Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 20:16

Autostrada A13 Bacău - Brașov are finanţare în Bugetul pe 2019. SF şi proiect tehnic

Autor:

Publicat la 11 februarie 2019

Autostrada A13 Bacău - Brașov are finanţare în Bugetul pe 2019. SF şi proiect tehnic

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a anunțat că proiectul de buget național pentru 2019, aprobat vineri, are alocate fonduri pentru Autostrada A13, Bacău – Brașov. De asemenea, ministrul a menționat că s-au prevăzut bani și pentru Autostrada Unirii, Iași – Târgu Mureș.
Deputatul Lucian Șova, ministru al Transporturilor până luna trecută, a confirmat că prin proiectul pe 2019, sunt bugetate Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic necesare pentru autostrada A13. „Expresie a evaluărilor făcute de experții internaționali și prezentate în ședința din decembrie 2018 de la ministerul Transporturilor, finanțarea SF-ului și PTh-ului autostrăzii Bacău – Brașov a fost prinsă în proiectul Bugetului de Stat. (...) Până în vara anului 2019 acest proiect trebuie să fie scos la licitație”, a declarat fostul ministru al Transporturilor pentru Ziarul de Bacău.
Fiind în Masterplanul pe Transport, cheltuielile pentru SF și PTh vor putea fi decontate din fonduri europene – Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) .
„Mai tânăra autostradă Bacău – Brașov, al cărei proiect are numai 5 ani, față de cel al mai puțin tinerei Iași – Târgu Mureș, care are 13 ani, face acum al doilea pas, sperăm să fie scoasă cât mai curând la licitație. Vor conta avizele, viteza de obținere a autorizațiilor de mediu și costurile. Fiecare variantă va avea viteza ei de implementare. Din punct de vedere politic, noi continuăm să ne ținem de cuvânt. Acest obiectiv, autostrada Iași – Bacău – Brașov este cel mai ieftin și ușor de realizat, este singura variantă potrivită, dacă Statul Român vrea cu adevărat să lege Moldova de Transilvania”, a declarat senatorul Dragoș Benea, preşedintele PSD Bacău pentru sursa citată.
În urma analizării de către BEI PASSA a opțiunilor privind legătura prin autostradă de tip Est - Vest între regiunile Moldova și Transilvania, proiectul A 13, Bacău – Brașov a fost considerat proiectul cel mai viabil de trecere a Carpaților. În afara avantajului de mediu, prețurile avantajează varianta prin Bacău, arată raportul rezentat în decembrie 2018. Astfel, autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar costa 5,1 miliarde de euro, Brașov – Bacău s-ar face cu 2,1 miliarde de euro, iar prețul pentru Cluj – Suceava ar fi 4,1 miliarde euro.
Fostul ministru Lucian Şova a mai precizat că „acest proiect (A 13, Bacău – Brașov, n.r.) nu vine să elimine proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, dar va asigura portofoliul de proiecte necesar pentru asigurarea absorbției fondurilor europene in perioada 2021 – 2027. Cele două proiecte traversează Carpații estici pe același model ca la traversarea Carpaților sudici și anume Sibiu – Pitești și Ploiești – Brașov, respectiv la traversarea Carpaților vestici și anume Lugoj – Deva și Autostrada Transilvania”.


 

Comentarii

Brașovean

2019-02-11 16:31:59


Mai e mult până departe . La sfântul așteaptă cu această autostradă . Că nu-i doare gura pe pâsâdâi când promit ceva . Li se rupe'n paișpe de promisiuni.

Willy

2019-02-11 10:43:25


@Radu, Poate nu avem 3 neuroni in plus dar mai civilizati si mai mucitori suntem. Ca daca era invers se mutau ardelenii in Moldova si nu invers. Se vede cu ochiul liber care e din Moldova si care nu. Fara sa deschida fiecare gura.

Stefan

2019-02-11 06:49:13


Să vedem întâi studiul de fezabilitate și proiectul tehnic cu avize de mediu, beton toate și aprobate. Asta-i adevărata bătălie și realizare, construcția autostrăzii e ultima problemă, floare la ureche.

Radu

2019-02-10 17:33:38


Contrat gandirii de trib prezenta la multi (scara mea e mai buna, blocul meu e mai bun, cartierul meu e cel mai tare, eu sunt ardelean de Brasov si am 3 neuroni in plus) aceasta autostrada ar creste calitatea vietii in Moldova, inclusiv investitiile in industrie si nu ar mai fi nevoiti multi sa se mute in Brasov. Singura problema va fi hartia pe care tot se fac planurile, daca se termina inainte sa se inceapa constructia?

Marcel Petrescu

2019-02-09 18:37:51


Oricum A8 e un mare moft, costa enorm si nu leaga nimic industrial sau comercial. A13 eventual continuata de la Bacau la Iasi are de 10 ori mai mult sens....

Willy

2019-02-08 23:51:11


Da-o dracu de autostrada. Si asa abia avem loc de moldoveni pe strada. Sau sa faca o jumate de autostrada doar dus, adica Brasov - Bacau.

Cristian

2019-02-08 22:01:31


Nu se mai intelege nimic, se fac autostrăzi asa pe sărite??? Avem doar bucăți începute si promise. Eu zic ca este doar campanie electorală exact cum a facut Ponta in 2012 cand a promis că pana la urmatoarele alegeri(2016), vom circula de la Brașov pana la Bucuresti pe autostradă. După cum știți s-a ales praful se o porțiune( Brasov-Ploiesti) asa se va alege și de această autostradă.

Costea Ion

2019-02-08 20:10:55


Păduchii ăștia nu mai au bani de salarii dar visează autostrăzi. Ei cred că toată țara-i bătută-n cap ca votanții lor.

rammstein

2019-02-08 20:06:24


eu zic sa mai facem o autostrada ca oricum nu ne doare mana!!!..una care sa lege urss de alexandria...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie