Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 07:22

Atenţie la samsari: O ştampilă te lasă fără maşină

Autor:

Publicat la 07 iunie 2018

Se vând autoturisme care nu mai pot fi înmatriculate în România

Atenţie la samsari: O ştampilă te lasă fără maşină

Românii care cumpără maşini second-hand de la intermediari trebuie să fie atenţi la actele pe care le primesc, pentru că pot constata că nu le pot înmatricula în ţară, deoarece au pe talon o ştampilă pentru „casare/dezmembrări”, atenţionează Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
„Statul german încurajează achiziţia de maşini electrice şi oferă 10.000 euro primă de casare pentru maşini care sunt în stare foarte bună, au uneori şi opt ani vechime. O altă încurcătură cu actele unei maşini second-hand adusă din străinătate este când autoturismul este transportat pe platformă fără să existe o dovadă de la firma de transport. La Poliţie, când românii vor să înmatriculeze maşina, li se cer la dosar acte care dovedesc cum a intrat maşina în ţară, fie pe platforma, iar în acest caz trebuie să existe o dovadă, talonul original şi plăcuţele, fie pe şosea, iar în acest caz trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein - valabilitate cinci zile) şi plăcuţele”, se menţionează într-un comunicat citat de Agerpres.
De asemenea, brief-ul mare (cartea maşinii) trebuie să nu fie ştampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea colţul tăiat la brief-ul mare înseamnă că maşina a fost scoasă din circulaţie definitiv în Germania, deci automat trebuie să facă dovada că au transportat-o pe platformă sau să prezinte talonul provizoriu şi numerele aferente. „Samsarii evită să spună că maşina a fost radiată din Germania, aşa că îi lasă pe români să creadă că mai pot circula cu ea aşa. Trebuie doar să le dea banii pe maşină şi nu mai au nicio grijă cu înmatricularea în România, pot circula cu numere străine. Când o maşină este radiată din Germania, primeşte buline pe numere, însă samsarii le dau jos şi fac o asigurare falsă. Românii prinşi la volanul unei astfel de maşini se aleg cu amendă şi dosar penal, pentru circulaţia pe drumuri publice cu o maşină neînmatriculată”, se mai spune în comunicat.
De multe ori, vânzătorii din străinătate vând maşina fără talon şi promit că îl vor trimite prin Poştă, însă pe hârtia doveditoare nu scrie şi în cât timp îl trimit, românii putând aştepta şi şase luni - un an pentru acest document.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie