Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:17

Aeroportul CJ devine Aeroportul Primăriei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 mai 2016

Primăria Braşov va fi acţionar majoritar în proiectul aeroportului, cu 51% din acţiuni. Restul de 49% rămân pentru Consiliul Judeţean Braşov şi Primăria Ghimbav

Aeroportul CJ devine Aeroportul Primăriei

Primăria Municipiului Braşov va deţine 51 % în asocierea cu Consiliul Judeţean (CJ) Braşov privind finalizarea lucrărilor la aeroportul de la Ghimbav. Anunţul a fost făcut ieri, într-o conferinţă de presă la care au participat prefectul judeţului, Ciprian Băncilă, cei doi vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean (CJ), Mariana Câju şi Adrian Gabor, primarul Braşovului, George Scripcaru şi consilierul judeţean Mihail Veştea. Atât reprezentanţii adiministraţiei judeţene, cât şi primarul Braşovului au precizat că în şedinţele de plen de la finele acestei luni ale celor două foruri deliberative se vor supune dezbaterii proiecte de hotărâre privind aprobarea acestei asocieri.
De asemenea, atât vicepreşedintele Mariana Câju, cât şi primarul George Scripcaru au afirmat că vor fi purtate discuţii şi cu Primăria Ghimbav, care poate deveni şi ea parte în această asociere.

Primăria îşi asumă rolul de principal finanţator
În calitate de acţionar majoritar al asociaţiei, municipalitatea braşoveană va fi şi principalul finanţator al lucrărilor. Pentru finalizarea investiţiei mai este necesară suma de peste 30 de milioane de euro, „bani pe care Consiliul Judeţean nu îi are şi nici nu îi poate împrumuta. Acesta este motivul pentru care ne-am asociat cu Primăria Braşov”, a declarat vicepreşedintele CJ, Mariana Câju.
„Studiul de fezabilitate aferent lucrărilor ce mai trebuie efectuate va fi gata în 10 mai. Totuşi, potrivit estimărilor specialiştilor, pentru finalizarea aeroportului va mai fi nevoie de aproximativ 30 de milioane de euro. Noi mai avem disponibilă doar suma de 3,5 milioane de euro, din contractul de împrumut semnat cu CEC. Consiliul Judeţean are un grad mare de îndatorare şi nu poate susţine singur acest proiect”, a detaliat Câju.
Până acum, a completat celălalt vicepreşedinte al CJ, Adrian Gabor, „în aeroportul Braşov s-au investit 24,72 milioane de euro”.
Practic, investiţia totală în proiectul aeroportului este estimată la 54,72 milioane de euro.
 
Scripcaru: „Avem o imagine clară a paşilor ce mai trebuie urmaţi”
Pentru municipiul Braşov, a declarat George Scripcaru, nu va fi greu să asigure resursele financiare pentru acest proiect: „Avem un grad de îndatorare de aproximativ 5%, astfel că putem semna contracte de împrumut. Avem în vedere contractarea unor credite pentru aeroport şi modernizarea transportului în comun. Am discutat deja cu reprezentanţii BERD despre aceste aspecte”, a declarat Scripcaru. El a mai precizat că aeroportul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar acest aspect va permite accesarea unor finanţări. De asemenea, reprezentantul municipalităţii a anunţat că Primăria Braşov poate contribui şi cu aproximativ 5 hectare de teren, care ar putea fi utilizate pentru extinderile ulterioare ale aeroportului.
„Am ajuns deja în punctul în care cunoaştem în detaliu toate aspectele acestui proiect. Ştim ce s-a făcut, cât s-a investit şi avem o imagine clară a paşilor ce mai trebuie urmaţi. Indiferent cine va fi la conducerea Consiliului Judeţean şi a Primăriei după alegeri, va primi un plan, o direcţie privind aeroportul. Nu ne mai putem plânge că Bucureştiul nu ne dă bani, sau că nu vrea ca la Braşov să fie un aeroport. În momentul de faţă, problema acestui aeroport este finanţarea, iar noi avem capacitatea să o rezolvăm”, a adăugat Scripcaru.
Pentru a gestiona lucrările la aeroport, primarul a afirmat că va fi nevoie de specialişti: „nu un director din CJ sau Primărie ar trebui să se ocupe de acest proiect, ci o structură compusă din profesionişti”.
Pe de altă parte, Mihail Veştea a afirmat că aeroportul de la Braşov nu trebuie privit ca o afacere generatoare de profit, ci ca o „investiţie în infrastructură, cum este şi cazul celor în drumuri. Cu siguranţă că activitatea aeroportului va trebui subvenţionată”.

Prefectul îi va convoca pe parlamentarii braşoveni
Atât reprezentanţii CJ şi ai Primăriei Braşov, cât şi prefectul judeţului, au afirmat că în scurt timp ar putea fi rezolvată şi problema situaţiei juridice a terenului pe care se construieşte aeroportul. „Fiecare parlamentar de Braşov va primi expunerea de motive privind modificarea Legii nr. 297 din 2015, prin care s-a transferat din domeniul public al statului în cel public al judeţului o suprafaţă  de teren de 200 de hectare în vederea realizării aeroportului. În anexele respectivului act normativ au apărut unele erori, astfel că nu s-a putut realiza acest transfer. Acum, împreună cu Oficiul de Cadastru şi Proprietate Imobiliară, au fost clarificate toate lucrurile, iar legea în cauză poate fi modificată. Ideea este ca toţi parlamentarii de Braşov să susţină un singur proiect de lege şi să facă astfel încât acesta să fie aprobat cât mai repede”, a declarat Adrian Gabor.
Cel care va discuta cu toţi parlamentarii braşoveni este prefectul Ciprian Băncilă, care a afirmat că întâlnirea se va desfăşura săptămâna viitoare. „A trebuit ca toate documentele să fie puse la punct, iar săptămâna viitoare le voi prezenta reprezentanţilor Braşovului în Parlamentul României. Va trebui ca toţi să aibă o abordare comună în ceea ce priveşte acest proiect”, a explicat Băncilă.

Noul termen: 2019
Până în prezent, la aeroportul braşovean a fost construită pista, în lungime de 2.850 de metri, cu o lăţime de 45 de metri, lucrări finalizate în toamna anului 2014. „În acest moment, la viitorul aeroport mai sunt de executat suprafeţele de mişcare, turnul de control, terminalul, lucrările la staţia de transformare electrică, canalizarea pentru apele pluviale. Pe parcursul acestui an am dori să finalizăm suprafeţele de mişcare şi terminalul. Eu sper ca, în maximum trei ani, aeroportul să devină funcţional”, a spus vicepreşedintele CJ Braşov, Adrian Gabor. Acesta a mai afirmat că speră ca în maximum trei ani, Aeroportul internaţional Braşov - Ghimbav să devină funcţional.
 

+4 -0

Comentarii

mariana

2016-05-05 13:28:43


Oaaaaaa.......Pai stați ca mai avem o lege de modificat! Pe baza parlamentarilor de Brasov o sa zboare întâi porcul si dupa aceea avioanele ! Promisiuni pentru prosteala brasovenilor!

Lazar

2016-05-05 08:07:44


Felicitari doamnei Caju si domnilor Bancila,Gabor,Vestea si Scripcaru pentru aceste demersuri ca Primaria Brasov sa devina principalul actionar si finantator al aeroportului. Ar fi bine ca brasovenii sa nu uite la alegerile de luna viitoare ce a facut d-ul primar Scripcaru pentru Brasov care a devenit cel mai bine pus la punct oras din Romania. Personal sunt dispus sa contribui la realizarea aeroportului prin subsciptie publica. Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie