Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:34

130 de km de drumuri judeţene din Braşov vor fi modernizaţi cu fonduri europene

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 28 ianuarie 2016

Claudiu Coman, şeful CJ Braşov: pregătim proiectele, finanţarea este asigurată

130 de km de drumuri judeţene din Braşov vor fi modernizaţi cu fonduri europene

Pe lista proiectelor regionale de infrastructură rutieră finanţate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 6 „Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea infrastructurii rutiere regionale la reţeaua TEN-T”, judeţul Braşov figurează cu trei drumuri judeţene care însumează aproximativ 130 de km. Acestea asigură legătura cu drumurile naţionale care străbat judeţul Braşov şi cu reţelele rutiere europene. „Modernizarea lor va aduce beneficii economice majore localităţilor pe care le străbat şi judeţului nostru, în ansamblu. Este foarte important să pregătim şi să depunem proiectele cât mai repede, având în vedere că finanţarea lor este asigurată”, a declarat Claudiu Coman (foto), preşedintele interimar al CJ Braşov.
„Am început pregătirea documentaţiilor încă de anul trecut, sub coordonarea colegului Mihail Veştea, pe atunci vicepreşedinte al Consiliului Judeţean responsabil cu investiţiile. El a reprezentat judeţul în Consiliul pentru Dezvoltare Regională al ADR Centru, forul decizional în aprobarea proiectelor europene, şi a contribuit printr-un lobby susţinut la includerea celor trei drumuri pe lista obiectivelor care vor primi finanţare europeană”, a mai explicat Coman.    
În prezent este în derulare  faza de proiectare. Au fost atribuite contractele în vederea întocmirii studiilor de fezabilitate. „Suma totală estimată pentru elaborarea SF-urilor şi a proiectelor tehnice a fost de 3.076.500 de lei, fără TVA. Având în vedere concurenţa mare între firmele de proiectare, pentru fiecare dintre drumuri fiind depuse între 8 şi 14 oferte, preţul a scăzut la 968.761,2 lei, ceea ce înseamnă o valoare cu aproape 70% mai mică decât cea estimată iniţial. Dorim ca până la finele lunii martie să depunem proiectele la ADR Centru. Intenţia administraţiei judeţene este de a accesa pentru cele trei proiecte 30-40 de milioane de euro din cele 150 de milioane de euro aflate la dispoziţie pe Axa 6 a POR. Valoarea exactă a necesarului financiar o vom stabili după licitaţia lucrărilor de execuţie”, a mai spus sursa citată.



55,8 km: Drumul de sub munte, variantă pentru DN1 Sibiu – Braşov
Primul dintre drumurile propuse pentru finanţare este DJ 104A Perşani – Victoria în legătură cu DJ 105C Victoria – Ucea de Sus şi DJ 105P Ucea de Sus – DN 7C judeţul Sibiu (Transfăgăraşan) Cârţişoara. Acest drum are o lungime totală de 55,8 kilometri şi străbate localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta De Sus, Drăguş, Viştea De Sus, Victoria, Ucea De Sus, Arpaşu de Sus şi Cârţişoara, ultimele două, din judeţul Sibiu. „Modernizarea acestui drum o dorim în vederea conectării cu reţeaua TEN-T şi descongestionării traficului din zona DN 1 Sibiu – Braşov. Astfel, vom facilita deplasarea populaţiei şi a bunurilor din judeţele Braşov şi Sibiu în întreaga regiune, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice în ansamblu, în special a turismului practicat la nivel regional, prin uşurarea accesului la zecile de obiective turistice şi la zona Munţilor Făgăraş. Proiectul nostru este corelat cu reabilitarea drumurilor comunale DC 66A Bucium – Toderiţa, DC 69 Recea – Berivoi, DC 73 Recea – Dejani, DC 76 Drăguş – Viştişoara”, a explicat preşedintele interimar al CJ Braşov.

53,5 km: Legătura cu judeţul Covasna
O altă prioritate la finanţarea cu bani europeni este modernizarea drumului interjudeţean Covasna – Braşov care face legătura între DN 12 şi DN 13, un proiect derulat în parteneriat cu autorităţile din Covasna. Lungimea traseului este de 53,5 km, din care 20,8 km sunt pe teritoriul judeţului Braşov.  Drumul străbate localităţile braşovene Măieruş, Apaţa, Ormeniş şi Augustin, respectiv Baraolt, Biborţeni, Băţanii Mari şi Malnaş Băi, din judeţul Covasna. Prin reabilitarea acestui drum de importanţă regională, care face legătura între DN 12 (Braşov – Miercurea Ciuc – Topliţa) şi DN 13/E60 (Braşov – Târgu Mureş – Cluj Napoca – Oradea – Budapesta), este asigurată conectarea la reţeaua TEN-T şi e facilitată legătura între judeţele Braşov, Covasna şi Harghita. Dezvoltarea acestei reţele de transport va contribui la creşterea economică şi a mobilităţii forţei de muncă în partea nord-estică a judeţului, o zonă săracă şi cu multe probleme sociale. Dezvoltarea turismului este unul din rezultatele scontate ale realizării acestui proiect, ţinând cont de bogăţia regiunii în resurse de apă minerală.

54,04 km: Deschidere înspre Sibiu şi Mureş
Cel de-al treilea proiect, modernizarea drumurilor DJ 105A şi DJ 104D, va deschide drum investiţiilor şi dezvoltării economice în zona de nord-vest a judeţului. Lungimea acestei reţelei de drumuri este de 54,04 km. Cele două segmente străbat localităţile Rupea, Dacia, Jibert, Lovnic, Văleni (DJ 105A), respectiv Făgăraş, Șoarş, Bărcut (DJ 104D). Modernizarea traseului va asigura unica legătură a comunităţilor aflate de-a lungul acestuia şi va conecta drumurile europene E60 (DN 13) şi E68 (DN 1) la reţeaua TEN-T, facilitând legătura între judeţele Braşov, Sibiu şi Mureş şi descongestionarea traficului.
Lipsa locurilor de muncă, sărăcia şi lipsa transportului public de călători sunt principalele probleme cu care se confruntă întreaga zonă, iar infrastructura deficitară descurajează potenţialii investitori. Modernizarea drumurilor din proiect va avea un impact economic pozitiv. Asigurarea calităţii acestor două drumuri va contribui semnificativ la creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii din zonă, asigurând afluxul forţei de muncă spre municipiul Făgăraş. Totodată, accesul la multitudinea de obiective turistice va fi mult uşurat. Nu în ultimul rând, această infrastructură rutieră modernizată va reprezenta o rută alternativă de transport spre poligonul NATO de la Cincu.

+1 -0

Comentarii

iON

2016-01-28 18:07:13


Dar D.N.73 de ia iesirea din Rasnov pana la PECO Bran (8km) cand va fi reparat ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie