Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 19:04

A fost dată soluţia tehnică pentru hobanatul de la Gară

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 iulie 2019

Municipalitatea braşoveană va afla în scurt timp şi cât va costa investiţia care presupune „îngroparea” unui sens de mers de pe Bulevardul Gării

A fost dată soluţia tehnică pentru hobanatul de la Gară

Primăria Braşov a obţinut zilele trecute certificatul de urbanism pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate pentru construirea pasajului hobanat de peste Gara Braşov, care va lega Bulevardul Gării de strada Camil Petrescu, din noile zone rezidenţiale ale cartierului Tractorul. Odată finalizată această etapă birocratică, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toacea, a anunţat că proiectul are avizul de principiu de la CFR Infrastructură, iar în scurt timp va fi supus avizării Comisiei de Circulaţie a Municipiului Braşov. „Ulterior, vom depune dosarele în vederea obţinerii avizelor de la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi de la alte instituţii. După obţinerea avizelor, vom putea supune aprobării Consiliului Local Braşov indicatorii tehnico-economici aferenţi investiţiei”, a precizat Toarcea.
Pentru construirea  pasajului au fost luate în calcul trei variante, iar potrivit reprezentantului Primăriei Braşov, la final a fost aleasă o combinaţie între primul scenariu şi cel de-al treilea.
Traseul pasajului va ocoli staţia electrică de pe fosta platformă Tractorul, iar accesul la pasaj dinspre Bulevardul Gării se va face pe 2 bretele. În acest context, cele trei benzi ale Bulevardului Gării, de pe sensul de mers spre Gară, vor fi trecute în subteran.  
Primul scenariu dintre cele trei prezentate de proiectant propunea realizarea unui pasaj drept, pe lângă Sala Sporturilor, cu pornire din dreptul terenurilor de tenis, care să ajungă pe noua stradă Tudor Arghezi. În acest caz, ar fi fost afectată o staţie electrică din fosta fabrică de tractoare, astfel că era nevoie de o soluţie pentru mutarea acesteia.
În scenariul a treilea, din care de asemenea a fost preluată o parte în varianta finală, propunea amenajarea unui pasaj subteran pe Bulevardul Gării, care să preia traficul dinspre Bulevardul Alexandru Vlahuţă spre Făget. În plus, capătul dinspre Sala Sporturilor a pasajului va fi amenajat în forma literei V.

Cum va arăta pasajul
Pasajul va fi unul hobanat (susţinut de cabluri de oţel). Pentru că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, aceasta va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.
Construcţia va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată), diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, acesta va avea 14 deschideri între piloni, la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.
Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. Rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Gării pentru a se merge spre Tractorul ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal.
Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. Traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.
Costul investiţiei va fi dat de studiul de fezabilitate şi de proiectul tehnic, însă potrivit evaluării realizate de Banca Mondială în cadrul contractului de asistenţă cu Primăria Braşov, acesta este de aproximativ 9,31 milioane euro.  



 

+9 -3

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie