie