Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 05:37

5km/an, viteză de autostradă...

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 03 octombrie 2017

Autostrada Râşnov - Cristian, gata până în 2020. A fost nevoie de doi ani pentru semnarea contractului şi vor mai trece încă doi ani până vom avea 10 km de drum

5km/an, viteză de autostradă...

Demarată în luna iunie a anului 2015, procedura de achiziţie a pentru segmentul de autostradă Cristian - Râşnov a fost finalizată în 31 mai, iar luni, la sediul sediul Ministerului Transporturilor, în prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost semnat contractul cu firma care va realiza şi execuţia sectorului de autostradă. Segmentul are o lungime de 6,3 kilometri, dar în proiect este inclusă şi realizarea a 3,7 kilometri de drumuri de legătură cu profil de autostradă care asigură descărcarea traficului rutier spre municipiul Braşov (drum naţional cu 4 benzi şi separator median). Valoarea lucrărilor a fost estimată la suma de 150 milioane lei, fără TVA, iar contractul a fost atribuit asocierii SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL, care a prezentat o ofertă de 118,01  milioane lei (aproximativ 78% din valoarea estimată a contractului). Practic, segmentul de autostradă şi reţeaua de drumuri de legătură vor avea o lungime totală de 10 kilometri, rezultând astfel un cost de 11,8 milioane de lei/kilometru (aproximativ 2,6 milioane de euro).
„Este un contract de 118 milioane de lei, pe care îl semnăm în faţa instituţiilor financiare internaţionale, Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Banca Mondială. Constructorul are la dispoziţie 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie, deci tronsonul se va finaliza în acest mandat”, a declarat ministrul Transporturilor, citat de Mediafax.  
Practic, având în vedere graficul anunţat de Răzvan Cuc, lucrările propriu-zise nu vor începe mai repede de luna martie a anului viitor. „Atrag atenţia constructorului că nu mai tolerăm extensii de timp sau scuze de întârziere”, a avertizat ministrul, după semnarea contractului.

Compania Alpenside SRL, fostă Util Construct Plus, este deținută de Florin Cristian Mihai, după ce a aparținut anterior unei firme cipriote, potrivit relatărilor din presă. Societatea a obținut mai multe contracte cu statul în ultimii ani. Potrivit bilanțului depus la Ministerul Finanțelor, Alpenside SRL a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 106,6 milioane lei și pierderi de 8,83 milioane lei, cu un număr mediu de 138 salariați.

Suport tehnic de la Banca Mondială
Participarea reprezentanţilor instituţiilor financiare vine în contextul în care, la începutul lunii septembrie, premierul Mihai Tudose a anunţat că proiectul autostrăzii Bucureşti-Comarnic-Braşov (cu o lungime totală de 168 de kilometri – n.r.) va fi gestionat de către Banca Mondială. „Am vorbit cu Bancă Mondială să facem unitate de management de proiect sub conducerea lor, cu sprijinul lor tehnic. Facem o echipă de suport, iar tot ceea ce înseamnă management de proiect să fie la un organism întreg la minte - Banca Mondială. Să ne dea suport tehnic şi să coordoneze această lucrare”, declara atunci şeful Guvernului.
La momentul respectiv, Mihai Tudose a anunţat că Guvernul va înfiinţa o unitate nouă de proiect special pentru autostrada Bucureşti-Braşov, care va fi în subordinea primului-ministru. Unitatea va fi gestionată într-un sistem dual, cu experţi de la Banca Mondială şi un grup restrâns de experţi români, coordonaţi de un consilier al premierului. Proiectul va avea astfel autoritatea directă a premierului, expertiza Băncii Mondiale, dar şi riscurile proiectului (amânări, contestaţii etc.) vor fi asumate tot la nivel de premier.

A câştigat firma clasată pe locul al 2-lea
Licitaţia pentru segmentul Cristian – Râşnov a fost lansată în luna iulie a anului 2015, de fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii), iar ofertele au fost deschise în luna octombrie a aceluiaşi an, zece companii intrând în cursa pentru acest tronson. Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL s-a clasat pe locul al doilea, după cea a asocierii Copisa Constructora Pirenaica - SC Copisa Construcţii SRL - SC Via Carpatia Consult SRL, care a depus o ofertă în valoare de 97,41 milioane lei, fără TVA (adică 65% din valoarea estimată a contractului).
Capătul de autostradă Râşnov - Cristian a fost scos la licitaţie „la pachet” cu un segment de aproximativ 4 kilometri, de lângă Comarnic, sector pentru care licitaţia a fost anulată.
Sectorul Râşnov - Cristian face parte din tronsonul de 58 de kilometri al autostrăzii Comarnic – Braşov.



 

+4 -0

Comentarii

rammstein

2017-10-03 07:42:08


in ritmul asta pana la urmatoarea suta de ani va fi gata si autostrada.....!!

Lazar

2017-10-03 06:21:32


Titlul corect ar trebuii sa fie o km/an viteza de autostrada.Au uitat oare alegatorii brasoveni promisiunile pesediste privind autostrada Comarnic-Brasov ?.Nastase a promis finalizarea pana in anul 2007,Ponta pana in 2016 iar Sova se va muta cu cortul pe autostrada pana la finalizarea ei.Ce ziceti ? S-a realizat macar 1 km de autostrada ? Halal politicieni halal guvernanti.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie