leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7326 RON

1 USD = 4.2139 RON

1 GBP = 5.2538 RON

1 XAU = 192.5382 RON

1 AED = 1.1472 RON

1 AUD = 2.9632 RON

1 BGN = 2.4197 RON

1 BRL = 1.1197 RON

1 CAD = 3.2277 RON

1 CHF = 4.2744 RON

1 CNY = 0.6125 RON

1 CZK = 0.1849 RON

1 DKK = 0.6338 RON

1 EGP = 0.2533 RON

1 HUF = 1.4491 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.9104 RON

1 KRW = 0.3576 RON

1 MDL = 0.2390 RON

1 MXN = 0.2205 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8398 RON

1 PLN = 1.1102 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0670 RON

1 SEK = 0.4503 RON

1 TRY = 0.7394 RON

1 UAH = 0.1616 RON

1 XDR = 5.8248 RON

1 ZAR = 0.3007 RON

Editia 7009 - 19 iul 03:23

Zbor deasupra unui cuib de Cuc

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 22 august 2017

Nu cred că în cabinetul domnului acesta serios şi posac se mai află vreun alt personaj de calibrul penibilităţii ministrului Transporturilor, cel cu nume de explorator sau, mai degrabă, de pasăre care-şi perpetuează soiul prin cuiburi străine.
Dacă în clasa profesorului Tudose există un premiant, în persoana suporterului oii naţionale, cu siguranţă că locul de codaş aparţine băiatului acesta dolofan care a ajuns în fruntea instituţiei pe bază de algoritm judeţean: Bădălău fiind un fel de adjunct al lui Dragnea şi-a tras după el toată gaşca de la Giurgiu, punând-o în funcţii pe bază doar de solidaritate de clan.
Ce ne înfăţişează un zbor pe deasupra cuibului de Cuc de la TAROM? O îngrămădeală de personaje  fără nici o legătură cu transporturile aeriene parazitând Consiliul de Administraţie, cu unica îndatorire de a încasa indemnizaţia de 6000 lei lunar. Pentru că altceva nu ştiu să facă, locurile din care vin având cu TAROM-ul aceeaşi legătura pe care o are scula cizmarului cu instituţia prefectului. O colecţie de giurgiuveni de la care Tudose aşteaptă, naiv, reducerea pierderilor - cum dealtfel promisese cu vreo patru luni în urmă, e drept, altui premier, acelaşi ministru. Când colo, pierderile continuă să se acumuleze în ritm susţinut. Cum se întâmplă dealtfel de zece ani încoace, de când operatorul aerian este pe post de asistat social. Dacă a crezut gogomănia lui Cuc ( pe acesta nedurându-l gura să ia angajamente), Tudose dă dovadă de o inacceptabilă credulitate. Boala TAROM-ului e grea şi vindecarea nu poate veni de la un amator, chiar dacă acesta ar avea bune intenţii. Cu cei pe care i-a numit el în Consiliul de Administraţie se poate aştepta doar la o lungă agonie. Ultimii profesionişti care au încercat să facă ceva din poziţiile pe care le ocupau în CA au fost Demetriade şi Pascariu, dar aceştia au fost daţi afară de Ramona Mănescu, la intervenţia ambasadorului olandez pe al cărui umăr plângea, la un pahar de whisky, „profesionistul” Hinzmann, cel angajat prin concurs să păgubească profesionist compania. TAROM e pe ducă. Zboară cu motoarele gripate şi cu rezervoarele goale şi nu se poate spera decât, cel mult, la o aterizare forţată într-un loc în care să nu facă prea multe victime la sol. Sau nici măcar la atâta, dacă actualii responsabili reuşesc să facă tâmpenia de a redeschide rutele lung-curier în State şi China, cum au anunţat cu inconştient elan, cu preţul altor îndatorări majore pe termen lung. Pentru ca TAROM să nu mai producă pierderi există o singură soluţie: dizolvarea actualei companii, cu toate reţelele ei de cumetrii sindicale şi de vânzări către concurenţă şi construcţia uneia noi, pe baze sănătoase, concurenţiale.
 Ce vreau să adaug este  că „reţeta” de la TAROM , cu consilii de administraţie ineficiente şi costisitoare, compuse din pile şi relaţii este valabilă pentru toate companiile care aparţin statului. Iar pe aici se scurg sume enorme care ar putea fi folosite  în scopuri mai sănătoase. Dacă tot nu sunt funcţionale, CA-urile să rămână nişte structuri onorifice plătite cu venitul minim. Mă îndoiesc că Tudose nu ar şti chestiunile acestea, a numit şi el destui membri de consilii şi ştie cum se face chestia asta. Tocmai de aceea el ar putea fi cel care rupe aţa.
P.S. Înlocuindu-l rapid şi pe Cuc până nu apucă să mai păgubească ţara şi cu autostrăzile şi căile farate...

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Tontoroiul de la Bruxelles

    Această ediţie a transferului de putere european a fost şi mai este plină de surprize. Bineînţeles, cele mai acute comentarii a suscitat şefia Comisiei, unde s-a produs cea mai neaşteptată[...]

    2019-07-05 citeste mai mult
  • 6 - 2, 6 - 2

    Ceea ce părea puţin probabil după un început de an în care nu s-a arătat a fi în formă şi cu evoluţii modeste la primele două turnee de Grand Slam de la Melbourne şi Paris,[...]

    2019-07-15 citeste mai mult
  • Ghinionul rotativ

    Nu ştiu dacă atunci când Malta a luat preşedinţia rotativă cineva şi-a exprimat vreo îngrijorare legată de capacitatea acestei mici ţări de a duce o asemenea povară, pentru care[...]

    2019-07-08 citeste mai mult
  • Remaniere sau restructurare?

    Probabil că, deocamdată, nici una nici alta. Din simplul motiv că peisajul politic al puterii este suficient de brăzdat de feluritele coduri galbene şi roşii lansate de binevoitori din interior[...]

    2019-07-10 citeste mai mult
  • Ruleta rusă la Wimbledon

    Înfruntarea dintre cei doi magnifici ai court-urilor a avut nevoie de primele patru seturi ca un pretext pentru cel de-al cincilea, cel care a cuprins cam tot ce putea să cuprindă un regal sportiv.[...]

    2019-07-16 citeste mai mult