Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 04:39

Ziua licitaţiilor pentru străzile bicicliştilor: 10 km asfalt, 9 km forestier

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 17 iunie 2020

2 ciclo-străzi în Braşov: La Iepure - Terminal Poienelor şi Terminal Poienelor - Bd. M. Kogălniceanu. 3 trasee de mountain bike: uşor, mediu, dificil în Poiana Braşov

Ziua licitaţiilor pentru străzile bicicliştilor: 10 km asfalt, 9 km forestier

Primăria Braşov a lansat ieri trei licitaţii ce vizează amenajarea unor trasee pentru biciclişti în Poiana Braşov, dar şi în oraş. Valoarea totală a celor trei achiziţii este de 1.682.673 lei cu tot cu TVA.
Conform primarului Braşovului, George Scripcaru, una dintre licitaţii vizează realizarea lucrărilor la trei piste de mountain-bike în Masivul Postăvarul (inclusiv pe domeniul schiabil din Poiana Braşov), cu o valoare estimată de 1.414.012 lei cu tot cu TVA. Prin celelalte două licitaţii, cu o valoare cumulată de 347.482 lei cu tot cu TVA municipalitatea braşoveană are în vedere contractarea unor consultanţi care să pregătească documentaţiile tehnice şi să asigure asistenţa pe perioada implementării proiectelor a două trasee în oraş, pentru care autorităţile locale au obţinut o finanţare europeană.
După ce a anunţat lansarea celor trei licitaţii, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că „oraşul nostru şi-a propus ca, în câţiva ani, să fie unul dintre oraşele mari care şi-au îmbunătăţit semnificativ calitatea mediului, iar utilizarea bicicletei, alături de transportul în comun, este una dintre soluţiile pentru a atinge acest obiectiv. În acelaşi timp, facilităţile pentru biciclişti sunt şi una dintre soluţiile pentru transformarea staţiunii Poiana Braşov într-una pentru întregul an, nu doar pentru sezonul de iarnă. Traseele de coborâre pe care le vom amenaja în Postăvarul, alături de cele amenajate de NH Bike, vor face din Poiană cea mai bună opţiune de petrecere a timpului liber, atât pentru braşoveni, cât şi pentru turiştii îndrăgostiţi de acest sport. Îmi doresc foarte mult ca în următorii ani să vedem în oraş cât mai mulţi biciclişti, indiferent de vârstă, iar Poiana să devină un centru al turismului pentru mountain bike”, a declarat primarul George Scripcaru.


Masivul Postăvarul: Constructorul nu are voie să taie arbori
Termenul limită pentru primirea ofertelor la licitaţia privind amenajarea traseelor de mountain bike  din Poiana Braşov este 2 iunie  2020, iar firma care va obţine contractul va trebui să termine lucrările în 20 de luni. Prin acest proiect, pe versantul nordic al Masivului Postăvarul se vor amenaja trei piste pentru biciclişti, una uşoară, una medie, iar una dificilă - în total 9,1 km. Constructorul care va obţine contractul trebuie să ia în calcul faptul că pentru amenajarea acestor piste nu are voie să taie arbori, dar şi faptul că lucrările trebuie să afecteze cât mai puţin mediul.
Traseul dificil va avea o  lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Traseul  va avea 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 250 m, a căror lungime cumulată de 1940,41 m (62% din lungimea totală a pistei). Pentru a creşte gradul de dificultate, vor fi realizate mai multe „obstacole”, inclusiv unele destinate săriturilor.
Traseul uşor va avea o lungimea totală de 4.070,60 m, va porni din zona staţiei superioare a teleschiului Ruia şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Și acesta va avea multe curbe, respectiv 199, cu raze cuprinse 3 m şi 200 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei. Și pe acest traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului.
Traseul mediu  va avea o lungime de 3.936,16 m şi se suprapune pe primii 130 de metri cu traseul uşor.  Pista va fi mai puţin sinuoasă, având 150 de curbe, cu o lungime cumulată de 2.004,51 m (51% din lungimea totală). Acest traseu de nu prezintă elemente constructive speciale pentru creşterea gradului de dificultate.


În oraş: pieton - ciclist - şofer
În ceea ce priveşte pistele pentru biciclişti din municipiul Braşov, acestea vor fi amenajate pe două trasee, respectiv Terminal Poienelor - str. Poienelor - Bd. Saturn - str. Minerva - str. Crinului - str. Micşunelelor - Str. Lamâiţei - str. Brânduşelor - Bd. Al. Vlahuţă - Bd. Gării - Bd. Victoriei - Bd. M. Kogălniceanu şi La Iepure - str. Molidului - B-dul Valea Cetăţii - str. Tâmpei - str. Vasile Alecsandri - str. Carpaţilor - str. Poienelor  - Terminal Poienelor. Pentru ambele trasee, consultanţii vor obţine contractele de servicii trebuie să termine documentaţia în 75 de zile.
Traseul La Iepure  - Terminal Poienelor, cu o lungime de 4 km, se va amenaja pe suprafaţa carosabilă, iar separarea de zona destinată autovehiculelor se va face prin marcaje longitudinal. De asemenea, benzile destinate autovehiculelor vor fi îngustate cu un metru. Banda pentru biciclete va avea o lăţime de un metru.
Traseul Terminal Poienelor  - Bd. M. Kogălniceanu, cu o lungime de 6 km, se va amenaja tot pe suprafaţa carosabilă, iar pistele pentru biciclişti vor fi separate de benzile pentru maşini cu ajutorul unor amenajări din cauciuc.
Pe ambele trasee vor exista 7 staţii de tip „bike-sharing”, dar şi rasteluri pentru aceste vehicule. În total, vor fi disponibile pentru închiriere 350 de biciclete. 

Pentru amenajarea acestor două trasee, municipalitatea braşoveană a accesat bani europeni.


 

 

+4 -3

Comentarii

'adela'

2020-06-17 12:21:54


'parca sunteti frati de mama cu aia ce proiecteaza si fac autostrazi in Romania. Putin, prost si scump. Cu bicicleta ar trebui sa ajungi in oras de oriunde pana oriunde macar pe traseele principale. Bine ca nu ne trimiteti pe ocolitoare. Oricum acum marcajele pentru biciclisti trec peste toate gurile de canal sau parcari prost trasate (vezi str. Lunga, pe sensul catre Casa Armatei masinile parcate ocupa aproape tot marcajul pentru biciclete si e plin de guri de canal prost gandite) Asa e bine? '

'Popescu Octavian'

2020-06-17 11:27:40


'Propun amenajarea unei piste pe str. Șirul Livezii pe trotuarul adiacent parcului Ina Sefler pentru a se evita carosabilul spre Poiană care este extrem de aglomerat si se circulă cu viteză foarte mare,punând īn pericol biciclistii si trotinetistii din zonä.\n'

'Iulian Buduca'

2020-06-17 11:00:16


'Si in centrul civic se termina cu bicicleta ,si luam masina?,nu ar trebui sa traverseze pana in bartolomeu nord traseul vostru de biciclete? Un oras civilizat asa ar trebui sa aibe piste ,care sa respecte norme europene...va zic eu pe unde ar merge spre bartolomeu pistele...pe zona verde destul de lata din dreptul caii ferate ,si pe str oltet in tractoru ,unde ar fi ok sa redevina zona pietonala,si asa legati zoma garii pe la peron 1 de sala sporturilor (prin spatele ei) de restul traseului....'

'fritz walter'

2020-06-17 07:32:35


'Traseul de biciclete care trece prin zona Crinului, mi se pare total neinspirat și va fi foarte putin utilizat de bicicliștii care vor sa ajungă din Astra în centrul orașului. Faceți piste de biciclete pe Saturn-Zizinului și pe Calea București. Numărul bicicliștilor a crescut foarte mult; la fel și cel al trotinetiștilor. Pistele trebuie să fie utile, nu să fie făcute pentru ca primăria sa poată spune ca \"noi v-am făcut piste, dar voi nu le utilizați\"... '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie