Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:06

Acelaşi proiectant: Independenţei, Fartec, şi-acum pasajul „peste gară”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 19 aprilie 2018

În trei luni aflăm dacă va fi pasaj hobanat sau unul suprateran clasic

Acelaşi proiectant: Independenţei, Fartec, şi-acum pasajul „peste gară”

Lansată încă din toamna anului trecut şi blocată o perioadă din cauza unei contestaţii depusă de un ofertant, licitaţia privind realizarea studiului de fezabilitate pentru pasajul de la Gara Braşov (care va asigura legătura cu zona rezidenţială Tractorul - Coresi) a fost finalizată marţi, odată cu semnarea contractului de servicii. Potrivit viceprimarului municipiului Braşov Laszlo Barabas, contractul pentru elaborarea acestui studiu de fezabilitate a fost semnat cu SC Prinfo SRL Braşov. „Valoarea este de 644.452 lei, cu TVA (faţă de o valoare estimată de 1,374.259 lei, cu TVA, n.r.), iar consultantul va avea la dispoziţie 3 luni pentru a realiza documentaţia”, a declarat Barabas.  
Prin acest studiu se vor analiza, în detaliu, două variante, una fiind traversarea liniilor de cale ferată printr-un pasaj superior hobanat („pe cabluri”, asemănător pasajului Basarab din Bucureşti). Cea de-a doua variantă este un pasaj suprateran clasic, cu o soluţie tehnică asemănătoare precedentei.
Indiferent de soluţia aleasă, pasajul ar urma să aibă o lungime de 490 de metri şi câte două benzi auto pe sens, fiecare cu o lăţime de 3,7 metri (lăţime totală de 14,80 m). De asemenea, pe ambele sensuri sunt prevăzute piste pentru biciclişti, fiecare dintre ele cu lăţime de 1,5 m, precum şi trotuare cu lăţimea de 2 metri. Se vor monta dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri, panouri fono-absorbante, dar şi sisteme de evacuare a apelor meteorice. Spaţiile de sub pasaj vor fi amenajate pentru locuri de parcare.
Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Braşovului, capitolul „Infrastructură”, iar pentru finanţarea lucrărilor municipalitatea are în plan obţinerea unor fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020.

130.000 lei pentru documentaţia necesară lărgirii străzii 13 Decembrie
Tot cu SC Prinfo SRL Braşov a fost semnat, în 20 februarie, şi contractul pentru pregătirea Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI) necesară lărgirii străzii 13 Decembrie, termenul de finalizare fiind de trei luni, respectiv luna mai. Valoarea acestui contract este de 130.900 lei, cu TVA. După ce va fi terminată documentaţia DALI, vor fi aprobaţi indicatorii tehnico-economici de către Consiliul Local Braşov, apoi se va trece la proiectare şi la lucrări. „Pentru acest proiect, noi analizăm posibilitatea să scoatem la licitaţie atât proiectarea, cât şi execuţia”, a precizat viceprimarul Laszlo Barabas.
Demersurile pentru lărgirea străzii 13 Decembrie, pe sensul de mers dinspre Făget către Coresi, au fost începute în primăvara anului trecut, iar în luna octombrie 2017, proprietarul Bazei sportive Forex a cedat o fâşie de teren, ocupată de tribuna fostului stadion Tractorul, care a şi fost demolată. În acest an s-au făcut demersurile pentru dezmembrarea terenului.
Firma care a primit cele două contracte a proiectat, printre altele, pasajul nou de la Fartec şi pasajul de pe strada Independenţei, dar şi giratoriul de la Biserica Sfântul Bartolomeu.
 

+5 -0

Comentarii

adi

2018-04-19 08:24:50


daca s-ar face acest pod si ar reusi sa lateasca si strada 13 decembrie ar fi un mare si important lucru pentru toti locuitorii din zona aia. pe langa asta, odata ce AFI Mall va fi gata multi nu vor mai merge la mall la Coresi deci si din acest punct de vedere se va mai elibera din trafic.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie