Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 19:43

Braşovenii de la Selgros şi-au majorat profitul de trei ori în 2015

Autor:

Publicat la 23 mai 2016

Braşovenii de la Selgros şi-au majorat profitul de trei ori în 2015

După doi ani de scădere, cifra de afaceri a companiei braşovene Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanţi operatori din comerţul românesc, a revenit pe creştere anul trecut, cu un avans de 3,5%, la 2,93 miliarde lei (651 milioane euro), iar profitul net aproape s-a triplat, la 43,2 milioane lei (9,6 milioane euro).
Directorul general al companiei, Alexandru Vlad (foto), declara la începutul anului că vrea să menţină trendul crescător şi în acest an, când va fi reluată şi extinderea reţelei, cu un prim magazin de dimensiuni mai mici la Târgu Mureş, a cărui deschidere va fi pe 27 mai.
Cifra de afaceri a Selgros Cash&Carry România a scăzut cu 9,8% în 2013 şi cu 8,3% în 2014, până la 2,83 miliarde lei. În acelaşi timp, profitul net s-a redus de 3,5 ori în 2014, comparativ cu anul anterior, la 15,2 milioane lei.  Vânzările retailerilor au urcat anul trecut impulsionate de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% din 1 iunie, dar şi de creşterea consumului cu 8,9%.
Tot la începutul anului, Selgros a anunţat relansarea extinderii reţelei în acest an, primul oraş fiind Târgu Mureş, după care va urma Alba Iulia.  Noile magazine au o suprafaţă de vânzare de 4.000 de mp, faţă de cei 10.000 mp cât au magazinele standard Selgros. Sortimentul de mărfuri alimentare va fi acelaşi, iar gama de articole nealimentare mai restrânsă.
„Reluarea expansiunii vine şi în contextul în care am stabilit că suntem interesaţi să operăm cu  formate mai mici ca dimensiune în oraşe cu 70.000 până la 100.000 de locuitori. Nu este vorba de o schimbare de strategie, ci de un format mai  mic. Ritmul de deschidere a noilor magazine ţine de găsirea terenurilor corespunzătoare, precum şi de obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor pentru construire”, declara Vlad.
Cea mai recentă deschidere a unui magazin Selgros a avut loc în 2011 la Constanţa, în urma unei investiţii de 20 de milioane de euro. Concurentul direct al Selgros este Metro Cash&Carry, care a avut vânzări de 892 milioane euro în anul fiscal 2014/2015.
Selgros a anunţat recent că a finalizat procesul de rebranding prin preluarea siglei şi a elementelor grafice ale Transgourmet. Demarat în 2014, rebranding-ul a urmat achiziţiei reţelei Selgros de către Transgourmet Holding AG, al doilea grup cash & carry şi comerţ B2B din Europa.
Compania şi-a început activitatea pe piaţa locală în 2001, iar în prezent deţine 19 magazine în Bucureşti, Braşov, Iaşi, Târgu Mureş, Oradea, Cluj, Ploieşti, Timişoara, Craiova, Bacău, Galaţi, Brăila, Arad, Suceava şi Constanţa.
Transgourmet Holding AG are operaţiuni în Elveţia, Franţa, Germania, Austria, Polonia, România şi Rusia.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie