Curs BNR
1 EUR = 4.9742 RON
1 USD = 4.5156 RON
1 GBP = 5.8940 RON
1 XAU = 365.6995 RON
1 AED = 1.2294 RON
1 AUD = 3.0144 RON
1 BGN = 2.5432 RON
1 BRL = 0.7965 RON
1 CAD = 3.3272 RON
1 CHF = 5.2830 RON
1 CNY = 0.6342 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6666 RON
1 EGP = 0.0932 RON
1 HUF = 1.2551 RON
1 INR = 0.0538 RON
1 JPY = 3.1668 RON
1 KRW = 0.3367 RON
1 MDL = 0.2586 RON
1 MXN = 0.2289 RON
1 NOK = 0.4172 RON
1 NZD = 2.7700 RON
1 PLN = 1.1567 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0494 RON
1 SEK = 0.4356 RON
1 TRY = 0.1325 RON
1 UAH = 0.1093 RON
1 XDR = 6.0698 RON
1 ZAR = 0.2507 RON
Publicat la 05 iulie 2018
RATBV a finalizat evaluarea ofertelor pentru achiziţia a 105 autobuze. Cea mai avantajoasă a fost oferta depusă de Karsan, care produce vehiculele Menarini
RATBV a finalizat evaluarea documentaţiilor depuse de cele patru firme interesate să livreze 105 autobuze pentru operatorul local de transport public de călători, oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico – economic fiind cea referitoare la autobuzele Menarinibus (Italia), model Citymood. „În perioada următoare se vor parcurge etapele referitoare la eventualele contestaţii şi, ulterior, semnarea şi punerea în executare a contractului”, au anunţat reprezentanţii RATBV.
După intrarea în vigoare a contractului, firma câştigătoare va trebui ca în termen de 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de autobuze.
Respectivele autobuze sunt produse după un concept, proiect şi design Menarini, având componente ale unor producători din Uniunea Europeană. Toate componentele principale (motor, cutie viteze, punţi, frâne, direcţie, suspensie etc.) sunt fabricate de întreprinderi de profil din Uniunea Europeană: motorul autobuzelor Menarinibus Citymood este de concepţie şi producţie italiană, iar cutia de viteze şi punţile sunt furnizate de producătorul german ZF. „De menţionat faptul că autobuzele vor fi asamblate în Turcia, de către firma Karsan. Autobuze Menarinibus Citymood au mai fost furnizate şi se află în exploatare în mai multe oraşe importante din Italia, precum Genova, Bologna, Trieste, Modena”, a mai transmis RATBV.
Grad de înnoire de 54,4%
Noile autobuze vor avea motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare). Vehiculele vor avea podea joasă, fiind uşor accesibile tuturor categoriilor de călători.
Dintre cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (de 10 metri lungime), 40 dintre ele vor avea 12 metri lungime, iar alte 35 vor fi articulate (18 metri lungime).
În prezent, în flota RATBV sunt 22 de troleibuze şi 193 de autobuze, multe cu durata de exploatare depăşită. Practic, prin achiziţia noilor vehicule, gradul de înnoire al parcului auto ar fi de 54,4%, însă nu toate vehiculele vechi vor fi scoase din uz.
Oferta declarată câştigătoare a fost stabilită în urma aplicării unei formule de calcul în care s-au luat în considerare atât preţul, cât şi garanţia pentru vehiculele livrate.
Cele 105 autobuze vor fi plătite în 10 ani
Pentru achiziţionarea vehiculelor, în luna decembrie a anului trecut, RATBV a obţinut un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în valoare de 114 milioane lei (aproximativ 25 de milioane de euro), ce trebuie rambursat în 10 ani.
Împrumutul a fost acordat fără garanţie locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract. Licitaţia pentru cumpărarea acestor autobuze a fost lansată în luna februarie. Iniţial, de acest contract s-au arătat interesate 35 de companii, dar numai 4 au depus şi oferte, două din Turcia şi două din Germania.
Foto: Industria Italiana Autobus (IIA)
Alt Lucian
2018-07-05 09:11:33
Poluarea majora din Brasov, nu vine de la cele 193 de autobuze, ci de la miile de masini (majoritatea diesel si foarte vechi) care circula pe strazile din oras. Romanul e foarte comod, isi cumpara un cazan pe roti din vest, ca sa mearga cu el la servici. RAT Brasov ar trebui sa creasca numarul de linii de transport si de autobuze spre toate cartierele Brasovului, in special cele noi construite (Bartolomeu, Coresi, Sanpetru) pentru ca acesti locuitori sa aibe o alternativa de transport si sa renunte la masina personala.
Lucian
2018-07-05 07:01:48
In conditiile in care orasele europene sunt preocupate de reducerea poluarii, mi-as fi dorit ca aceste autobuze cumparate sa nu fie diesel. Mai ales ca vom plati 10 ani pentru ele. Se putea incerca o solutie cu troleibuze sau autobuze electrice, ca tot ne dorim ca Brasovul sa faca parte din lumea buna a oraselor europene.
Procurorii DNA l-au luat în vizor pe fostul şef al Serviciului de Termoficare din Braşov, Mircea Marin, anul trecut, când l-au trimis în judecată pentru cinci fapte de corupţie[...]
2024-09-13 citeste mai multMinistrul Dezvoltării, Adrian Veştea, a declarat miercuri, 11 septembrie, la finalul şedinţei de Guvern, că va pleca de la minister „în momentul în care voi ajunge să depun jurământul”,[...]
2024-09-13 citeste mai multApropiata schimbare a sceptrului puterii de la vârful administraţiei municipiului Braşov îl lasă pe actualul primar, Allen Coliban, tot mai singur. După ce Dragoş Oprea a demisionat[...]
2024-09-13 citeste mai multGuvernul României a adoptat proiectul de lege care prevede implementarea salariului minim european în ţară, o măsură esenţială pentru creşterea veniturilor celor cu salarii mici şi[...]
2024-09-13 citeste mai mult
kenneth pointon
2018-07-05 09:45:09
stupid stupid stupid.Brasov, every other city in europe is going ELECTRIC.do you know what that is CITY HALL!!