Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 13:18

SAŞIUL NOSTRU, CAROSERIA LOR

Autobuzele româneşti produse la Braşov se vând doar pe bucăţi

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 aprilie 2014

Autobuzele româneşti produse la Braşov se vând doar pe bucăţi
Autobuzul Urban Crosstown produs de compania Roman Braşov nu are căutare nici în interiorul ţării, nici la extern, singura soluţie de comercializare găsită de braşoveni fiind să i se vândă şasiul. Un client tocmai din America de Sud a cumpărat, luna trecută, două şasiuri  la un preţ de 50.000 de dolari/bucată. Dacă clientul va fi mulţumit, există posibilitatea de încheiere a unui contract-cadru de 300 de bucăţi.
„Am vândut două şasiuri în Columbia, către statul columbian. Platforma este cea a autobuzului nostru Urban. Şasiul este cu tot cu cutia de viteze şi cu motor. Tot ce trebuie să facă ei la destinaţie e să-şi pună caroseria pe care o doresc”, spune Carol Rugacs, directorul uzinei braşovene. Potrivit acestuia, singura modificare faţă de şasiul standard Urban este faptul că motorul este prevăzut a fi instalat în partea din faţă.
Roman Braşov are şase autobuze Urban Crosstown pe stoc, dintr-un lot iniţial de 10. Nicio municipalitate din ţară nu a dorit aceste autobuze, Roman reuşind să vândă doar câteva bucăţi unor firme internaţionale de transport călători. Firma a căutat şi în afară clienţi, însă nu a avut mai mult succes. Discuţii cu posibili cumpărători din Orientul Mjlociu şi Maghreb nu au avut mai mult succes. Preţul cerut pe autobuz era de 120.000 de euro, însă braşovenii ar fi fost dispuşi să negocieze o reducere de până la 20%. „Se pare că rămânem la varianta vânzării de şasiuri, nu avem niciun rezultat pe autobuzul întreg”, explică Rugacs. 
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă şi sistem de siguranţă care nu permite plecarea autobuzului cu uşile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune şi în picioare, şi atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are şi o variantă cu podea joasă. 
 
+1 -1

Comentarii

Augustin Micle

2014-04-11 20:41:18


Motivul pt. care nu se vand? Nu are de unde sa dea spaga. Vorbim de fiabilitate, daca nici motorul MAN nu este fiabil atunci vorbim degeaba. Autoritatile nu sunt interesate de fiabilitate pt. ca nu sunt bani lor, ei sunt interesati de comisionul pe care il primesc.

stela

2014-04-10 10:28:45


O MARE MINCIUNA Oare atit a reusit NICOLAE IN 10 ANI- ZAU NE CREDETI PROSTI- SI CRED CA NU E GRATIS- FACETI UN REPORTAJ LA FATA LOCULUI

Vali

2014-04-09 15:43:01


Bun. Si care e motivul pentru care nu reusesc sa vanda ? Chiar si aici in Brasov, nu erau mai rentabile decat Mercedes-urile sau MAN-urile achizitionate ptr RAT ? Ca si aspect, Urban Crosstown, arata bine. Nu stim insa cum sta la capitolul fiabilitate si consum.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie