leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6907 - 19 feb 23:08

Zbor deasupra unui cuib de Cuc

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 22 august 2017

Nu cred că în cabinetul domnului acesta serios şi posac se mai află vreun alt personaj de calibrul penibilităţii ministrului Transporturilor, cel cu nume de explorator sau, mai degrabă, de pasăre care-şi perpetuează soiul prin cuiburi străine.
Dacă în clasa profesorului Tudose există un premiant, în persoana suporterului oii naţionale, cu siguranţă că locul de codaş aparţine băiatului acesta dolofan care a ajuns în fruntea instituţiei pe bază de algoritm judeţean: Bădălău fiind un fel de adjunct al lui Dragnea şi-a tras după el toată gaşca de la Giurgiu, punând-o în funcţii pe bază doar de solidaritate de clan.
Ce ne înfăţişează un zbor pe deasupra cuibului de Cuc de la TAROM? O îngrămădeală de personaje  fără nici o legătură cu transporturile aeriene parazitând Consiliul de Administraţie, cu unica îndatorire de a încasa indemnizaţia de 6000 lei lunar. Pentru că altceva nu ştiu să facă, locurile din care vin având cu TAROM-ul aceeaşi legătura pe care o are scula cizmarului cu instituţia prefectului. O colecţie de giurgiuveni de la care Tudose aşteaptă, naiv, reducerea pierderilor - cum dealtfel promisese cu vreo patru luni în urmă, e drept, altui premier, acelaşi ministru. Când colo, pierderile continuă să se acumuleze în ritm susţinut. Cum se întâmplă dealtfel de zece ani încoace, de când operatorul aerian este pe post de asistat social. Dacă a crezut gogomănia lui Cuc ( pe acesta nedurându-l gura să ia angajamente), Tudose dă dovadă de o inacceptabilă credulitate. Boala TAROM-ului e grea şi vindecarea nu poate veni de la un amator, chiar dacă acesta ar avea bune intenţii. Cu cei pe care i-a numit el în Consiliul de Administraţie se poate aştepta doar la o lungă agonie. Ultimii profesionişti care au încercat să facă ceva din poziţiile pe care le ocupau în CA au fost Demetriade şi Pascariu, dar aceştia au fost daţi afară de Ramona Mănescu, la intervenţia ambasadorului olandez pe al cărui umăr plângea, la un pahar de whisky, „profesionistul” Hinzmann, cel angajat prin concurs să păgubească profesionist compania. TAROM e pe ducă. Zboară cu motoarele gripate şi cu rezervoarele goale şi nu se poate spera decât, cel mult, la o aterizare forţată într-un loc în care să nu facă prea multe victime la sol. Sau nici măcar la atâta, dacă actualii responsabili reuşesc să facă tâmpenia de a redeschide rutele lung-curier în State şi China, cum au anunţat cu inconştient elan, cu preţul altor îndatorări majore pe termen lung. Pentru ca TAROM să nu mai producă pierderi există o singură soluţie: dizolvarea actualei companii, cu toate reţelele ei de cumetrii sindicale şi de vânzări către concurenţă şi construcţia uneia noi, pe baze sănătoase, concurenţiale.
 Ce vreau să adaug este  că „reţeta” de la TAROM , cu consilii de administraţie ineficiente şi costisitoare, compuse din pile şi relaţii este valabilă pentru toate companiile care aparţin statului. Iar pe aici se scurg sume enorme care ar putea fi folosite  în scopuri mai sănătoase. Dacă tot nu sunt funcţionale, CA-urile să rămână nişte structuri onorifice plătite cu venitul minim. Mă îndoiesc că Tudose nu ar şti chestiunile acestea, a numit şi el destui membri de consilii şi ştie cum se face chestia asta. Tocmai de aceea el ar putea fi cel care rupe aţa.
P.S. Înlocuindu-l rapid şi pe Cuc până nu apucă să mai păgubească ţara şi cu autostrăzile şi căile farate...

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Leafa administratorilor zborului zmeelor

    Spunea Guvernatorul Isărescu la audierile de la Parlament (sau în marja acestora, când îl făcea cu ou şi cu oţet pe „ţăcănitul” de Vâlcov) că Banca Naţională[...]

    2019-02-15 citeste mai mult
  • Fantoma Securităţii şi Anticorupţia

    O distinsă doamnă, femeie de afaceri respectată, copleşită adeseori de povara responsabilităţii pentru cei peste 1.000 de angajaţi care nu pot să se ducă acasă cu buzunarele goale în[...]

    2019-02-01 citeste mai mult
  • Elogiul funiei

    Poporul în mijlocul căruia au poposit în urmă cu vreo 400 de ani strămoşii actualului preşedinte au o zicală: să nu vorbesti de funie în casa spânzuratului. Este o probă[...]

    2019-01-30 citeste mai mult
  • Cu cormoranii lui Daea nu e de glumă

    Comentatori în pană de subiecte pe care să le întoarcă pe toate feţele cu invitaţi competenţi au prins un fir de care au tras cu forţă: o afirmaţie făcută de ministrul Petre Daea[...]

    2019-01-28 citeste mai mult
  • Varianta emoţională a birocraţiei europene

    Surse din interiorul Comisiei Europene ne-au declarat că membrii delegaţiei care s-a deplasat la Bucureşti pentru operaţiunea de predare oficială a responsabilităţilor preşedinţiei rotative[...]

    2019-01-14 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotional