Curs BNR
1 EUR = 4.9675 RON
1 USD = 4.6709 RON
1 GBP = 5.7134 RON
1 XAU = 289.1272 RON
1 AED = 1.2717 RON
1 AUD = 3.0071 RON
1 BGN = 2.5398 RON
1 BRL = 0.9461 RON
1 CAD = 3.4698 RON
1 CHF = 5.1538 RON
1 CNY = 0.6396 RON
1 CZK = 0.2037 RON
1 DKK = 0.6663 RON
1 EGP = 0.1512 RON
1 HUF = 1.2837 RON
1 INR = 0.0564 RON
1 JPY = 3.1507 RON
1 KRW = 0.3498 RON
1 MDL = 0.2571 RON
1 MXN = 0.2719 RON
1 NOK = 0.4342 RON
1 NZD = 2.7817 RON
1 PLN = 1.0786 RON
1 RSD = 0.0424 RON
1 RUB = 0.0485 RON
1 SEK = 0.4171 RON
1 TRY = 0.1720 RON
1 UAH = 0.1265 RON
1 XDR = 6.1462 RON
1 ZAR = 0.2479 RON
Publicat la 23 iulie 2018
Bani europeni pentru capătul de stradă Râşnov – Cristian. Investitori privaţi pentru autostrada Braşov – Ploieşti
Anunţat anul trecut ca un proiect finanţat de la bugetul de stat, capătul de autostradă Predeal – Cristian ar putea fi realizat cu bani europeni. În acest sens, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a elaborat şi a depus în 10 iulie 2018 aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Comarnic – Braşov, Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 şi drum de legătură”, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă. Valoarea totală a proiectului este de 204.219.379 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 123.429.400,05 lei, 25% contribuţia proprie - 41.143.133,32 lei, restul de 39.646.846,22 lei reprezentând TVA.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la acest tronson (Predeal - Cristian, în fapt același cu Râșnov - Cristian din comunicărilor iniţiale ale CNAIR) a fost semnat în luna octombrie a anului trecut, cu Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL. Valoarea este fiind de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Contractul a intrat în vigoare abia în 10 aprilie 2018, după ce au fost parcurse mai multe etape birocratice, inclusiv obţinerea certificatelor de urbanism. Conform graficului de implementare, proiectarea ar trebui să se încheie în 10 octombrie, după care să înceapă lucrările propriu-zise.
Prin acest proiect se vor construi 6,3 km de autostrada şi 3,56 km drum de legătură, precum şi două poduri pe autostradă, un pod pe drum de legătură şi trei pasaje peste autostradă.
Autostradă „de legătură” între două drumuri naţionale
Având în vedere că cei de la CNAIR au trimis la Comisia Europeană o cerere de finanţare pentru un capăt de autostradă, în documentaţia prin care au solicitat banii europeni ei au menţionat că scopul acestui proiect este „reducerea timpului de călătorie între Râşnov şi Cristian de la 11 minute la 4 minute, dar şi reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă realizarea unei legături rapide şi în siguranţă între DN73 (Râşnov) şi DN73 (Braşov) ocolind astfel oraşul Râşnov şi comuna Cristian, prin tronsonul de autostradă Râşnov - Cristian, parte a secţiunii Predeal - Cristian”. Tot prin implementarea acestui proiect, oficialii de la CNAIR au justificat că va fi redus numărul de accidente „ca urmare a evitării traversării zonelor urbane”, dar şi că se vor îmbunătăţi condiţiile de mediu, ca urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, a zgomotului şi a poluării locale a aerului.
Parteneriatul public-privat pentru Autostrada Ploieşti-Braşov, în primă lectură la Guvern
Capătul de autostradă Predeal Cristian face parte dintr-un proiect mai amplu, respectiv autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, care leagă judeţul nostru de Capitală. Anul trecut, pentru implementarea acestui proiect, fostul premier Mihai Tudose a încheiat un parteneriat de asistenţă tehnică cu Banca Mondială, care a fost „denunţat” în această premieră de actualul Guvern, care a optat pentru revenirea la o strategie mai veche, dar care nu a dat roade: parteneriatul public privat. De altfel, la ultima şedinţă de Guvern, a fost discutat în primă lectură studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti -Comarnic - Braşov, cu o lungime totală de 115 km. Înaintea şedinţei, premierul Viorica Dăncilă a anunţat că „în luna august vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii”.
rammstein
2018-07-23 13:49:26
in ce an stelar??.....
Mircea
2018-07-23 13:28:04
Singur ca s-a renunțat la colaborarea cu Banca Mondiala...de acolo nu vin comisioanele mascate
După ce în 29 mai s-a înscris în grupul parlamentar PSD din Camera Deputaților, parlamentarul brașovean Valeriu Steriu urmează a deveni membru al unei filiale PSD din județul Brașov.[...]
2018-07-23 citeste mai multUSR Braşov a depus la mai multe primării din judeţul nostru, în weekendul trecut, listele de semnături pentru campania „Fără penali în funcţii publice”. Potrivit reprezentanţilor[...]
2018-07-23 citeste mai multFoto: Codlea, 19 iulie La Codlea a devenit deja „o tradiţie” ca la orice ploaie străzile să se inunde, iar pe reţelele de socializare să apară pozele de rigoare. Unii codleni dau[...]
2018-07-23 citeste mai multProducătorul de autobuze vrea să se extindă pe piaţa românească, iar contractul cu RATBV ar putea reprezenta un „proiect de referinţă”
2018-07-23 citeste mai multCurtea de Apel Braşov a menţinut ca definitivă decizia de săptămâna trecută a Tribunalului Braşov privind eliberarea în arest la domiciliu a primarului din Ghimbav, Toma Dorel. Decizia[...]
2018-07-23 citeste mai mult
Agamiță-pulitician multicolor ot Brașov
2018-07-23 16:49:47
Cu pietriș ,cu șușanele ,tot mai terminăm șosele . Cu fanfare ,pamblicuțe ,le inaugurăm cu fast, discursuri sforăitoare(vorbe goale) ,dar mai aveți puțintică răbdare(vorba amicului meu Trahanache) că până la sfântul așteaptă mai e vreme. Până atunci și porcul va învăța să decoleze de pe aeroportul (tot în așteptarea spre infinit) de la Ghimbav.