Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:14

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 februarie 2019

„Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa”

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDT) Braşov, împreună cu mai mulţi parteneri din România, va pregăti un set de politici publice privind sprijinirea transportului public de călători în zonele metropolitane sau a marilor centre urbane. Proiectul „Metropolitan” -  pentru care  Federaţia Zonelor Metropolitane şi Aglomerărilor Urbane din România în parteneriat cu AMDDT  au obţinut o finanţare europeană – a fost prezentat vineri la Braşov, după ce instituţiile implicate au avut o întâlnire de lucru.
De altfel, după aceste discuţii, managerul de proiect, Paul Pece, a declarat că „legislaţia în domeniul transporturilor este extrem de încâlcită şi nu încurajează acest domeniu. Prin acest proiect, vrem să propunem o politică publică «de jos în sus», adică de la nivelul celor direct implicaţi în această activitate. Obiectivul nostru este ca propunerile din acest document să fie transpuse în legislaţie, astfel încât să încurajăm dezvoltarea transportului metropolitan. Forma finală a documentului la care lucrăm acum va fi prezentată la Bucureşti, în luna februarie a anului 2020”.
Ştefan Roşeanu, director general Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană, a precizat că, una dintre principalele probleme când se discută de transportul metropolitan este cea a graniţelor unităţilor administrativ teritoriale. „În acest moment, la nivelul zonelor metropolitane sau a marilor aglomerări urbane, este relativ redusă posibilitatea implementării unor proiecte comune. Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa dintre două state. Conform legislaţiei actuale, este extrem de greu să creezi o dezvoltare integrată”, a explicat Roşeanu. Acesta a amintit că la nivel naţional, Ministerul Dezvoltării Regionale susţine achiziţia de autobuze electrice sau troleibuze, dar vehiculele se cumpără pentru un oraş şi este ilegală circulaţia lor pe teritoriul altor localităţi, astfel că acest program nu poate reprezenta un sprijin pentru dezvoltarea transportului metropolitan.
„Acum, avem ziduri administrative, care sunt mai puternice decât vechile ziduri ale cetăţilor medievale. Nu se poate realiza o coeziune socială, din moment ce îl pui pe cetăţean să cheltuie sume importante pentru transport”, a mai afirmat Roşeanu. 
Reprezentanţii instituţiilor care lucrează la acest proiect susţin că, pentru a încuraja dezvoltarea transportului în comun în zonele metropolitane, este nevoie de implicarea Guvernului, care, în prezent, preferă să lase această problemă în responsabilitatea autorităţilor locale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie