Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 00:43

700 de oameni cu salarii mai mici. Consiliul Judeţean Braşov va încerca să rezolve problema fără precedent din sistemul sanitar braşovean

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 aprilie 2018

Administraţia judeţeană va transmite Guvernului nemulţumirile managerilor din spitalele braşovene

700 de oameni cu salarii mai mici. Consiliul Judeţean Braşov va încerca să rezolve problema fără precedent din sistemul sanitar braşovean

Foto: Şedinţa de la Consiliul Judeţean Braşov cu managerii spitalelor din Braşov.

Managerii unităţilor sanitare, de asistenţă medico-socială şi de servicii sociale din subordinea Consiliului Judeţean Braşov au fost prezenţi la o şedinţă cu conducerea administraţiei judeţene, pe tema situaţiei tensionate survenite ca urmare a diminuării veniturilor unor categorii de personal.
Actualul cadru legislativ prevede ca spitalele braşovene, Unitatea de Asistenţă Medico-Socială de la Sânpetru şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului să primească de la ordonatorul principal de credite – CJ Braşov, începând cu luna martie, fonduri aferente unui procent de 30% sporuri din suma salariilor de bază, fonduri care au fost repartizate în cuantumuri diferenţiate, în funcţie de criteriile stabilite de lege (număr de personal, număr de linii de gardă etc).
Astfel, pentru sporurile aferente lunii martie Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov a primit un cuantum de 31%, Spitalul Clinic de Obstetrică - Ginecologie „Dr. A.I. Sbârcea” – 32%, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie – 70%, Spitalul Clinic de Copii – 37%, Spitalul Clinic de Psihiatrie şi Neurologie – 40%, Spitalul Clinic de Boli Infecţioase – 33%, Unitatea de Asistenţă Medico - Socială de Pneumoftiziologie Sânpetru – 74%, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului – 15%.
Limitarea legislativă corelată cu prevederile legale privind sporurile din sistemul sanitar şi de asistenţă socială a dus la imposibilitatea managerilor de a se încadra în procentul stabilit de ordonatorul principal de credite, în aşa fel încât să poată fi acordate sporurile de condiţii de muncă cu încadrarea în prevederile legale. În aceste condiţii, directorii instituţiilor menţionate s-au confruntat cu situaţia diminuării veniturilor nete ale categoriilor de personal ale căror salarii n-au crescut de la 1 martie 2018, respectiv infirmiere, îngrijitori, personal auxiliar, farmacişti, psihologi, ceea ce a determinat un val de nemulţumiri transpus în proteste spontane.
În viziunea administraţiei judeţene, o soluţie ar fi exceptarea instituţiilor din sistemul sanitar şi de asistenţă socială de la prevederile art. 25 din Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi eliminarea din cuantumul de 30% a sporului pentru gărzi şi a celui de continuitate, care să fie incluse direct în salariul de bază.

Foarte multe situaţii nedorite de scăderi drastice ale salariilor
„Ne confruntăm cu o situaţie fără precedent. Sunt foarte multe nemulţumiri în rândul salariaţilor. În cadrul unităţilor medicale din subordinea noastră avem un total de aproape 700 de persoane cărora li s-a diminuat salariul, iar managerii ne-au semnalat foarte multe situaţii nedorite de scăderi drastice ale salariilor. Am luat decizia ca toate neajunsurile cu care se confruntă spitalele şi unităţile noastre de asistenţă socială să le strângem într-un memoriu pe care, prin intermediul Instituţiei Prefectului, să-l înaintăm Guvernului. De altfel, situaţia din Braşov nu este cu nimic diferită faţă de cea din celelalte judeţe. Este nevoie ca Guvernul să creeze o reglementare care să rezolve situaţia, având în vedere că actul managerial la toate aceste instituţii este pus în dificultate. Din cauza acestor nemulţumiri, managerii nu mai au posibilitatea de a-şi motiva personalul, de a crea o echipă şi o armonie în activitatea de zi cu zi”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Situaţia a fost anticipată încă din luna februarie
În timpul şedinţei, Adelina Văsioiu, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate şi Asistenţă Medicală din cadrul CJ Braşov, a explicat că „am anticipat această situaţie neplăcută încă din luna februarie, fapt pentru care am transmis memorii către conducerile Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene şi Ministerului Sănătăţii cu privire la necesitatea identificării de soluţii la nivel central referitoare la limitările legislative corelate cu prevederile legale privind sporurile din sistemul sanitar şi de asistenţă socială, respectiv la  imposibilitatea încadrării în prevederile art. 25 alin (2) şi (3) din Legea cadru nr. 153/2017. La nivelul ordonatorului principal de credite nu ne putem încadra în prevederile legii, având în vedere că avem opt unităţi medicală şi de asistenţă socială care însumează aproape cinci mii de angajaţi. Am atras atenţia că neacordarea drepturilor cuvenite pentru personalul din sănătate, din unităţile de asistenţă medico-socială şi din unităţile de asistenţă socială/servicii sociale poate duce la blocarea activităţii, mişcări sindicale şi nu în ultimul rând acţiuni în instanţă”.

Dr. Alexandru Grigoriu: „Cerem să intrăm în rândul Comunităţii Europene, unde nu există sporuri, ci nişte salarii pe trepte profesionale”
Prezent la şedinţă, managerul Spitalului Clinic de Psihiatrie şi Neurologie Braşov, dr.  Alexandru Grigoriu, a reamintit că 250 dintre cei 650 de salariaţi ai spitalului au fost afectaţi  de reducerea veniturilor nete, respectiv cei care nu fac parte din personalul medical principal (medici primari sau specialişti şi asistente), printre care farmaciştii, psihologii, femeile de serviciu, infirmierele. „Pentru a rezolva această problemă, toate demersurile ce ţineau de Consiliul Judeţean Braşov au fost epuizate”, a declarat managerul spitalului braşovean.
De asemenea, el a propus ca, în ceea ce priveşte salarizarea personalului medical, România preia modelul statelor europene, al Angliei sau al SUA: „Nu pot să înţeleg aberaţiile spuse de unii, că li se scad sporurile dar salariile rămân aceleaşi. Am propus să facem un memoriu către Guvern, prin care să cerem să intrăm în rândul Comunităţii Europene, unde nu există sporuri, ci nişte salarii pe trepte profesionale.  Acesta este un sistem aplicat cu succes în Europa, Anglia sau SUA. Numai când vom implementa acest sistem vom scăpa de această ceartă şi ţigănie: cine a luat 15%, cine a luat 25 %. Nu ştiu de ce la noi este aberaţia acestor sporuri, care nu fac decât să învrăjbească categoriile profesionale, iar, în final, cel care are de suferit este pacientul”.

+1 -1

Comentarii

Simplex

2018-04-23 19:56:45


Salariile nesimțite de la Spitalul Județean de Urgenta Vaslui (martie 2018) Salarii intre: - 20 000 si 33 167 RON au luat 9 angajați (toți medici) - 15 000 si 20 000 RON -> 30 (toți medici) - 10 000 si 15 000 RON -> 51 (toți medici) - 7500 si 10 000 RON -> 18 (din care 14 medici) - 5000 si 7500 RON -> 144 (din care 129 asistenți medicali) - 4000 si 5000 RON -> 172 (din care 165 asistenți medicali) - 3000 si 4000 RON -> 198 (din care 172 asistenți medicali) - 2000 si 3000 RON -> 246 (din care 73 infirmiere, 50 ingrijitoare, 40 asistenti, 25 brancardieri) - 1500 si 2000 RON -> 230 (din care 64 infirmiere, 50 îngrijitoare, 45 muncitori, 14 spălătorese) - 1000 si 1500 RON -> 43 (din care 30 muncitori) - sub 1000 RON -> 4 (2 infirmiere, 1 asistent medical, 1 muncitor) Statistica privitoare doar la doctori: ========================================= Total 132 din care salarii intre: - 20 000 si 33 167 RON au luat 9 medici - 15 000 si 20 000 RON -> 30 medici - 10 000 si 15 000 RON -> 51 medici - 7500 si 10 000 RON -> 14 medici - 5000 si 7500 RON -> 8 medici - 3000 si 5000 RON -> 8 medici - Sub 3000 RON -> 12 medici Statistica privitoare doar la asistenți: ========================================= Total 510 din care salarii intre: - 6000 si 8137 RON au luat 16 asistenți - 5000 si 6000 RON -> 114 asistenti - 4000 si 5000 RON -> 165 asistenți - 3000 si 4000 RON -> 172 asistenți - 2000 si 3000 RON -> 40 asistenți - sub 2000 RON -> 3 asistenți Statistica privitoare doar la infirmiere: ========================================= Total 140 din care salarii intre: - 2500 si 3020 RON au luat 43 infirmiere - 2000 si 2500 RON -> 31 infirmiere - 1500 si 2000 RON -> 64 infirmiere - Sub 1500 RON -> 2 infirmiere Nota: Pentru a face singuri diverse statistici care va interesează, descarcați fișierele pdf și mai ales Excel de mai jos care conțin lista cu salariile celor 1146 angajați ai SJU Vaslui. http://www.sjuvaslui.ro/images/SALARII_NETE_MARTIE__2018.pdf [url=https://app.box.com/s/qi07qy8svrmyp9b1eyl4741oegw93acv] SPITAL_JUD_URGENTA_VASLUI_SALARII_NETE_MARTIE_2018.xls[/url] (Fisier Excel) [url=https://app.box.com/s/iy3rpdd9113fywrjf6ottqgzxpp1s2tf] SPITAL_JUD_URGENTA_VASLUI_SALARII_NETE_MARTIE_2018.pdf[/url] (Fisier Pdf)

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie