Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 20:23

Administraţia judeţeană cere conducerii RAT Braşov să grăbească demersurile pentru transformarea în societate comercială

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 martie 2016

Dacă RAT rămâne regie, Braşovul riscă să rămână fără transport public şi să piardă fonduri europene de milioane de euro

Administraţia judeţeană cere conducerii RAT Braşov să grăbească demersurile pentru transformarea în societate comercială

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Adrian Gabor şi directorul Agenţiei Metropolitane Braşov (AMB), Dragoş David, au declarat ieri, într-o conferinţă de presă comună, că RAT Braşov trebuie să grăbească demersurile privind transformarea în societate comercială. Acest lucru trebuie făcut pentru ca operatorul local de transport să poată accesa bani europeni pentru modernizarea flotei.
Discuţiile privind accesarea banilor europeni au avut loc săptămâna trecută, când s-a organizat o şedinţă privind implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creştere Braşov. La întâlnire au participat reprezentanţi ai Agenţiei pentru Dezvoltare Durabilă Centru – Departamentul Pol de Creştere,  ai Consiliului Judeţean Braşov, ai Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov (structură asociativă din care fac parte primăriile din Zona Metropolitană şi care gestionează transportul public de călători în localităţile membre). De asemenea, au fost prezenţi reprezentanţi ai RAT Braşov şi ai Poliţiei Braşov.
Vicepreşedintele CJ Adrian Gabor a precizat că în ciclul bugetar european, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa 4.2 dedicată dezvoltării urbane durabile, Regiunea Centru are alocată suma de aproximativ 28 de milioane de euro dedicată reducerii emisiilor de dioxid de carbon, banii putând fi utilizaţi pentru achiziţionarea de mijloace de transport nepoluante.
„Pentru a putea accesa fonduri europene, Regia Autonomă de Transport Braşov trebuie să se transforme în societate comercială. Este o obligaţie legală impusă de finanţatori, însă este prevăzută şi de Legea nr. 92 din 2007 privind transportul public de călători. Eu am recomandat conducerii regiei să se înfiinţeze ca societate comercială după modelul Companiei Apa, care a putut ulterior să acceseze bani europeni. Consiliul Judeţean poate lua în considerare inclusiv implicarea în acţionariatul societăţii, alături de autorităţile locale din Zona Metropolitană”, a declarat Adrian Gabor.
El a mai spus că „în timpul întâlnirii de săptămâna trecută, directorul RAT Braşov, ing. Cristian Radu, a spus că ar trebui să mai aşteptăm până în iunie”.

Poate pierde licenţa?
La rândul său, Dragoş David, directorul AMB, a avertizat că în situaţia în care RAT nu se transformă în societate comercială, „de la 1 ianuarie 2017, riscă să piardă licenţa de transport pentru municipiul Braşov”. El a mai spus că problema transformării RAT în societate comercială s-a pus şi în trecut „S-a discutat cu BERD despre un nou împrumut necesar achiziţionării de autobuze. Banca ne-a anunţat atunci că, dacă vrem împrumutul, RAT trebuie să devină societate comercială, condiţie ce este impusă de legislaţia europeană. Contractul de credit nu a mai fost încheiat”, a adăugat David.

Transformarea este în „etapa de clarificare”
De cealaltă parte, RAT Braşov a transmis un punct de vedere prin care anunţă că proiectul de transformare a regiei în societate comercială are ca termen are termen de finalizare sfârşitul acestui an. „După îndeplinirea în ultima perioadă a mai multor condiţii şi rezolvarea mai multor obiective de parcurs pentru atingerea rezultatului amintit, la ora actuală este parcursă etapa de clarificare, împreună cu Primăria Municipiului Braşov, a unor aspecte legate de patrimoniul RAT Braşov. Transformarea RAT Braşov în societate comercială este unul dintre obiectivele fundamentale ale actualei conduceri a regiei, acest demers fiind propus şi asumat, încă din anul 2013, prin Planul de Management şi Planul de Administrare, acest din urmă document fiind şi aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Braşov”, se arată în comunicat.  
Potrivit documentului amintit, „RAT Braşov a iniţiat şi a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Braşov Studiul de oportunitate al proiectului «Green City Braşov», proiect ce are ca obiectiv achiziţia de autobuze electrice, troleibuze şi elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional – axa 4.1. Ca iniţiator al acestui proiect, RAT Braşov înţelege importanţa şi necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulţi paşi, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentaţiei pentru achiziţia serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului «Green City Braşov»”.
Reprezentanţii RAT subliniat că termenul de realizare a transformării RAT Braşov în societate comercială nu va influenţa îndeplinirea obiectivelor din proiectul „Green City Braşov” şi au amintit că regia a solicitat consultanţilor care au întocmit Planul de mobilitate includerea proiectului „Green City Braşov” în document.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie