Curs BNR

1 EUR = 4.9773 RON

1 USD = 4.7033 RON

1 GBP = 6.0025 RON

1 XAU = 398.6339 RON

1 AED = 1.2805 RON

1 AUD = 3.0190 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.7823 RON

1 CAD = 3.3495 RON

1 CHF = 5.3554 RON

1 CNY = 0.6474 RON

1 CZK = 0.1982 RON

1 DKK = 0.6674 RON

1 EGP = 0.0941 RON

1 HUF = 1.2013 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.1224 RON

1 KRW = 0.3311 RON

1 MDL = 0.2579 RON

1 MXN = 0.2327 RON

1 NOK = 0.4247 RON

1 NZD = 2.7494 RON

1 PLN = 1.1656 RON

1 RSD = 0.0426 RON

1 RUB = 0.0472 RON

1 SEK = 0.4325 RON

1 TRY = 0.1350 RON

1 UAH = 0.1134 RON

1 XDR = 6.1967 RON

1 ZAR = 0.2608 RON

Editia 8322 - 09 dec 15:56

Autostrada Comarnic-Braşov, „misiune imposibilă” în următorii patru ani. Grindeanu: „Chiar şi dacă s-ar intra astăzi sau mâine în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 noiembrie 2024

Autostrada Comarnic-Braşov, „misiune imposibilă” în următorii patru ani. Grindeanu: „Chiar şi dacă s-ar intra astăzi sau mâine în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028”

Foto: DIN MANDAT, ÎN MANDAT: „Pot să spun că după 3 ani de zile s-au mişcat lucrurile. Avem în lucru 800 de kilometri de autostradă. Obiectivul pentru 2029: România va avea o reţea rutieră rapidă de peste 2.000 de km” – Sorin Grindeanu, din 25 noiembrie 2021, ministru al Trnsporturilor.

Proiectul Autostrăzii Comarnic-Braşov nu trece de stadiul opiniilor privind costurile şi a estimărilor privind termenul de finalizare a lucrărilor.  Astfel, luni, 11 noiembrie, într-o conferinţă de presă în care a vorbit despre dezvoltarea infrastructurii de transport, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat când se va putea circula pe autostradă între Comarnic şi Braşov.
„Este o autostradă care costă foarte mult, în jur de 4 miliarde (de euro, n.r.). Am ajuns mai jos, pentru că a plăti în jur de 4 miliarde pe un sector de autostradă de 160 de kilometri este cam mult”, a fost primul răspuns al ministrului.

Studiul de fezabilitate, gata în anul 2025
Ulterior, el a menţionat că pentru acest sector de autostradă, conform contractului, Studiul de fezabilitate va fi gata în 2025, astfel că anul viitor va putea fi lansată şi licitaţia de lucrări.
„Nu pot spune dinainte cu ce oferte vor veni cei care au intenţia de a construi (...) Între Ploieşti şi Braşov, chiar şi dacă s-ar intra astăzi sau mâine în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028. Cine spune altceva, minte”, a continuat Grindeanu.

Soluţia pe termen scurt pentru fluidizarea traficului: variantele ocolitoare
Pe de altă parte, ministerul Transporturilor a anunţat că în această perioadă sunt în implementare proiectele centurilor ocolitoare ale localităţilor Comarnic, Buşteni - Azuga, iar după finalizarea lucrărilor traficul în Valea Prahovei se va fluidiza. „Va fi puţin mai bine pe Valea Prahovei”, a promis Grindeanu.
Pe de altă parte, ministrul nu a făcut nicio referire la sursa de finanţare, principala problemă a acestui proiect de infrastructură. De altfel, de-a lungul anilor, investiţia s-a blocat în momentul în care a fost ridicată problema banilor. A fost pusă în discuţie implementarea proiectului prin parteneriat public-privat, dar s-a renunţat la idee, iar varianta accesării banilor europeni este puţin probabilă, având în vedere că a fost acordat finanţarea pentru Autostrada Sibiu – Piteşti.

+1 -8

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional