Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:49

Brandul braşovean Pegas, preluat de şeful grupului eMag

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 octombrie 2015

Compania va investi opt milioane de euro, urmând să ajungă peste circa cinci ani la vânzări de peste 100.000 de biciclete anual.

Brandul braşovean Pegas, preluat de şeful grupului eMag
„Pegas”, brandul braşovean de biciclete, a intrat în portofoliul CEO-ului grupului eMag, acesta preluând controlul asupra firmei Atelierele Pegas prin intermediul distribuitorului IT&C NOD. Compania îşi propune ca în trei ani să crească de zece ori producţia şi să deschidă o fabrică unde să ajungă la minim 100.000 de biciclete pe an în cinci ani.
Atelierele Pegas produce în prezent 2.500 de biciclete anual, iar în următorii trei ani ţinteşte o creştere de zece ori a volumului de biciclete, până la 25.000 de bucăţi anual şi o cifră de afaceri de cinci milioane de euro, a anunţat Network One Distribution (NOD) într-un comunicat. „Împreună cu NOD vom extinde atât gama de biciclete pentru toate palierele de vârstă şi categoriile de produse, cât şi prezenţa brandului la nivel naţional şi internaţional, aşa cum ne-am dorit. Ţelul meu pe următorii cinci ani este să dezvoltăm o facilitate de producţie integrată în ţara noastră cu ajutorul căreia sa putem produce cel puţin 100.000 de biciclete pe an”, a declarat Andrei Botescu, director general şi fondator Atelierele Pegas.
Până în prezent, Pegas a livrat peste 5.000 de biciclete din noile colecţii clienţilor din ţară, dar şi în alte state din Europa. 
Prin noul parteneriat, NOD devine acţionarul majoritar la Atelierele Pegas, cu 51,67% din titluri. Andrei Botescu, fondatorul Atelierelor Pegas, deţine un pachet de 31,67% din acţiuni şi rămâne director general. Restul de 16,66% dintre acţiuni sunt deţinute de Ciprian Frunzeanu (5%), Andrei Marius Alin (5%), Adrian Teaşă (3,33%) şi Alexandru Manda (3,33%).
Network One Distribution, companie deţinută integral de Iulian Stanciu, este liderul pieţei de distribuţie electro-IT din România. În prezent, compania desfăşoară operaţiuni pe pieţele din Europa de Est, are o reţea de peste 3.000 de clienţi, fiind un furnizor important al reţelelor de retail locale.
 
Investiţii de opt milioane de euro
Network One Distribution va investi într-o primă etapă 3 milioane de euro în companie pentru dezvoltarea şi extinderea gamei de produse, cu obiectivul ca peste trei ani vânzările să fie de 25.000 de unităţi pe an, de zece ori mai mari decât cele estimate pentru 2015. „Am preluat un pachet de 51,67% din acţiunile companiei Atelierele Pegas. Am realizat tranzacţia fără a apela la consultanţi externi, noi am făcut intern un due dilligence”, a declarat Andrei Militaru, director de dezvoltare în cadrul NOD - managerul care conduce divizia de branduri proprii a NOD. Discuţiile dintre cele două părţi au pornit iniţial de la ideea NOD de a lansa o gamă de accesorii pentru biciclete, a povestit el.
„Nu plecasem de la ideea de a ceda controlul. Dar mi-am dat seama că nu o să obţin niciodată o finanţare de asemenea dimensiuni fără a face acest pas. Pornim de la un proiect al unor mici antreprenori şi intrăm în marea ligă”, a spus Andrei Botescu, principalul acţionar şi directorul general al companiei. El este cel care a vândut şi cea mai mare parte a acţiunilor către NOD, diferenţa până la 51,67% fiind „acoperită” de doi din ceilalţi patru acţionari, care au vândut o parte din titluri.
Investiţia NOD se va realiza în două etape, a adăugat el. „În prima fază, în primii trei ani, va fi vorba de aproximativ 3 milioane euro pe care îi vom investi în dezvoltarea şi lărgirea gamei şi mărirea numărului de unităţi vândute, în extinderea reţelei de distribuţie. În a doua fază planul este să realizăm în România o facilitate de producţie integrată. Din cercetările mele facilităţile de producţie încep să revină în Europa din Taiwan şi China, acolo unde au migrat acum 20 de ani. Fenomentul are loc pe fondul creşterii costurilor cu forţa de muncă, al fluctuaţiilor valutare şi al problemelor cu transportul. Noi ne-am propus ca după trei ani să avem un proiect complet şi să ne asumăm un buget de investiţii de minimum 5 milioane de euro în aceeastă facilitate de producţie, undeva între anul 3 şi 5”.
 
Brand luat gratuit, după un furt de biciclete
Istoria bicicletei Pegas a început în 1972, la Uzina Mecanică Tohan din Zărneşti. A fost un succes de piaţă, modelele Pegas fiind produse în zeci de mii de exemplare. După Revoluţie, Pegas a intrat în anonimat, iar importurile de biciclete au clătinat serios brandul românesc. Managementul defectuos şi lipsa unor investitori au trimis Pegasul într-o comă indusă. În 2010, a fost resuscitat printr-o întâmplare nefericită, dar cu un final fericit. „Totul a plecat de la un furt de biciclete. Lucram într-un magazin de biciclete şi i-am vândut o bicicletă colegului meu Andrei Botescu. După două săptămâni, a venit negru de supărare, că i-au furat bicicleta. A sunat la fabrică, la Zărneşti, pentru a-şi cumpăra alt Pegas. Cei de acolo i-au spus că au închis fabrica şi că nu mai produc bicicleta. În momentul acela s-a produs un declic şi s-a aprins scânteia”, a declarat Alexandru Manda, omul care se ocupă de marketing şi vânzări la Pegas.
Alexandru Manda şi Andrei Botescu au luat gratuit brandul Pegas în 2010. I-a costat doar indiferenţa autorităţilor care au renunţat şi au aruncat la gunoi o afacere şi un mod de viaţă. „Când am ajuns noi la OSIM, marca plutea în aer, licenţa era expirată. Andrei a depus cererea, a aşteptat opt luni, că atât durează cercetarea pentru a afla ce s-a întâmplat cu marca, dacă o revendică sau nu cineva. Noi nu am cumpărat marca Pegas, ci doar am înregistrat-o. Ea nu mai aparţinea nimănui. În zece ani, dacă nu reînnoieşti licenţa, dacă nu scoţi un produs, se pierde licenţa. Ei puteau să scoată un pix cu Pegas pentru a reînnoi licenţa. A fost şocant pentru noi că timp de zece ani nimeni nu s-a mai gândit la Pegas. După ce am luat marca, am venit cu banii de acasă ca să producem biciclete. În 2011, am pus la bătaie toate economiile noastre, vreo 70.000 de euro”, a spus Alexandru Manda. 
 
Un  fost director al Romarm a stopat producţia de Pegas la Zărneşti
Uzina Mecanică Tohan anunţa, în 2005, oprirea definitivă a activităţii la producţia liniei de biciclete. La acel moment, anunţul a trecut aproape neobservat. În România existau zeci de modele de vehicule pe două roţi, majoritatea asamblate sau produse direct în China. „De vreme ce pe piaţă se acceptă desfacerea de produse neautorizate, precum bicicletele chinezeşti, la un preţ de 1,3 milioane de lei, care nu te ţin decât vreo trei luni, fireşte că bicicletele produse la Tohan, la un preţ de 3,5 milioane de lei, rămân la poarta fabricii. Că ele au o garanţie de peste 40 de ani nu mai contează pentru nimeni”, explica, la acel moment, Dan Tache, directorul firmei. Mai târziu, peste ani, Tache avea să ajungă directorul Romarm şi să fie trimis în judecată de DNA pentru diverse „găinării” întâmplate la societatea Carfil, ultima pe care a condus-o înainte de a fi „propulsat” în funcţia de şef al companiei naţionale. 
 
 
Foto: Andrei Botescu - fondator Pegas şi Andrei Militaru - director de dezvoltare NOD
 
+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie