Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 01:35

57.505.596 de euro, devizul final pentru aeroport

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 decembrie 2016

Consilierii judeţeni au aprobat noii indicatori tehnico economici pentru Aeroportul Braşov, în baza studiului de fezabilitate reactualizat

57.505.596 de euro, devizul final pentru aeroport

Consiliul Judeţean Braşov a aprobat în şedinţa de plen de ieri indicatorii tehnico economici pentru proiectul „Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, etapa a III-a”, în baza studiului de fezabilitate actualizat. Conform documentului, valoare investiţiei (fără TVA) este de 47.921.330 euro, din care pentru construcţii şi montaj va fi nevoie de 31.212.730 euro. Cu tot cu TVA, valoarea proiectului se ridică la 57.505.596 de euro. Proiectul a trecut ieri cu 30 de voturi „pentru” şi două 2 abţineri, din partea ecologiştilor.

De ce era nevoie de revizuirea calculelor
În timpul şedinţei, directorul general al Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, a declarat că „revizuirea studiului de fezabilitate a fost necesară având în vedere că în anul 2015 au apărut noi normative pentru mărirea siguranţei în aeroporturi, astfel că am fost obligaţi să modificăm documentaţia”. El a mai spus că în elaborarea Studiului de Fezabilitate a fost luat în considerare un  studiu de trafic comandat de Consiliul Judeţean Braşov în anul 2014 în care sunt luaţi în calcul 500.000 pasageri, fără componenta cargo. „Tot în 2014, Universitatea Transilvania Braşov a făcut un studiu pentru elementul cargo. Conform analizelor, aeroportul are potenţial mai mare de dublu decât aeroportul de la Sibiu”, a mai spus Pascu. Acesta precizat că în varianta minimală „avem resturi de investiţii obligatorii pentru a  obţine avizul Autorităţii Aeronautice Române. Preşedintele Consiliului Judeţean a avut discuţii la Bucureşti în acest sens, iar aeroportul de la Braşov poate obţine avizele necesare”.

Nu au lipsit discuţiile
În timpul şedinţei, consilierul judeţean Luminita Olteanu a afirmat  că „nu avem documentaţia  tehnico-economică. Deliberativul trebuie să aibă toată documentaţia la dispoziţie. De asemenea, conform legii, deliberativul votează documentaţia tehnico-economică, nu doar indicatorii tehnico-economici”.
Mihai Pascu i-a răspuns că toată documentaţia predată de IPTANA (realizatorul studiului reactualizat pentru aeroport, n.r.) va fi postată pe site-ul Consiliului Judeţean Braşov, inclusiv în limba engleză, pentru a putea fi studiată şi de potenţialii investitori străini.
Consilierul judeţean Ionel Spinean (PER) a reclamat faptul că membrii Comisei  aeroportului din Consiliul Judeţean nu au fost consultaţi. „E mai mult o campanie electorală decât intenţia de a construi aeroportul. Trebuia să ştim baza de finanţare, cu cine ne asociem. Cred că e campanie electorală. Motivul pentru care am înfiinţat această comisie a fost să ne consultaţi, nu să primim documentaţia”, a declarat alesul ecologist.
Mihail Veştea, membru al Comisiei CJ pentru aeroport, i-a răspuns că această comisie are ca obiectiv abordarea strategică, nu partea tehnică.  
Pe de altă parte, alesul social-democrat Mihai Mohaci a cerut unele clarificări privind costul unor lucrări: „Terminalul costă 9 milioane de euro, turnul de control un milion de euro. Devierea Besălcinului costă 3 milioane, iar canalizarea pluvială tot trei milioane de euro, ceea ce mi se pare foarte mult”. În ceea ce priveşte devierea Besălcinului, Mihai Pascu i-a spus că cel mai în măsură să ofere explicaţiile este Attila Kovacs (actual consilier judeţean, vicepreşedinte CJ pe parcursul mandatului trecut, n.r.), pentru că în perioada cât se ocupa el de proiect s-au realizat documentaţiile. „În ceea ce priveşte îndiguirea pârâului Bârsa în zona aeroportului şi devierea Besălcinului lucrările au fost impuse de Ministerul Mediului. În urmă cu mai mulţi ani, Ministerul Mediului a alocat 4,6 milioane de euro pentru ambele lucrări, dar devierea Besălcinului nu s-a putut realiza din cauza situaţiei juridice a terenului. Anul acesta, Ministerul Mediului a fost de acord ca pe terenul aeroportului să putem face devierea canalului în interiorul aeroportului, iar ministerul să regularizeze Bârsa. Ei au cerut defalcarea celor două lucrări, iar IPTANA a preluat documentaţia din Studiul de Fezabilitate realizat de Ministerul Mediului”.

Nu vom mai sta cu mâinile în sân
Pe de altă parte, în timpul şedinţei, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, a afirmat că aprobarea indicatorilor economici reprezintă un parcurs firesc. „Cred că sunt multe persoane care au pus beţe în roate. Acum trebuie să realizăm acest proiect. Pentru asta sunt în Executiv, pentru a derula acest obiectiv. Avem un parcurs firesc. Am fost în Parlament, am făcut lobby, legea a intrat în vigoare, iar acum avem indicatorii tehnico-economici, după ce a fost actualizat şi studiul de fezabilitate. De acum încolo, va trebui să bugetăm lucrarea, să angajăm un diriginte de şantier”, a afirmat Adrian Veştea. „Vă asigur că anul viitor nu vom sta cu mâinile în sân şi anul viitor pe Aeroportul de la Ghimbav se va lucra”, a conchis preşedintele CJ.

+1 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie