leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7049 - 17 sep 18:13

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 februarie 2019

„Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa”

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDT) Braşov, împreună cu mai mulţi parteneri din România, va pregăti un set de politici publice privind sprijinirea transportului public de călători în zonele metropolitane sau a marilor centre urbane. Proiectul „Metropolitan” -  pentru care  Federaţia Zonelor Metropolitane şi Aglomerărilor Urbane din România în parteneriat cu AMDDT  au obţinut o finanţare europeană – a fost prezentat vineri la Braşov, după ce instituţiile implicate au avut o întâlnire de lucru.
De altfel, după aceste discuţii, managerul de proiect, Paul Pece, a declarat că „legislaţia în domeniul transporturilor este extrem de încâlcită şi nu încurajează acest domeniu. Prin acest proiect, vrem să propunem o politică publică «de jos în sus», adică de la nivelul celor direct implicaţi în această activitate. Obiectivul nostru este ca propunerile din acest document să fie transpuse în legislaţie, astfel încât să încurajăm dezvoltarea transportului metropolitan. Forma finală a documentului la care lucrăm acum va fi prezentată la Bucureşti, în luna februarie a anului 2020”.
Ştefan Roşeanu, director general Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană, a precizat că, una dintre principalele probleme când se discută de transportul metropolitan este cea a graniţelor unităţilor administrativ teritoriale. „În acest moment, la nivelul zonelor metropolitane sau a marilor aglomerări urbane, este relativ redusă posibilitatea implementării unor proiecte comune. Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa dintre două state. Conform legislaţiei actuale, este extrem de greu să creezi o dezvoltare integrată”, a explicat Roşeanu. Acesta a amintit că la nivel naţional, Ministerul Dezvoltării Regionale susţine achiziţia de autobuze electrice sau troleibuze, dar vehiculele se cumpără pentru un oraş şi este ilegală circulaţia lor pe teritoriul altor localităţi, astfel că acest program nu poate reprezenta un sprijin pentru dezvoltarea transportului metropolitan.
„Acum, avem ziduri administrative, care sunt mai puternice decât vechile ziduri ale cetăţilor medievale. Nu se poate realiza o coeziune socială, din moment ce îl pui pe cetăţean să cheltuie sume importante pentru transport”, a mai afirmat Roşeanu. 
Reprezentanţii instituţiilor care lucrează la acest proiect susţin că, pentru a încuraja dezvoltarea transportului în comun în zonele metropolitane, este nevoie de implicarea Guvernului, care, în prezent, preferă să lase această problemă în responsabilitatea autorităţilor locale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional