Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.5290 RON

1 GBP = 5.9304 RON

1 XAU = 384.5900 RON

1 AED = 1.2330 RON

1 AUD = 3.0466 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8238 RON

1 CAD = 3.3199 RON

1 CHF = 5.2985 RON

1 CNY = 0.6421 RON

1 CZK = 0.1966 RON

1 DKK = 0.6674 RON

1 EGP = 0.0934 RON

1 HUF = 1.2415 RON

1 INR = 0.0539 RON

1 JPY = 3.0636 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2587 RON

1 MXN = 0.2346 RON

1 NOK = 0.4251 RON

1 NZD = 2.7708 RON

1 PLN = 1.1541 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0470 RON

1 SEK = 0.4380 RON

1 TRY = 0.1320 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0763 RON

1 ZAR = 0.2593 RON

Editia 8280 - 09 oct 12:50

Autostrada de la Braşov spre Bucureşti, finanţată pe bucăţele

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 iulie 2018

Bani europeni pentru capătul de stradă Râşnov – Cristian. Investitori privaţi pentru autostrada Braşov – Ploieşti

Autostrada de la Braşov spre Bucureşti, finanţată pe bucăţele

Anunţat anul trecut ca un proiect finanţat de la bugetul de stat, capătul de autostradă Predeal – Cristian ar putea fi realizat cu bani europeni. În acest sens, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a elaborat şi a depus în 10 iulie 2018 aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Comarnic – Braşov, Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 şi drum de legătură”,  în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă.  Valoarea totală a  proiectului este de 204.219.379 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 123.429.400,05 lei, 25% contribuţia proprie - 41.143.133,32 lei, restul de 39.646.846,22 lei reprezentând TVA.
Contractul pentru  proiectarea şi execuţia lucrărilor la acest tronson (Predeal - Cristian, în fapt același cu Râșnov - Cristian din comunicărilor iniţiale ale CNAIR) a fost semnat în luna octombrie a anului trecut, cu Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL. Valoarea este fiind de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Contractul a intrat în vigoare abia în 10 aprilie 2018, după ce au fost parcurse mai multe etape birocratice, inclusiv obţinerea certificatelor de urbanism. Conform graficului de implementare, proiectarea ar trebui să se încheie în 10 octombrie, după care să înceapă lucrările propriu-zise.
Prin acest proiect se vor construi 6,3 km de autostrada şi 3,56 km drum de legătură, precum şi două poduri pe autostradă, un pod pe drum de legătură şi trei pasaje peste autostradă.

Autostradă „de legătură” între două drumuri naţionale
Având în vedere că cei de la CNAIR au trimis la Comisia Europeană o cerere de finanţare pentru un capăt de autostradă, în documentaţia prin care au solicitat banii europeni ei au menţionat că scopul acestui proiect este „reducerea timpului de călătorie între Râşnov şi Cristian de la 11 minute la 4 minute, dar şi reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă realizarea unei legături rapide şi în siguranţă între DN73 (Râşnov) şi DN73 (Braşov) ocolind astfel oraşul Râşnov şi comuna Cristian, prin tronsonul de autostradă Râşnov - Cristian, parte a secţiunii Predeal - Cristian”. Tot prin implementarea acestui proiect, oficialii de la CNAIR au justificat că va fi redus numărul de accidente „ca urmare a evitării traversării zonelor urbane”, dar şi că se vor îmbunătăţi condiţiile de mediu,  ca urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, a zgomotului şi a poluării locale a aerului.
 
Parteneriatul public-privat pentru Autostrada Ploieşti-Braşov, în primă lectură la Guvern
Capătul de autostradă Predeal Cristian face parte dintr-un proiect mai amplu, respectiv autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, care leagă judeţul nostru de Capitală. Anul trecut, pentru implementarea acestui proiect,  fostul premier Mihai Tudose a încheiat un parteneriat de asistenţă tehnică cu Banca Mondială, care a fost „denunţat” în această premieră de actualul Guvern, care a optat pentru revenirea la o strategie mai veche, dar care nu a dat roade: parteneriatul public privat. De altfel, la ultima şedinţă de Guvern, a fost discutat în primă lectură   studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti -Comarnic - Braşov, cu o lungime totală de 115 km. Înaintea şedinţei, premierul Viorica Dăncilă a anunţat că „în luna august vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii”.


 

+3 -3

Comentarii

Agamiță-pulitician multicolor ot Brașov

2018-07-23 16:49:47


Cu pietriș ,cu șușanele ,tot mai terminăm șosele . Cu fanfare ,pamblicuțe ,le inaugurăm cu fast, discursuri sforăitoare(vorbe goale) ,dar mai aveți puțintică răbdare(vorba amicului meu Trahanache) că până la sfântul așteaptă mai e vreme. Până atunci și porcul va învăța să decoleze de pe aeroportul (tot în așteptarea spre infinit) de la Ghimbav.

rammstein

2018-07-23 13:49:26


in ce an stelar??.....

Mircea

2018-07-23 13:28:04


Singur ca s-a renunțat la colaborarea cu Banca Mondiala...de acolo nu vin comisioanele mascate

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional