Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:17

Arhitectul care a „desenat” străzile Braşovului a devenit de cetăţean de onoare

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 ianuarie 2017

Încă de dinainte de anii `80, Alexandru Filipescu identifica ca o necesitate construirea de pasaje pietonale subterane în zona Gării, la Modarom şi la Star

Arhitectul care a „desenat” străzile Braşovului a devenit de cetăţean de onoare

Alexandru Filipescu (foto) este cetăţean al municipiului Braşov, din anul 1953 fiind şef de proiect şi proiectant de bază în municipiul Braşov. După ce au trecut o serie de decenii de la punerea în operă a unor proiecte importante pentru modernizarea infrastructurii Braşovului, consilierii locali au decis, sâmbătă. să îi confere acestuia titlul de cetăţean de onoare al municipiului.
Printre cele mai importante realizări ale sale se numără:
-  drumul Braşov – Warthe – Poiana Braşov în lungime de 14,2 kilometri – a fost prima mare lucrare proiectată între 1961 – 1962 şi executată între 1963 – 1964, lucrare care e emblematică pentru municipiul Braşov;
- modernizarea bulevardelor Carpaţi, Eroilor, sectorul Cercul Militar, Hidromecanica – prima lucrare stradală cu 6 şi 4 benzi de circulaţie din Braşov prin care s-a valorificat centrul oraşului cu sistematizarea parcului central şi crearea unui parcaj pentru Hotel Aro;
-  crearea bulevardului Griviţei cu 4 benzi de circulaţie cu nodul rutier ,,Fartec’’ cu un mare pasaj – pod rutier a cărui soluţie prevăzută ca definitivă în proiect în 1970 e realizată acum prin dublarea podului;
- modernizare strada Lungă cu 4 benzi de circulaţie şi cu sistematizarea intersecţiei cu strada Sportul Popular şi Calea Făgăraş;
- realizarea celor 6 benzi ale bulevardului Victoriei, cu profil transversal, bulevard ce deserveşte Gara CFR, dar şi sistematizarea pieţii acesteia;
- construirea a 4 benzi de circulaţie pe strada Sportul Popular prin care se întregea semiinelara de circulaţie de la intrarea în oraş dinspre Bucureşti şi ieşirea spre Făgăraş (DN 1) şi Bran – Câmpulung (DN 73);
-  alcătuirea studiului pentru Ocolitoarea rutieră a Braşovului în 1981;
- semaforizarea automată a primei intersecţii din Braşov din zona Hotel ,,Aro’’;
- semaforizarea automată celor 16 intersecţii principale din municipiul Braşov.
Printre cele mai importante realizări ale domnului Alexandru Filipescu ca şef de colectiv în municipiul Braşov sunt:
-  coordonarea, supravegherea tuturor proiectelor între 1957-1988, proiecte pentru modernizarea străzilor secundare, cele de amenajări exterioare din cvartalele noi de locuinţe privind străzile şi aleile carosabile, sistematizarea verticală, trotuare, parcaje, plantaţii şi zone verzi;
 - elaborarea capitolului ,,Circulaţie’’ din cadrul Schiţelor de Sistematizare pentru municipiul Braşov din 1960, 1965, 1970 – 1980 în cadrul căruia a indicat unele lucrări privind circulaţia rutieră şi pietonală cum ar fi – Telecabină pe muntele Tâmpa (1970), Pasaje pietonale subterane în – zona pieţii Gării Braşov, zona Hidromecanica (realizate după 1970), zona Prefecturii şi magazinul STAR;
-  tunel rutier şi pietonal între centrul oraşului şi cartierul Răcădău.

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie