Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:32

Zbor deasupra unui cuib de Cuc

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 22 august 2017

Nu cred că în cabinetul domnului acesta serios şi posac se mai află vreun alt personaj de calibrul penibilităţii ministrului Transporturilor, cel cu nume de explorator sau, mai degrabă, de pasăre care-şi perpetuează soiul prin cuiburi străine.
Dacă în clasa profesorului Tudose există un premiant, în persoana suporterului oii naţionale, cu siguranţă că locul de codaş aparţine băiatului acesta dolofan care a ajuns în fruntea instituţiei pe bază de algoritm judeţean: Bădălău fiind un fel de adjunct al lui Dragnea şi-a tras după el toată gaşca de la Giurgiu, punând-o în funcţii pe bază doar de solidaritate de clan.
Ce ne înfăţişează un zbor pe deasupra cuibului de Cuc de la TAROM? O îngrămădeală de personaje  fără nici o legătură cu transporturile aeriene parazitând Consiliul de Administraţie, cu unica îndatorire de a încasa indemnizaţia de 6000 lei lunar. Pentru că altceva nu ştiu să facă, locurile din care vin având cu TAROM-ul aceeaşi legătura pe care o are scula cizmarului cu instituţia prefectului. O colecţie de giurgiuveni de la care Tudose aşteaptă, naiv, reducerea pierderilor - cum dealtfel promisese cu vreo patru luni în urmă, e drept, altui premier, acelaşi ministru. Când colo, pierderile continuă să se acumuleze în ritm susţinut. Cum se întâmplă dealtfel de zece ani încoace, de când operatorul aerian este pe post de asistat social. Dacă a crezut gogomănia lui Cuc ( pe acesta nedurându-l gura să ia angajamente), Tudose dă dovadă de o inacceptabilă credulitate. Boala TAROM-ului e grea şi vindecarea nu poate veni de la un amator, chiar dacă acesta ar avea bune intenţii. Cu cei pe care i-a numit el în Consiliul de Administraţie se poate aştepta doar la o lungă agonie. Ultimii profesionişti care au încercat să facă ceva din poziţiile pe care le ocupau în CA au fost Demetriade şi Pascariu, dar aceştia au fost daţi afară de Ramona Mănescu, la intervenţia ambasadorului olandez pe al cărui umăr plângea, la un pahar de whisky, „profesionistul” Hinzmann, cel angajat prin concurs să păgubească profesionist compania. TAROM e pe ducă. Zboară cu motoarele gripate şi cu rezervoarele goale şi nu se poate spera decât, cel mult, la o aterizare forţată într-un loc în care să nu facă prea multe victime la sol. Sau nici măcar la atâta, dacă actualii responsabili reuşesc să facă tâmpenia de a redeschide rutele lung-curier în State şi China, cum au anunţat cu inconştient elan, cu preţul altor îndatorări majore pe termen lung. Pentru ca TAROM să nu mai producă pierderi există o singură soluţie: dizolvarea actualei companii, cu toate reţelele ei de cumetrii sindicale şi de vânzări către concurenţă şi construcţia uneia noi, pe baze sănătoase, concurenţiale.
 Ce vreau să adaug este  că „reţeta” de la TAROM , cu consilii de administraţie ineficiente şi costisitoare, compuse din pile şi relaţii este valabilă pentru toate companiile care aparţin statului. Iar pe aici se scurg sume enorme care ar putea fi folosite  în scopuri mai sănătoase. Dacă tot nu sunt funcţionale, CA-urile să rămână nişte structuri onorifice plătite cu venitul minim. Mă îndoiesc că Tudose nu ar şti chestiunile acestea, a numit şi el destui membri de consilii şi ştie cum se face chestia asta. Tocmai de aceea el ar putea fi cel care rupe aţa.
P.S. Înlocuindu-l rapid şi pe Cuc până nu apucă să mai păgubească ţara şi cu autostrăzile şi căile farate...

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading