Curs BNR
1 EUR = 4.9749 RON
1 USD = 4.8347 RON
1 GBP = 5.9018 RON
1 XAU = 420.8502 RON
1 AED = 1.3163 RON
1 AUD = 3.0050 RON
1 BGN = 2.5436 RON
1 BRL = 0.8040 RON
1 CAD = 3.3647 RON
1 CHF = 5.3037 RON
1 CNY = 0.6594 RON
1 CZK = 0.1970 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0959 RON
1 HUF = 1.2083 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.1049 RON
1 KRW = 0.3316 RON
1 MDL = 0.2576 RON
1 MXN = 0.2350 RON
1 NOK = 0.4251 RON
1 NZD = 2.7096 RON
1 PLN = 1.1664 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0471 RON
1 SEK = 0.4331 RON
1 TRY = 0.1360 RON
1 UAH = 0.1147 RON
1 XDR = 6.2745 RON
1 ZAR = 0.2566 RON
Publicat la 23 iulie 2018
Bani europeni pentru capătul de stradă Râşnov – Cristian. Investitori privaţi pentru autostrada Braşov – Ploieşti
Anunţat anul trecut ca un proiect finanţat de la bugetul de stat, capătul de autostradă Predeal – Cristian ar putea fi realizat cu bani europeni. În acest sens, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a elaborat şi a depus în 10 iulie 2018 aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Comarnic – Braşov, Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 şi drum de legătură”, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă. Valoarea totală a proiectului este de 204.219.379 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 123.429.400,05 lei, 25% contribuţia proprie - 41.143.133,32 lei, restul de 39.646.846,22 lei reprezentând TVA.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la acest tronson (Predeal - Cristian, în fapt același cu Râșnov - Cristian din comunicărilor iniţiale ale CNAIR) a fost semnat în luna octombrie a anului trecut, cu Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL. Valoarea este fiind de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Contractul a intrat în vigoare abia în 10 aprilie 2018, după ce au fost parcurse mai multe etape birocratice, inclusiv obţinerea certificatelor de urbanism. Conform graficului de implementare, proiectarea ar trebui să se încheie în 10 octombrie, după care să înceapă lucrările propriu-zise.
Prin acest proiect se vor construi 6,3 km de autostrada şi 3,56 km drum de legătură, precum şi două poduri pe autostradă, un pod pe drum de legătură şi trei pasaje peste autostradă.
Autostradă „de legătură” între două drumuri naţionale
Având în vedere că cei de la CNAIR au trimis la Comisia Europeană o cerere de finanţare pentru un capăt de autostradă, în documentaţia prin care au solicitat banii europeni ei au menţionat că scopul acestui proiect este „reducerea timpului de călătorie între Râşnov şi Cristian de la 11 minute la 4 minute, dar şi reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă realizarea unei legături rapide şi în siguranţă între DN73 (Râşnov) şi DN73 (Braşov) ocolind astfel oraşul Râşnov şi comuna Cristian, prin tronsonul de autostradă Râşnov - Cristian, parte a secţiunii Predeal - Cristian”. Tot prin implementarea acestui proiect, oficialii de la CNAIR au justificat că va fi redus numărul de accidente „ca urmare a evitării traversării zonelor urbane”, dar şi că se vor îmbunătăţi condiţiile de mediu, ca urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, a zgomotului şi a poluării locale a aerului.
Parteneriatul public-privat pentru Autostrada Ploieşti-Braşov, în primă lectură la Guvern
Capătul de autostradă Predeal Cristian face parte dintr-un proiect mai amplu, respectiv autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, care leagă judeţul nostru de Capitală. Anul trecut, pentru implementarea acestui proiect, fostul premier Mihai Tudose a încheiat un parteneriat de asistenţă tehnică cu Banca Mondială, care a fost „denunţat” în această premieră de actualul Guvern, care a optat pentru revenirea la o strategie mai veche, dar care nu a dat roade: parteneriatul public privat. De altfel, la ultima şedinţă de Guvern, a fost discutat în primă lectură studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti -Comarnic - Braşov, cu o lungime totală de 115 km. Înaintea şedinţei, premierul Viorica Dăncilă a anunţat că „în luna august vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii”.
rammstein
2018-07-23 13:49:26
in ce an stelar??.....
Mircea
2018-07-23 13:28:04
Singur ca s-a renunțat la colaborarea cu Banca Mondiala...de acolo nu vin comisioanele mascate
La monument sunt prevăzute lucrări în valoare de 41,776 milioane de lei
2025-01-17 citeste mai multCazarma găzduieşte Şcoala de Aplicaţie a Forţelor pentru Operaţii Speciale
2025-01-17 citeste mai multSubiectul a fost discutat în şedinţa de joi a Consiliului director al fundaţiei
2025-01-17 citeste mai multPrimăria Râşnov nu a reuşit să găsească o firmă care să se ocupe de iluminatul public pentru o perioadă de trei ani, după ce a fost pusă în situaţia de a anula licitaţia lansată[...]
2025-01-17 citeste mai multDiscuţiile s-au purtat la şedinţa Consiliului de Garnizoană
2025-01-17 citeste mai mult
Agamiță-pulitician multicolor ot Brașov
2018-07-23 16:49:47
Cu pietriș ,cu șușanele ,tot mai terminăm șosele . Cu fanfare ,pamblicuțe ,le inaugurăm cu fast, discursuri sforăitoare(vorbe goale) ,dar mai aveți puțintică răbdare(vorba amicului meu Trahanache) că până la sfântul așteaptă mai e vreme. Până atunci și porcul va învăța să decoleze de pe aeroportul (tot în așteptarea spre infinit) de la Ghimbav.