Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:02

Braşovul, „record” în construcţia de drumuri: Ocolitoarea de nici 20 de km nu este gata nici după 15 ani

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 noiembrie 2016

Braşovul, „record” în construcţia de drumuri: Ocolitoarea de nici 20 de km nu este gata nici după 15 ani

Epopeea Ocolitoarei Braşovului a început acum 15 ani şi nici până astăzi şoseaua nu este gata. Prima bucată de centură a fost construită de Primăria Braşov, între Dârste şi intersecţia cu strada Zizinului, care a vrut să ia taurul de coarne şi să înceapă demersurile de rezolvarea a problemei traficului greu care trecea prin mijlocul oraşului. Tot Primăria a continuat în 2009 şi cu amenajarea celui de-al doilea tronson între DN 11 şi DN 13, iar apoi întreg proiectul a fost preluat de Compania de Drumuri care a şi obţinut fonduri europene pentru a face şoseaua de ocolire a municipiului cu patru benzi, de la un capăt la celălalt.
Şoseaua are în total mai puţin de 20 de km, respectiv 18,55 km, iar Compania de Drumuri a început amenajările efective în primăvara lui 2012. Lucrările au înghiţit practic 425 de milioane de lei fonduri europene şi au avut parte de amânări peste amânări, dar şi de alţi bani cheltuiţi pe paza lucrărilor după ce firmele care au câştigat licitaţiile au părăsit şantierele.

O poveste fără sfârşit
Lucrările la Tronsonul I au început încă din 2012, dar constructorii care nu s-au ţinut de cuvânt au amânat mult finalizarea investiţiei. Ele au fost abandonate în 2013 după ce austriecii de la Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO. Între timp s-au mai cheltuit câte 10.000 de lei pe lună pentru paza şantierului. Lucrările trebuiau terminate din iunie, dar nu s-a reuşit respectarea termenului. CNADNR a anunţat că se va circula pe acest tronson din 30 septembrie, dar nici acest lucru nu s-a întâmplat. Acum noul termen este decembrie, dar având în vedere că la Braşov este zăpadă nu se ştie dacă lucrările vor fi finalizate. Mai mult, directorul Companiei de Drumuri, Cătălin Homor, a declarat săptămâna trecută într-un interviu pentru HotNews.ro că tronsonul va fi deschis săptămâna aceasta, după ce se face auditul de siguranţă rutieră şi recepţia lucrărilor.
Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut şi un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Dublarea tronsonul II, blocat de exproprieri
Tot potrivit CNADNR, lucrările la tronsonul II au fost întârziate deoarece a fost nevoie de exproprieri suplimentare. Investiţia trebuia finalizată tot în iunie 2016, dar noul termen este decembrie 2016.
Lucrările sunt realizate de compania Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL. Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula ca pe un drum expres cu două benzi pe sens. Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente, dar şi unde se formau ambuteiaje la orele de vârf. Pe acest tronson, în cel mai fericit caz dacă se vor respecta noile termene, în conformitate cu ultimele termene avansate de CNADNR, se va circula din 25 aprilie 2017.
 

+0 -3

Comentarii

dan

2016-11-17 07:41:04


In zona Stabilus, dar si pe restul ocolitoarei, sunt giratorii si bretele mici si inguste, ca nu era loc suficient in camp...nu? Sa nu vorbesc de marcajele de pe asfalt, care nu prea au auzit de racordare corecta. Cica au lucrat strainii!

cristian

2016-11-17 06:55:09


Nu este nici un record aceste este ritmul de dezvoltare si preocuparea celor raspunzatori de lucrari, al politicienior si arata cum merge tara mai departe,in ritm de melc.Imnul tari nu reuseste sa ne ,,desteapte"asa ca plutim in letargie.

Lazar

2016-11-17 06:39:20


Vinovatii principali pentru aceste intarzieri sunt incompetentii si coruptii din conducerea CNADNR.Ar fi bine sa stim cate interpelari au facut parlamentarii din Brasov pe aceasta tema in cei 15 ani la conducerea Ministerului Transporturilor ? Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie