leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7028 - 19 aug 08:30

Banii jos şi facem fabrică la Braşov. Despre promisiunile cu IAR-ul, cu cei doi şefi de la Bell Helicopter şi Airbus

Autor:

Publicat la 18 mai 2018

Şi americanii, şi francezii spun clar: vrem contractele cu statul

MITCH SNYDER, BELL HELICOPTER: CÂND VOM ÎNCHEIA ACORDUL CU GUVERNUL ROMÂNIEI, VOM DEMARA PRODUCŢIA LA GHIMBAV
Mitch Snyder, preşedinte şi director general al companiei Bell, una din cele mai mari companii din sectorul aeronautic mondial, vorbeşte, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax şi Monitorul Apărării şi Securităţii, despre negocierile între România şi firma americană pentru achiziţionarea a 45 de elicoptere. Liderul companiei Bell spune că producţia de elicoptere de atac şi utilitare la Braşov va crea locuri de muncă şi va oferi României echipamente militare de care are nevoie pentru apărare, dar şi pentru intervenţii în caz de dezastre naturale. Totodată, Mitch Snyder afirmă că este o „oportunitate uriaşă” pentru România şi Bell faptul că ţara noastră îndeplineşte obiectivul NATO privind alocarea a 2% din PIB pentru apărare.



Reporter: Unde se află România în acest moment pe harta interesului de afaceri al companiei Bell?
Mitch Snyder: În acest moment susţinem modernizarea armatei române. Anul trecut, Guvernul român a întrebat Guvernul SUA despre preţul şi disponibilitatea aeronavelor (A/U)H-1, atât pentru elicopterul de atac, adică Viper (AH-1Z –n.red.), cât şi pentru elicopterul utilitar Venom (UH-1Y –n.red). Au solicitat 45 de aparate, care ar fi preţul şi disponibilitatea acestor aeronave. Am răspuns în toamnă privind preţul iniţial şi cifra de aparate disponibile. Apoi am avut o delegaţie română care ne-a vizitat în luna martie în SUA, au fost la sediul central al Bell din Fort Worth, Texas, au fost la fabrica noastră din Amarillo, iar apoi au fost la Camp Pendleton, pentru a discuta cu Corpul de Infanterie Marină al SUA despre modul în care aeronava acţionează în luptă. Aşa că a fost acea vizită. În următoarele săptămâni, spre finalul lunii mai, vom reveni aici, Corpul de Infanterie Marină SUA şi Bell, pentru a îi informa despre o actualizare privind preţul şi disponibilitatea.
Reporter: Următoarea întrebare ar fi despre obiectivul de a produce elicoptere de atac Viper în viitorul apropiat, care sunt şansele?
Mitch Snyder:
Continuăm procesul, când acordul va fi semnat şi completat, lucrăm chiar acum la un plan de studiu de tranziţie în care evaluăm cum va funcţiona conţinutul în ceea ce priveşte cooperarea industrială. Aşa că atunci când acordul la care lucrăm va fi semnat, Bell va demara asamblarea finală a aeronavelor române la IAR. Împreună cu aceasta transferul de tehnologie, cât şi noi locuri de muncă în România.
Reporter: Şi o estimare, când s-ar putea întâmpla asta, probabil anul acesta, ori cel următor?
Mitch Snyder: Asta depinde de Guvernul român. Le oferim informaţii despre preţ şi disponibilitate, iar pasul următor al procesului în cadrul programului de vânzări militare străine al Guvernului SUA este ca România să solicite un LoR pentru LoA, ce înseamnă Scrisoare de Cerere formală pentru o Scrisoare de Ofertă şi Accept. Acesta ar fi următorul proces. Am pregătit propunerea cu guvernul SUA. În momentul în care acest lucru se va înâmpla, procesul va fi demarat.
Reporter: Ce înseamnă, din punctul dvs. de vedere, faptul că România alocă 2% din PIB pentru Apărare? Este un obiectiv NATO. România este printre puţinele ţări NATO care îndeplineşte acest obiectiv. Ce înseamnă acest lucru pentru compania Bell?
Mitch Snyder:
Este o oportunitate uriaşă pentru Bell şi România. O astfel de evoluţie, sprijinul pentru operaţiunile NATO şi capacitatea de oferi până la 45 de aeronave pentru România este fantastic. Crează locuri de muncă în SUA, dar şi mai important, oferă locuri de muncă în România. Aşă că sunt de părere că este un lucru grozav, şi dincolo de asta, România chiar primeşte echipamente de apărare naţională de care are nevoie, atât aeronava de luptă, cât şi cea utilitară.
Alt lucru grozav în legătură cu aeronava utilitară este că pe lângă faptul că asigură securitatea naţională, cred că aţi văzut puşcaşii marini implicaţi în acţiuni de asistenţă umanitară, aşa că oricând este un dezastru natural, echipamentele militare pot fi folosite pentru a aproviziona cu alimente şi pentru a salva persoanele aflate în pericol. Deci oferă ambele lucruri.
Reporter: Cum apreciaţi mediul de afaceri din România? Care sunt avantajele? Care sunt problemele cu mediul de afaceri?
Mitch Snyder:
Nu ştiu în acest moment nicio problemă cu mediul. Cred că este fantastic că România, aşa cum aţi spus, îndeplineşte obiectivul NATO de 2% din PIB. Este parcurs procesul achiziţionării acestor echipamente şi urmează procedura prin programul Guvernului SUA pentru vânzări de armamente către guverne străine. Nu cunosc nicio problemă, cred doar că trebuie urmat procesul şi asta este ceea ce facem.
Reporter: Consideraţi România drept o ţară stabilă, cu un guvern stabil şi predictibil?
Mitch Snyder:
Nu pot răspunde la asta. Lucrăm cu Guvernul român şi toate legăturile şi interacţiunile au fost remarcabile. Continuăm să parcurgem procedura împreună cu ei, iar aşa cum am spus, cred că faptul că s-au angajat să facă asta şi să urmeze procedura este bine.
Reporter: Deci procesul a fost până acum foarte lin?
Mitch Snyder:
Da, urmează procedura precum cele mai multe ţări. Au cerut preţul şi informaţii despre disponibilitate, le-am oferit un răspuns, au solicitat o scrisoare de acceptare şi le-am oferit un răspuns. Nu observ nicio diferenţă. Cred că a fost o relaţie bună, o relaţie solidă şi parcurgem procesul împreună cu ei.


SERGE DURAND, AIRBUS: NU VEDEM SEMNALE POZITIVE DIN PARTEA GUVERNULUI ÎN PRIVINŢA PRODUSELOR NOASTRE, ACEST LUCRU ESTE ÎNGRIJORĂTOR
România este o „ţară importantă” pentru Airbus, afirmă Serge Durand, directorul Airbus România, prezentând o serie de obiective, dar notând că actuala situaţie „inconstantă” nu este benefică pentru mediul de afaceri. Durand a vorbit, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax şi publicaţiei Monitorul Apărării şi Securităţii, despre obiectivele companiei, prezentând perspectiva sa despre mediul de afaceri din România.



Reporter Mihail Drăghici: Unde se situează România în acest moment pe harta intereselor companiei Airbus?
Serge Durand:
„România încă este o ţară importantă pentru Airbus. Ştiţi că avem o prietenie de peste jumătate de secol. Am colaborat cu România, între Airbus şi IAR, de 46 de ani, am avut producţie sub licenţă Puma, am creat o nouă companie în Braşov în 2002, un grup în acţionariat comun cu IAR; de asemenea, am creat o altă companie Airbus, Premium Aerotec, o companie mare, 800 de oameni care lucrează în Braşov; de curând, am lansat Airbus Helicopters, care îşi propune să producă un nou tip de elicopter, deşi, din nefericire, producţia nu a început încă; avem un sediu pentru activităţi de proiectare în Bucureşti, care lucrează pentru Airbus Aerospace. În total, 1.300 de oameni lucrează pentru Airbus în România, fiind create indirect 5.000 de locuri de muncă. Prin urmare, baza Airbus încă este foarte mare în România".
Reporter: A doua întrebare ar fi ce obiective vă propuneţi să atingeţi în 2018 în privinţa României?
Serge Durand:
„Principalul meu obiectiv anul acesta este să câştigăm o licitaţie la Ministerul de Interne privind achiziţionarea de elicoptere care ar urma să fie utilizate de SMURD, aşa că aşteptăm această licitaţie şi avem obiectivul de a o câştiga. În al doilea rând, vrem să asigurăm poziţia Airbus, în principal în domeniul militar, vizând flota de elicoptere Puma, credem că avem un produs pentru înlocuirea acestei flote. Deci, vrem să fim luaţi în considerare. Dacă România vrea să ia în considerare cumpărarea de elicoptere de atac, de ce nu, Airbus ar vrea să fie luată în considerare, consultată, pentru că avem produse bune, şi vrem să fim parte a jocului, vrem o competiţie corectă; noi propunem o serie de avantaje, precum contracte pentru servicii suplimentare, avem baze industriale mari, acestea trebuie luate în considerare, noi suntem pregătiţi să intrăm într-o competiţie corectă şi suntem pregătiţi să câştigăm".
Reporter: România a alocat 2% din PIB bugetului pentru apărare. Ce înseamnă acest lucru pentru activităţile de afaceri ale Airbus?
Serge Durand:
„Acest lucru este foarte important. Proiectul apărării europene, în calitatea mea de cetăţean al Europei, sunt fericit pentru aceste decizii. Din nefericire, dacă ne uităm la ultimii zece ani, în privinţa acestui procent din PIB destinat bugetului apărării, în momentul de faţă 2%, din nefericire, doar foarte puţin din acest buget s-a alocat companiilor europene".
Reporter: Care este evaluarea dv. despre mediul de afaceri din România? Care sunt problemele şi care sunt avantajele?
Serge Durand:
„În momentul de faţă, dacă este să vorbesc doar despre industria aeronautică, suntem într-un fel de nişă, deoarece avem parteneri pe termen lung, dacă vizitaţi Airbus, suntem împreună cu industria aeronautică, am creat o asociaţie care se numeşte ARIE - Asociaţia română a industriei elicopterelor -, suntem împreună cu IAR, suntem împreună cu Turbomecanica, cu Aerotec, cu Aerofina, cu COMOTI; prin urmare, mergem împreună o perioadă şi am vrea să mergem împreună în viitor. În prezent, ne aflăm într-o situaţie foarte bună, dar, de câţiva ani, nu vedem semnale pozitive din partea Guvernului în privinţa produselor noastre; acest lucru este îngrijorător. În acelaşi timp, actuala situaţie noi o simţim ca fiind inconstantă, o lipsă de stabilitate, această situaţie inconstantă nu este benefică pentru afaceri".

NIMIC CONCRET
Miercuri, la deschiderea expoziţiei dedicate apărării, siguranţei naţionale şi industriei aeronautice, Black Sea Defense & Aerospace 2018, de la Romexpo, ministrul Apărării, Mihai Fifor, declara „în mod sigur vom relansa producţia de la Braşov, de la IAR, avem discuţii avansate cu Bell Helicopter, n-am ascuns niciodată lucrul acesta”. Despre Airbus nu s-a auzit deocamdată nimic.
În noiembrie 2017, Fifor anunţa că România va cumpăra 49 de elicoptere din trei tipuri diferite, anume AH-1Z Viper, UH-1Y Venom si H215. Primele două sunt produse de americanii de la Bell, în timp ce ultimul este un produs al Airbus. „Țara noastră va semna în curând cele trei contracte”, spunea ministrul.
Despre costuri nu se ştie încă nimic. Ca idee, un AH-1Z are un cost estimat de peste 30 de milioane de dolari, iar Venomul a fost oferit nu cu mult timp în urma Cehiei la un preţ de aproape 50 de milioane de dolari pe bucata, scrie presa centrală. H215 este cel mai ieftin, însă dacă se doreşte o configuraţie specifică, ce cuprinde echipamente opţionale, şi el poate sări de 20 de milioane de dolari bucata.
Per total, comanda sare sigur de miliardul de dolari, iar interesul e imens. Chiar preşedintele SUA, Donald Trump, ne lăuda în 2017 pentru decizia de a aloca 2% din PIB pentru înzestrarea armatei, iar cel al Franţei, Emmanuel Macron, ne vizita personal ţara. la fel ca şi americanii, francezii promit linie de producţie la Ghimbav, dar şi ei au anunţat că începerea activităţii depinde de comenzile primite de la statul român.

+2 -0

Comentarii

Blade

2018-07-19 14:27:05


Da, ariciule, dar nu la...Tarom!

cantemir

2018-05-29 18:20:54


dorim tehnica militara de calitate. francezii sa se multumeasca cu 5 elicoptere civile pentru MAI,restul cele militare de la americani

laurian

2018-05-29 17:18:34


cea civila il plimba pe penal si proasta satului prin teleorman,cealalta apara granita oferita pe tava de conservele din coloana a 5-a

dacicus

2018-05-29 16:49:36


elicoptere si tehnologie cum au americanii ,nu santaj ca in africa. si modelul de corveta militara pentru fortele navale tip gowind 2500 este de tot rasul fata de sigma 10514 care arata a nava ,nu papuc -cum arata cea franceza.

Ariciul

2018-05-18 09:48:09


Minunatul stat roman cu al sau guvern ar tebui sa stie "un mic amanunt": aviatia militara consuma bani in timp ce aviatia civila produce bani.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional