Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 01:44

40 de învăţători şi profesori din Braşov, învăţaţi cum să dea pe brazdă elevii problemă

Autor: Adina CHIRVASÃ

Publicat la 03 februarie 2016

40 de învăţători şi profesori din Braşov, învăţaţi cum să dea pe brazdă elevii problemă

Proiect inedit în şcoli. O echipă de psihologi şi traineri braşoveni a desfăşurat, anul trecut, un proiect pilot TEACHERS UP în mai multe şcoli din Braşov, scopul fiind schimbarea mediului rigid şi autoritar din sălile de clasă. Peste 40 de dascăli braşoveni au trecut prin cursuri de dezvoltare personală şi comunicare de tip PCM şi au fost ajutaţi să înţeleagă mai bine diversitatea claselor unde predau, li s-au dat instrumentele necesare de a lucra individual cu elevii. Rezultatele la clasă s-au văzut imediat: copii mai veseli, mai motivaţi, care învaţă mai bine, care vin cu plăcere la şcoală, chiar şi în zone defavorizate, aşa cum este şcoala din Gârcini, unde unul dintre efectele măsurabile a fost scăderea abandonului şcolar şi creşterea promovabilităţii în rândul elevilor de clasa a VIII-a. În total, 5000 de copiii au fost beneficiarii acestui program, care s-a desfăşurat pe o perioadă de 9 luni în şcolile braşovene şi s-a încheiat în luna decembrie.
„După curs, mi-a fost mult mai simplu să îmi înţeleg propriul comportament, pe cel al elevilor, să comunic mai eficient cu ei”, susţine Daniel Petrule, director Şcoala Gimnazială nr 2, Sînpetru.
„M-a ajutat să înţeleg dinamica personalităţilor elevilor mai dificili, să rezonez mai bine cu ei, să îi înţeleg mai bine şi să creez o atmosferă de studiu mai bună la clasă”, a declarat şi Ladislau Nedeczy, profesor Şcoala Gimnazială nr 2, Sînpetru.
„Noi credem că principala piedică în calea performanţei şcolare este lipsa de conectare şi comunicare reală între profesor şi elev şi asta este problema pe care o rezolvă programul nostru. Există prejudecata că atunci când te adresezi unei clase vorbeşti colectiv, nediferenţiat. Marea ruptură în comunicare nu apare când se livrează noţiuni obiective, ci la adresarea şi evaluările individuale, când feedbackul trece de cele mai multe ori pe lângă elev sau are darul de a-l frustra pentru că nu este comunicat aşa cum trebuie. Noi îi învăţăm pe profesori cum să comunice diferenţiat cu elevii, pe limbajul lor, cum să rezolve conflictele la clasă şi mai ales cum să abordeze elevii consideraţi problemă, care există în fiecare colectiv, în aşa fel încît să îi motiveze să înveţe şi să coopereze la clasă, iar rezultatele se văd imediat”, a explicat Daniela Ciobotar, trainer, iniţiator TEACHERS UP.
Psihologii subliniază că nota proastă şi autoritatea nu îi determină pe elevi să fie mai motivaţi în a învăţa. „Fiecare copil e o personalitate distinctă, cu nevoi diferite, şi asta înseamnă că învaţă diferit. Noi le arătăm profesorilor, oferindu-le instrumente şi materiale de lucru, care este metoda prin care se pot adapta la nevoile fiecăruia în parte”, a explicat Adina Bereş, psiholog, trainer.
Echipa de psihologi şi traineri vrea ca acest program să devină naţional şi să fie implementat în şcoli din alte patru oraşe din România, pentru început. Programul îşi propune să cuprindă 500 de profesori din Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi, având ca beneficiari o medie de 20.000 de elevi.

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie