Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 10:23

Au învăţat să „trăiască” la şcoală

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 09 iunie 2016

Au învăţat să „trăiască” la şcoală

Şcoala înseamnă teme şi cursuri obligatorii, dar poate fi şi o prietenă. Asta au învăţat 60 de copii de la Şcoala Gimnazială Şinca Veche, care au intrat în proiectul „Not leave the school, but live the school” (Nu pleca din şcoală, ci trăieşte în şcoală”. Proiectul a fost coordonat de Directoratul pentru Educaţie din Iskenderun, Turcia, a implicat două şcoli din Iskenderun, iar parteneri au fost Şcoala din Şinca Veche, Inspectoratul Şcolar al Judeţului (IŞJ) Braşov, Salvaţi Copiii, filiala Braşov. S-a derulat pe parcursul a doi ani şi a fost finanţat prin Programul Erasmus +.
Proiectul a avut în vedere reducerea abandonului şcolar, astfel încât participanţii au fost selectaţi dintre cei cu risc de abandon şi cu o situaţie materială precară, atât din ciclul primar, cât şi gimnazial. Dascălii din proiect au mers în Turcia, pentru a afla metode prin care puteau să-i ţină pe copii în şcoală şi, întorşi în sala de clasă, le-au pus în aplicare. Cel mai bine a „prins” dezvoltarea unor abilităţi pe latura artistică. Rezultalele se văd. Dacă la începutul proiectului elevii aveau peste 500 de absenţe, la final, au mai fost înregistrate doar 121. În plus, niciun elev nu se gândeşte să abadoneze cursurile, ba chiar îşi doresc să-şi urmeze pasiunile.
„Noi am distribuit înainte copiilor nişte chestionare, să vedem ce anume le place, ce şi-ar dori să facă în afara orelor şi am avut posibilitatea să finanţăm activităţi extracurriculare care să se plieze pe dorinţele şi  competenţele lor, astfel încât elevii au descoperit şcoala ca un mediu care să le fie prietenos. Profesorii lor de la clasă, în afara orelor, au organizat cursuri de pictură, gravură, au făcut obiecte din lut, au împletit coşuri, au tricotat. A fost amenajată o sală de recreere în care au putut să joace şah, să se joace pe calculator, s-au organizat excursii, care au fost şi ore out-door, la Operă, Grădina Zoologică, Dino Park, au fost la bowling, dar şi la Cluj, Sibiu. Proiectul, spunem noi, a fost o experienţă de viaţă care le-a dovedit că şcoala poate să fie şi altfel şi profesorii pot fi prieteni, parteneri, educaţia nu ţine numai de ceea ce aveau ei ca imagine despre şcoală, temă şi lecţii Atunci când şcoala se adaptează şi ţine cont de nevoile şi interesele elevilor, ei pot să-şi schimbe modul în care privesc venitul la şcoală, vin de plăcere”, a explicat Silviana Cioceanu, manager de proiect şi inspector şcolar pentru proiecte educaţionale.
În continuare, reprezentanţii IŞJ se gândesc să aplice acest tip de program şi altor unităţi şcolare, în special din mediul rural, unde riscul de abandon este mai mare. „Am aplicat pentru continuarea acestui proiect şi ne gândim să extindem bunele practici şi modelul şi pe viitor”, a mai spus inspectorul şcolar.
„Mă bucur că a fost un proiect de succes, că am oferit şansa copiilor din medii defavorizate din zona Şinca Veche posibilitatea de a reveni în mediul şcolar şi de a diminua abandonul şcolar prin derularea unor activităţi pe care copiii le-au urmat cu foarte multă plăcere. Pentru mulţi dintre ei a fost pentru prima dată când au părăsit localitatea în care trăiesc”, a precizat Ariana Bucur, inspector şcolar general al IŞJ Braşov.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie