Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:07

IN MEMORIAM

Astăzi se împlinesc 30 de ani de la prima catastrofă feroviară: 060-EA-001, prima locomotivă care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal

Autor: Emil DĂNESCU

Publicat la 21 august 2020

Se întâmpla în dimineaţa zilei de 21 august 1990, între staţia CFR Augustin şi halta Ormeniş

Astăzi se împlinesc 30 de ani de la prima catastrofă feroviară: 060-EA-001, prima locomotivă care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal

Se împlinesc 30 de ani de când locomotiva 060-EA-001, prima locomotivă electrică produsă de firma A.S.E.A. din Suedia pentru România şi care a inaugurat primul tronson românesc electrificat de cale ferată Braşov-Predeal la data de 9 decembrie 1965, a fost scoasă definitiv din circulaţie în urma unei catastrofe feroviare, produsă în dimineaţa zilei de 21 august 1990, între staţia c.f.r. Augustin şi halta Ormeniş.
Rapidul 24 partea a II-a (Budapesta-Bucureşti) s-a ciocnit în linie curentă cu locomotiva de manevră a staţiei Augustin, care efectua o cursă fără respectarea prevederilor din instrucţiile de serviciu, în scopul de a duce acasă, după tura de noapte (neexistând un tren de navetă), pe casiera staţiei Augustin, care domicilia în localitatea Ormeniş.
Printr-un concurs de împrejurări, în care impiegaţii de mişcare din staţia Augustin şi partida de pe locomotiva de manevră a acestei staţii au încălcat în mod flagrant reglementările instrucţionale, s-a produs această catastrofă feroviară, în urma căreia au murit mecanicul şi mecanicul ajutor de pe locomotiva „taximetru”, fiind răniţi cei 2 salariaţi aflaţi pe locomotiva rapidului şi trei călători din primul vagon de după locomotivă (2 din localitatea Tărlungeni, jud. Braşov). Au fost casate ambele locomotive şi distrus grav primul vagon de după locomotiva trenului rapid, cel de-al doilea vagon suferind şi el avarii (vagoanele aparţineau căilor ferate maghiare).
Faptele celor 2 vinovaţi rămaşi în viaţă, au fost sancţionate cu neaşteptată clemenţă de instanţa de judecată, reţinându-se conjunctura social-economică post-revoluţionară cu profunde reverberaţii în conştiinţa şi implicit în conduita oamenilor.
Rememorăm aceste întâmplări în cinstea locomotivei electrice cap de serie, care anul acesta ar fi împlinit 55 de ani de existenţă şi cu speranţa că cele relatate vor ţine trează vigilenţa personalului feroviar, în scopul deservirii în siguranţă a călătorilor pe „drumul de fier”.

Comentarii

'Olteanu Danut'

2020-08-22 21:18:07


'Mi-am amintit de Procesul din St Războieni , judecat tot după o carastrofă produsă prin tamponarea unui Acc. cu un Personal. Era o lucrare pe linie . Vă mulțumesc d-nule. Ing. pt acest articol ! Era păcat să nu fiți cfr-ist . ( Cum vă purtați cu femeile ? ) O D din Comănești.'

'Radu mihai'

2020-08-21 20:03:03


'INTAMPLARI DIN VIATA UNUI MECANIC DE LOCOMOTIVA\n\nDupa intamplarea si postarea mea pe facebook a evenimentului din halta Stefan cel Mare de pe sectia Bucuresti-Constanta, dupa evitare unui accident cu posibile pierderi umane si materiale, la un interval de timp am fost amenințat de catre seful de depou sa ies cu o locomotivă cu probleme tehnice (defecte) la tren ce ar fi pus in pericol siguranta circulatiei,viata atat a mea cat si a calatorilor care urmau sa se urce in acel tren, dupa toate aceste evenimente au inceput sa ma persecute,santajeze,hartuiasca, sa isi bata joc de mine prin programul de lucru luandu-mi trenurile.Asta inseamna sa fi mecanic de locomotivă in Romania,Dupa atatea ani se doreste cu desăvârșire sa se repete acesta catastrofa feroviara '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie