Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:23

Aeroportul Braşov, răspunsurile de la Bruxelles

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 mai 2018

Consiliul Judeţean Braşov ia în calcul să înlocuiască turnul de control al aeroportului cu o structură de tip Remote Tower. Soluţia a fost discutată la Comisia Europeană, în timpul unor întâlniri cu oficialii europeni

Aeroportul Braşov, răspunsurile de la Bruxelles

O delegaţie judeţului Braşov formată din preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, deputatul PSD Roxana Mînzatu, europarlamentarul PSD Răzvan Popa, reprezentantul ADR Centru Mihail Veştea şi Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG), a fost prezentă în perioada 14 - 16 mai 2018, la Bruxelles, pentru discuta cu oficialii europeni despre proiectul aeroportului de la Ghimbav.
În prima zi, oficialii braşoveni s-au întâlnit cu Corina Creţu, comisar european pentru Politică Regională, pentru a-i prezenta istoricul, stadiul actual al proiectului AIBG, modalitatea de finanţare, inclusiv planul de administrare după finalizarea lucrărilor şi pentru a discuta despre oportunităţi privind finanţarea lucrărilor din fondurile europene prin programul Programul Operaţional Infrastructura Mare, axa OS 2.3. Comisarul european a fost informat că Aeroportul Braşov va fi primul aeroport complet nou care se construieşte după 50 ani în România, iar judeţul nostru este lider în domeniul turismului, cu un potenţial turistic ce poate fi exploatat mult mai bine în cazul construirii acestui obiectiv. „Discuţia a fost constructivă, subiectul stârnind interesul Corinei Creţu, care a amintit că România are mare nevoie de proiecte de infrastructură care să fie finanţate din fonduri europene”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea. La întâlnire a mai participat un specialist în competiţie şi ajutor de stat din cadrul Reprezentanţei Permanente a României la Comisia Europeană, care a spus că este necesară o analiză a proiectului AIBG din punctul de vedere al competiţiei, în sensul că noul aeroport nu trebuie să distorsioneze piaţa aeroporturilor învecinate. Totodată, fiind vorba despre o investiţie nouă, trebuie demonstrate sustenabilitatea acesteia şi faptul că există un potenţial de piaţă neexploatat, pe care îl va prelua viitorul aeroport.

Preluarea modelului nordic depinde de Ministerul Transporturilor din România
O altă întâlnire programată a fost una tehnică, cu specialişti de top de la Eurocontrol, în cadrul căreia au fost prezentate stadiul lucrărilor, provocările şi constrângerile care trebuie depăşite pentru implementarea serviciilor de trafic aerian pe Aeroportul Braşov, ca parte a facilităţilor necesare funcţionării infrastructurii. „Am prezentat dificultăţile pe care le-am întâmpinat în identificarea unor furnizori pentru proiectarea procedurilor de zbor. De asemenea, am discutat şi despre nevoia de a găsi specialişti sau firme de consultanţă care au capacitatea de a implementa procedurile de zbor de la zero, până la punerea în funcţiune a serviciilor de trafic aerian. Am discutat despre soluţii privind asigurarea serviciilor de dirijare după finalizarea investiţiilor, inclusiv renunţarea la turnul de control şi înlocuirea lui cu un Remote Tower – o cameră de comandă dotată cu monitoare şi camere de luat vederi performante, de unde poate fi dirijat traficul aerian de pe mai multe aeroporturi, o soluţie practicată deja în ţările nordice, dar pentru  implementarea căreia este nevoie de acordul Ministerului Transporturilor şi al ROMATSA”, a explicat Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului AIBG.
Un alt aspect abordat a fost acela ca Aeroportul Braşov să-şi formeze propriul personal de dirijare trafic şi să-şi selecteze un furnizor de servicii de trafic. „Concluzia a fost că ne confruntăm cu probleme complexe, care au nevoie de un ajutor specializat atât pe partea de organizare, cât şi pe partea de definire a caracteristicilor echipamentelor ce vor fi instalate”, a precizat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Reprezentanţa Permanentă a României de la Bruxelles a promis sprijin pentru finalizarea aeroportului
În cea de-a doua zi a vizitei, delegaţia braşoveană a avut o întâlnire la Reprezentanţa Permanentă a României la Bruxelles, instituţie care asigură legătura între Consiliul Concurenţei şi Comisia Europeană. Şi aici au fost aduse în atenţie situaţia Aeroportului Braşov, constrângerile, soluţiile, stadiul şi variantele de finanţare a proiectului. „Am fost asiguraţi că vom primi sprijinul necesar pentru implementarea proiectului şi că vom fi susţinuţi de către Reprezentanţa Permanentă pentru înaintarea unei notificări privind ajutorul de stat pentru investiţii, demers necesar în vederea accesarea fondurilor europene pe programul POIM”, a mai spus şeful executivului judeţean.
Toate aceste concluzii au fost prezentate vineri, în cadrul unei întâlniri iniţiate de preşedintele CJ Adrian-Ioan Veştea, la care au participat, alături de membrii delegaţiei prezente la Bruxelles, senatorul PSD Marius Dunca (preşedintele organizaţiei judeţene a PSD), vicepreşedinţii CJ Braşov Tóásó Imelda şi Adrian Gabor, administratorul public al judeţului Daniel Gligoraş, precum şi consilierii judeţeni membri în comisia specială a proiectului AIBG: Ionel Spinean (PER), Wittstock Eberhard-Wolfgang (FDGR) şi Ion Manea (PSD).


 

+8 -4

Comentarii

Sorin

2018-05-21 14:00:16


Ne-am saturat de atata minciuna, daca eram condusi de oameni cu caracter si bunavointa fara interese personale de mult era terminat aeroportul din Brasov. Partea Moldova e in degradare totala, de aia emigreaza in masa lumea si satele au ramas goale doar cu batrani. Ne indreptam spre anii 90' noi involuam nu evoluam.

Willy

2018-05-21 10:58:51


Si autostrazile Brasov - Sibiu si eventual pentru cei interesati Brasov - Ploiesti? Ca de gogosi ne-am saturat. Si amenintari. Cum au patit aia din Moldova, cand i-au asteptat la intrarea in Focsani si Buzau jandarmeria cu mascati si arme de lupta. Cica sa ii protejeze. Daca sa presupunem ca ii proteja pe aia (de cine oare?) ce faceau, trageau cu gloante in ailalti care ii huiduiau ca nu vor autostrazi, probabil? Am ajuns cam departe. In Bucuresti cum e un miting cum apar trupele de interventie si trupele jandarmeriei cu arme de lupta. Pai daca asa sta treaba...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie