Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 16:52

Aerogara Braşov, proiectată de singurul român inclus în catalogul mondial de arhitectură

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 iunie 2018

Terminalul va fi de 3 ori mai mare decât planul iniţial. Joi, CJ a anunţat şi adjudecarea licitaţiei pentru suprafeţele de mişcare

Aerogara Braşov, proiectată de singurul român inclus în catalogul mondial de arhitectură

Lansată în luna noiembrie a anului trecut, licitaţia pentru realizarea suprafeţelor de mişcare de la aeroport a fost finalizată, odată cu desemnarea firmei care va executa execuţia lucrărilor ce vor fi mai ieftine cu 9 milioane de lei decât estimarea iniţială. Practic, în urma acestei licitaţii, la care au participat şase asocieri de firme, de la o valoare de 35,5 milioane lei, fără TVA, s-a ajuns la suma de 26,5 milioane lei, fără TVA.
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă, că în urma analizării celor şase dosare, toate eligibile din punct de vedere tehnic şi financiar, membrii Comisiei de evaluare au stabilit că oferta câştigătoare este cea depusă de SC PORR Construct SRL, cu o propunere financiară de 26.581.072,28 lei, la care se adaugă TVA, în valoare de 5.050.403,73 lei. Ofertantul a declarat că va subcontracta 5% din contract, respectiv lucrările electrice şi de balizaj, pe care urmează să le realizeze SC TIAB SA. Comisia de evaluare a comunicat rezultatele şi a solicitat ofertantului clasat pe locul întâi să prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare. Documentele justificative au fost depuse de SC PORR Construct SRL on-line, cu semnătură electronică, fiind analizate de către comisia de evaluare care, în 4 iunie 2018, a declarat ofertantul admis. 
„În condiţiile în care preţul cel mai mic a fost criteriul de atribuire a acestui contract, diferenţa de preţ între oferta de pe locul I şi cea de pe locul al II-lea a fost de peste 1,4 milioane de lei. În acest moment suntem obligaţi, conform legii, să aşteptăm zece zile de la comunicarea rezultatului final (din data de 13 iunie – n.r.), după care să încheiem contractul cu firma câştigătoare. În acest interval se pot depune contestaţii, dar având în vedere procedura explicată detaliat deja, considerăm că nu există motive obiective de contestare a rezultatului”, a declarat Adrian Veştea.

Evaluarea a fost făcută în prezenţa observatorilor desemnaţi de Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice
Procedurile de achiziţie pentru continuarea lucrărilor la viitorul aeroport au fost lansate de Consiliul Judeţean Braşov în noiembrie 2017. Documentaţia de atribuire a fost publicată pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) în data de 18 noiembrie 2017.
Valoarea estimată a lucrărilor a fost de 35.532.548 lei, fără TVA, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor - stabilit pentru 27 decembrie 2017. Ulterior, el a fost prelungit până la 15 ianuarie, din cauza numărului foarte mare de clarificări solicitate de ofertanţi.
Evaluarea ofertelor a fost realizată de comisia desemnată în acest sens prin dispoziţia preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, în cadrul căreia au fost cooptaţi patru experţi din cadrul SC Search Corporation SRL, firma care a realizat proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare. „Având în vedere importanţa acestui obiectiv, complexitatea şi diversitatea lucrărilor licitate în cadrul procedurii, s-a considerat că evaluarea ofertelor necesită o expertiză aprofundată de natură tehnică şi financiară. Întregul proces de evaluare s-a desfăşurat sub stricta supraveghere a observatorilor desemnaţi de Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice”, a explicat preşedintele CJ Braşov. 
Firmele participante au solicitat nu mai puţin de 44 de clarificări la care comisia de evaluare a trebuit să răspundă înainte de încheierea perioadei de depunere a ofertelor.
În 26 ianuarie, comisia de evaluare a propus prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor începând cu 1 februarie 2018, datorită faptului că era necesară verificarea unui număr mare de documente în vederea finalizării procedurii. Ulterior, după parcurgerea documentelor privind eligibilitatea, comisia de evaluare a trecut la analizarea propunerilor tehnice ale celor şase ofertanţi, etapă care a durat până în 16 aprilie. Toate ofertele au fost declarate conforme, nu înainte de solicitarea şi primirea de către comisia de evaluare a şase clarificări din partea firmelor.
Următoarea etapă a fost evaluarea propunerilor financiare şi aplicarea criteriului de atribuire. În această fază, comisia a solicitat clarificări pentru justificarea preţurilor articolelor cuprinse în devizul fiecărei oferte, prin prezentarea conţinutului desfăşurat al articolelor de deviz şi justificarea preţurilor la materiale, manoperă, utilaje şi transport. Această etapă s-a încheiat în 4 iunie.
Comisia de evaluare a ofertelor a comunicat ofertanţilor faptul că propunerile financiare depuse au fost admise la faza de evaluare.
Potrivit legii achiziţiilor publice, cele trei etape de evaluare a ofertelor (eligibilitate, evaluare tehnică şi evaluare financiară) este obligatoriu să se desfăşoare succesiv, înregistrându-se astfel o perioadă de timp relativ lung alocat acestei etape a achiziţiei.

Ce oferte financiare au depus potenţialii constructori
În urma analizei celor şase oferte a fost stabilit şi un clasament din punct de vedere al ofertei financiare, pe primul loc fiind SC PORR Construct SRL (26.581.072,28 lei), cel de-al doilea loc a fost ocupat de SC Construcţii ERBASU SA (28.001.807,56 lei). Pe locurile următoare au fost ofertele financiare depuse de SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA (29.010.640,32 lei), SC Tehnic Asist SRL (30.490.808,31 lei), SC ICCO Energ SRL (30.511.985,09 lei) şi SC Societatea de Construcţii Napoca SA (30.934.445,33 lei).
Potrivit proiectului, în această etapă de dezvoltare se urmăreşte realizarea căii de rulare Alfa (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), a platformei de îmbarcare-debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 metri), dar şi a sistemului de canalizare pluvială pentru obiectivele proiectate şi pentru pista de decolare-aterizare existentă. Tot în această etapă se va monta tubulatura de balizaj pentru obiectivele proiectate (cale de rulare şi platformă), se vor realiza iluminatul platformei, elementele de protecţie a construcţiilor din banda pistei.
Suprafeţele de mişcare aeroportuară vor fi realizate din dale de ciment cu o grosime de 41 de cm. Finanţarea va fi asigurată integral de la bugetul judeţean, iar lucrările vor dura patru luni de la momentul deschiderii şantierului.
„După organizarea de şantier, constructorul va avea la dispoziţie 4 luni pentru a finaliza lucrările prevăzute în contract. Se va putea încadra în acest termen, pentru că va prinde perioada de vară, astfel că înainte de începerea sezonului rece, suprafeţele de mişcare vor fi gata”, a declarat Veştea.

7.000 mp  - Sibiul, 11.000 mp - Braşovul
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a anunţat şi o noutate în ceea ce priveşte terminalul de pasageri, explicând că acesta va avea o suprafaţă aproape triplă decât s-a stabilit iniţial. „În studiul de fezabilitate au fost prezentate două scenarii privind terminalul, unul care prevedea ca acesta să aibă o suprafaţă de 3.600 mp, iar celălalt de 11.000 mp. În anul 2016, noi am luat în calcul scenariul care prevedea un terminal cu o suprafaţă de 3.600 mp, dar acum, după noi evaluări şi consultări, am decis să realizăm un terminal cu o suprafaţă de 11.000 mp. Încă de la început, trebuie să gândim terminalul luând în calcul toate fluxurile funcţionale, unde va trebui să primim expertiza Serviciului Român de Informaţii, a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, a Poliţiei de Frontieră, a Vămii. Comparativ, terminalul de la Sibiu are o suprafaţă de aproximativ 7.000 mp”, a explicat Adrian Veştea. Reprezentantul administraţiei judeţene a precizat că, în conformitate cu studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici, aprobaţi în anul 2016, valoarea estimată a terminalului de 11.000 mp este estimată la 11 milioane de euro, inclusiv TVA.
Tot în ceea ce priveşte terminalul, preşedintele Consiliului Judeţean a afirmat că se lucrează şi la partea de arhitectură: „Suntem în colaborare cu Dorin Ştefan - foto -, unul dintre cei mai importanţi arhitecţi pe care îi are ţara noastră, singurul român care apare în atlasul mondial cu lucrări de arhitectură şi câştigător a numeroase concursuri internaţionale de profil. Este şi braşovean, chiar râşnovean, şi a proiectat corpul nou al Colegiului Naţional «Dr. Ioan Meşotă». Am stat de vorbă cu el şi am considerat de cuviinţă să ne ajute în ceea ce priveşte atât soluţia referitoare la arhitectura exterioară, cât şi cea privind fluxurile”. 



Specialiştii din Consiliul Judeţean lucrează la caietele de sarcini pentru alte 9 obiective
În ceea ce priveşte etapele următoare ale acestei investiţii, Adrian Veştea a afirmat că, în prezent, se întocmesc documentaţiile pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la clădirea energetică, la remiza PSI, la posturile de control acces, la gospodărie de apă, la parcarea şi drumul de acces la terminal (DJ 103C), la drumurile tehnologice interioare, la împrejmuiri şi porţi, la reţelele interioare din aeroport şi la platforma antisuflu. „Sperăm ca în cursul acestei luni să finalizăm caietele de sarcini ale acestor amenajări. Sperăm ca odată cu noua lege a achiziţiilor publice să nu avem prea multe dificultăţi, astfel încât să începem implementarea cât mai repede. De asemenea, colegii mei au fost la o întâlnire cu reprezentanţii Oficiului Concurenţei şi cu cei ai consultantului Digi Competition, iar miercuri am avut o videoconferinţă cu reprezentanţi ai Comisiei Europene. Urmează să pregătim dosarele de prenotificare a Consiliului Concurenţei şi a Comisiei Europene privind obiectivul de investiţii”, a mai spus Adrian Veştea.
Tot în această perioadă se întocmesc documentaţiile pentru contractarea firmelor specializate în realizarea soluţiei arhitecturale a terminalului aeroportului, precum şi a planurilor de arhitectură cu indicarea fluxurilor de pasageri şi bagaje pentru trafic intern şi internaţional. În urma finalizării acestei etape se va demara procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie a terminalului de pasageri.
Nu în ultimul rând, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a anunţat că, în prezent, se poartă discuţii cu ROMATSA SA pentru iniţierea documentaţiilor necesare întocmirii procedurilor de zbor şi achiziţiei echipamentelor de radionavigaţie. „După ce vom avea graficul final privind realizarea lucrărilor, îl vom transmite către ROMATSA, astfel încât să aibă timpul necesar pentru a pregăti personalul de zbor. Este important pentru noi ca imediat după ce se termină lucrările, aeroportul să fie operat”, a încheiat Adrian Veştea, preşedintele CJ Braşov.




 

Comentarii

Catalin

2018-06-17 08:43:20


Cand va fi operational ? Brasovul a fost vaduvit sa nu aiba nici autostrada Comarnic- Brasov toti care au dorit sa o faca brusc sau rasgandit ,fara sa apara nici o explicatie nici macar in presa.

Constantean

2018-06-15 18:27:12


Felicitari pentru tenacitate si eforturile asumate de a avea un aeroport care sa aduca mai aproape si mai repede pe cei care iubesc Brasovul si imprejurimile sale! Eu,personal,ma simt mai acasa la Rasnov,Moeciu,Rupea,etc.decat in prafuitul oras de la malul marii.Sper sa fiu unul dintre pasagerii care vor beneficia de serviciile Aeroportului Brasov-Ghimbav.Succes!

Vlad

2018-06-15 15:30:40


Daca s-ar fi lucrat la aeroport pe cât s-a vorbit, de mult aveam zboruri din/spre Brasov. M-as bucura sa nu se mai vorbeasca/ scrie nimic si sa vad utilajele pe santier.

Dorac

2018-06-15 14:54:54


Mulțumesc tuturor celor care in ciuda piedicilor nu s-au descurajat. Sunt fericită că in sfârsit s-a intrat pe linie dreaptă în construirea aeroportului. Mult succes.

Bundas

2018-06-15 12:13:53


Se pare ca proiectul aeroport se concretizează.Felicitari D- lui Vestea pentru insistenta cu care a planificat pas cu pas avind in final succes .Se pare ca mărirea suprafatei este un cistig enorm și drumul la Breuxell nu a fost degeaba. Locuim in nordul Germaniei și după 4 deceni vom zbura la Ghimbav. La primul zbor voi deschide o sa panie pentru acel eveniment mult așteptat de brasoveni, de cei din Covasna și Harghita. Toi, toi , Toi sa ținem pumni pentru deschiderea aeroportului.Apropo cum se va numi.? In Hamburg sa dedicat marelui om politic care sa stins din viața HELMUT SCMIDT.

Lazar

2018-06-15 07:30:31


Astept cu nerabdare concertul lui Banica in incinta aeropotului din Brasov cu ocazia inagurarii primei curse externe.

Ophelia

2018-06-15 05:47:10


Odata cu finalizarea aeroportului Brasov,veti face fericiti o multime de oameni.Brasovul va avea o ascensiune rapida,iar pasagerii vor fi de la inceput f.multi daca si destinatiile vor fi numeroase.Succes si spor la lucru!Ne dorim atat de mult acest aeroport......

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie