Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:49

20 de kilometri de „pârtii pentru biciclete” în Poiana Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 octombrie 2019

Acestea sunt realizate în parteneriat cu Asociaţia Club Sportiv NH Bike

20 de kilometri de „pârtii pentru biciclete” în Poiana Braşov

Primăria Braşov a anunţat începerea lucrărilor la primele 3 trasee de mountainbike, care vor fi amenajate în cadrul parteneriatului dintre Asociaţia Club Sportiv NH Bike şi Primăria Braşov. Şantierul a fost deschis după ce săptămâna trecută a fost emisă autorizaţia de construire pentru realizarea lucrărilor.
De asemenea, reprezentanţii municipalităţii braşovene au precizat că zilele trecute  a fost depus şi studiul de fezabilitate pentru alte trei trasee pe care le va amenaja Primăria Braşov, în cadrul programului de investiţii.
Dacă cele traseele la care au început lucrările vor fi amenajate în apropierea pârtiilor de schi şi a instalaţiilor de transport pe cablu, celelalte trei vor fi mult mai sinuoase, iar pentru realizarea lor va fi nevoie de o serie de amenajări şi lucrări mai complexe. De altfel, referitor la aceste trei trasee, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că „în următoarea şedinţă voi propune Consiliului Local aprobarea indicatorilor tehnico-economici, pentru ca să putem demara lucrările şi la acestea. Astfel, iubitorii acestui sport vor avea la dispoziţie 6 trasee de mountainbike, cu diferite nivele de dificultate, ce însumează aproximativ 20 de kilometri lungime”.
Referitor la cele trei trasee la care au început lucrările, Bogdan Micu, reprezentantul NH Bike, care este şi consilier al primarului George Scripcaru, a declarat că „am făcut pichetarea traseului, iar în zilele acestea vom începe lucrările de amenajare. Am ales nişte trasee care să ne permită o avizare cât mai rapidă şi care vor completa celălat proiect al Municipalităţii. Două dintre trasee vor fi de nivel mediu, iar una va fi pentru practicanţii cu experienţă a acestui sport. Traseele care merg de-a lungul pârtiei vor fi amenajate la liziera păduri, în spatele instalaţiilor de zăpadă artificială”.

Cum vor arăta traseele amenajate în parteneriat cu NH Bike
Traseele sunt extrem de asemănătoare unei poteci turistice de drumeţie, cum sunt cele existente în Masivul Postăvarul, cu singura diferenţă, că este permis doar accesul cicliştilor. Cele 3 trasee se amenajează în zona pârtiilor de schi, în afara fondului forestier, la liziera pădurii, în spatele instalaţiilor de producere a zăpezii artificiale.
Pentru amenajarea acestor trasee se va curăţa stratului vegetal, în general de maxim 20 de cm înălţime, pe o lăţime cuprinsă între 1 - 3 metri. În locurile umede şi în cele în care stă apa, se vor efectua lucrări de drenaj, lucrările de amenajare afectând doar stratul superficial vegetal. În faza finală se va bătători pământul.

Două trasee cu „săritori”
În ceea ce priveşte cele trei trasee pentru care Primăria a primit studiile de fezabilitate, amenajarea acestora presupune efectuarea unor lucrări mai complicate.
Primul traseu va avea o lungime de 3.141 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Traseul va avea 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 250 m, a căror lungime cumulată de 1.940.41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.  Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.  Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe aceste variante se vor face anumite amenajări care le vor permite bicicliştilor să „sară”.
Al doilea traseu va avea o lungime de 4.070, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final, staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte din vecinătatea teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. Şi acest traseu va fi unul sinuos, fiind proiectate 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 200 m, a căror lungime cumulată de 2315.39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.  Şi pentru acest traseu au fost proiectate amenajări pentru creşterea gradului de dificultate al traseului.
Cel de-al treilea traseu are lungimea totală de 3.936 m (din care 395,35 m în lungul Pârtiei Lupului) şi  are ca punct ce pornire staţia telegondolei, iar după 130 m intră în pădure. Traseul este mai puţin sinuos decât celelalte două, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 332 m, a căror lungime cumulată de 2.004 m (51% din lungimea totală a pistei). Pe acest traseu nu vor exista amenajări pentru creştere gradului de dificultate.
După finalizarea lucrărilor la toate cele 6 trasee, primarul a precizat că va fi nevoie de o regândire a programului RATBV, care asigură, în perioada verii, transportul bicicletelor în Poiana Braşov.



 

+3 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie