Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:41

Autostrada Metropolitană, propunerea societăţii civile pentru dezvoltarea zonei

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 sepembrie 2016

Legătură între Sfântu Gheorghe, nordul Braşovului, aeroport, nord-estul Codlei şi nordul Râşnovului

Autostrada Metropolitană, propunerea societăţii civile pentru dezvoltarea zonei

Societatea civilă braşoveană, reunită în platforma „Braşov. Mai departe”, a dezbătut săptămâna trecută Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane.
Printre propunerile societăţii civile s-au numărat realizarea unei Autostrăzi Metropolitane „care să facă legături între Sfântu Gheorghe, nordul Braşovului, aeroport, nord-estul Codlei şi nordul Râşnovului”. Astfel, susţine societatea civilă, s-ar elimina nevoia amenajării unor centuri ocolitoare ale localităţilor din zona metropolitană şi se vor pregăti legăturile cu viitoarele autostrăzi Bucureşti – Braşov şi Braşov – Bacău.
Potrivit acestora, se poate forma un pol de dezvoltare Braşov – Sfântu Gheorghe în urma unei mai bune conectări infrastructurale şi culturale între cele două comunităţi. „Metropola ar avea Oltul în centrul său, o populaţie de 450.000 locuitori, dar s-ar baza pe coexistenţa mai multor nivele administrative”.

Pietonizare în triunghiul Biserica Bartolomeu – Parcul Central – Centrul Civic
Societatea civilă mai propune extinderea „spaţiului de viaţă” concentrat acum în Centrul Vechi (zone pietonale, mixte, verzi) pentru a cuprinde şi triunghiul Biserica Bartolomeu – Parcul Central – Centrul Civic. Acest lucru ar însemna pietonizarea permanentă sau temporară a anumitor străzi, reducerea vitezei de trafic pe anumite străzi şi amenajarea unor scuaruri/pieţe în unele zone.

Din 2025 doar maşini electrice în Centrul istoric
De asemenea, o altă propunere este ca în Centrul Istoric al Braşovului, din 2025, să nu se mai poată pătrunde decât cu maşini electrice, urmând ca limitarea să fie extinsă din 2030 la întregul „spaţiu de viaţă” al oraşului. Pentru asta vor trebui amenajate staţii de încărcare pentru maşini electrice şi va trebui iniţiat un program de susţinere a achiziţiei de astfel de vehicule (reduceri de taxe, ajutor de stat, etc).
 

+2 -0

Comentarii

CityZen

2016-09-12 21:28:00


Care societate civila?

Marcel Alin Mosoiu

2016-09-12 16:45:47


De ce nu organizarea serviciu cu taxiuri electrice sau hibirde in centrul vechi pentru a pune sfarsit anomaliei care blocheaza caile automobilelor. Cum isi inchipue Primaria ca persoanele in varsta sau cu probleme de umblat pot sa ajunga la cumparaturi sau in oras, mai ales pe vreme proasta??

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie