Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 13:22

Austriecii de la Bilfinger vor construi tunelul rutier de sub centrul Râşnovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 ianuarie 2015

Compania de construcţii are experiență în astfel de lucrări şi are timp 11 luni ca să definitiveze acest proiect de anvergură, care presupune şi execuţia unei parcări subterane cu 100 de locuri

Austriecii de la Bilfinger vor construi tunelul rutier de sub centrul Râşnovului
La finele lui octombrie 2014, Primăria Râşnov a reluat licitaţia pentru desemnarea unui nou constructor în vederea transformării centrului oraşului în pietonal, după ce contractul cu firma spaniolă Emyplan SL a fost reziliat, ţinând cont că aceasta nu s-a apucat de treabă timp de patru luni. Pentru realizarea acestei investiţii de anvergură în valoarea de 4,5 milioane de euro au fost depuse oferte de la patru firme şi asociere din România şi din străinătate, faţă de două oferte la prima licitaţie din primăvara lui 2014.
 
Costul lucrărilor: 15,5 milioane de lei
În urma evaluării ofertelor, licitaţia a fost câştigată de firma austriacă Bilfinger Baugesellschaft mbH în asociere cu firma braşoveană Scorillo Intercom SRL pentru preţul de 15.573.890, 89 lei cu tot cu TVA. Primarul Râşnovului, Adrian Veştea, ne-a declarat că în conformitate cu caietul de sarcini lucrările vor trebui finalizate în termen de 11 luni. „Am intrat în linie dreaptă şi cu acest proiect şi chiar dacă am fost nevoiţi să reluăm licitaţia şi practic am fost blocaţi aproape jumătate de an, din cauza neseriozităţii firmei spaniole, proiectul va putea fi dus la bun sfârşit cu siguranţă, astfel că la finele acestui an centrul oraşului va fi schimbat în întregime”, a precizat Adrian Veştea. Contractul de execuţie a proiectului a fost semnat de reprezentanţii Primăriei cu constructorii în data de 8 ianuarie, în următoarea perioadă urmând ca aceştia să îşi pună la punct toate documentele şi să se apuce cât mai repede de organizarea de şantier. 
 
Lucrările ţin cont de caracterul istoric al zonei
Lucrările presupun  amenajarea unui tunel rutier în lungime de 316 metri, care va străbate centrul Râşnovului şi care va transfera astfel în subteran traficul auto din zona istorică a oraşului. Totodată, în subteran va mai fi amenajată şi o parcare cu 100 de locuri. După definitivarea proiectului, actuala Piaţă a Unirii din oraş va fi exclusiv pietonală, în proiect fiind prevăzuţi bani inclusiv pentru refacerea întregii arhitecturi urbane şi peisagistice, în conformitate cu rigorile impuse de conservarea caracterului istoric al zonei. 
Totodată, lucrările de amenajare a liftului pe plan înclinat sunt în grafic. Chiar dacă iarna şi-a intrat în drepturi, pe acest şantier lucrul nu s-a oprit deloc, constructorul având intenţia ca până în luna februarie să finalizeze întregul proiect.
 
Austriecii au construit şi cel mai mare pod hobanat din România
Compania Austriacă este specializată în construcţii de mobilitate şi a executat numeroase tunele rutiere. Condiţia de bază pentru participare la licitaţie, ca de altfel şi la prima procedură, a fost ca ofertanţii să probeze, pe lângă bonitatea financiară, şi experienţa similară în amenajarea de tunele rutiere, respectiv executarea cel puţin a unei lucrări similare cu cea de la Râşnov.  La nivel naţional, compania Bilfinger Baugesellschaft este specializată în special în execuţia de lucrări edilitare şi de management al deşeurilor, lucrând cu aproximativ 57 de angajaţi anual (potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor Publice pentru 2013 şi 2012). În 2013, societatea a înregistrat, conform aceleiaşi surse, o cifră de afaceri de 76,24 milioane de lei (17 milioane de euro), în creştere cu 18,8% faţă de nivelul din 2012, în condiţiile în care profitul firmei s-a înjumătăţit de la 14,6 milioane de lei în 2012 la 7,24 milioane de lei în 2013. Nu în ultimul rând, firma austriacă a executat şi lucrările de amenajare a celui mai mare pod hobanat de la noi din ţară, respectiv noul pod de la Agigea peste canalul Dunăre - Marea Neagră. 
Şi firma braşoveană Scorillo este una cu vechime în domeniul construcţiilor civile şi industriale fiind prezentă pe piaţă din 1992. Printre ultimele proiecte ale companiei braşovene se numără construcţia fabricii Lingemann Codlea, a unei linii de producţie a Kronospan, dar şi a unui ansamblu rezidenţial din municipiul Braşov.
 
Noul pod de la Agigea peste canalul Dunăre - Marea Neagră, construit de Bilfinger.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie